“Στις ράγες” μπαίνει ο δρόμος Καλλονής – Πέτρας 

Spread the love

Άναψε το πράσινο φως για τη δημοπράτηση της Α’ φάσης του έργου οδοποιίας Καλλονής – Πέτρας, ενός δρόμου που με την ολοκλήρωσή του θα αλλάξει τα δεδομένα για την κίνηση των οχημάτων παρακάμπτοντας τις επικίνδυνες στροφές που ταλαιπωρούν στις μέρες μας τους οδηγούς, οι οποίοι κατευθύνονται για την Πέτρα από έναν δύσκολο δρόμο. 

Πρόκειται για το υπεσχημένο από εποχής Σημίτη την περίοδο του 1998 έργο της λεγόμενης «Εγνατίας της Λέσβου», δηλαδή του δρόμου που θα ξεκινούσε από τη Μυτιλήνη προς Σίγρι και το δεύτερο σκέλος προς την περιοχή της Πέτρας. Όπως και με το δρόμο του Σιγρίου, ο δρόμος Καλλονής – Πέτρας έμελλε να έχει την ίδια τύχη. Δηλαδή να γίνει ένα πολύπαθο έργο, η μελέτη του οποίου είχε ξεκινήσει, όπως και ο δρόμος για το Σίγρι, επί Υπουργίας του Νίκου Σηφουνάκη. Ωστόσο το έργο «έσπασε» σε δυο εργολαβίες για να διευκολυνθεί η ένταξη, με το πρώτο κομμάτι να προβλέπεται να ξεκινά από τη διασταύρωση Αγίας Παρασκευής με κατεύθυνση τη Στύψη. Παρά το γεγονός ότι η δημοπράτηση έγινε από το 2021 επήλθε ναυάγιο, καθώς διαπιστώθηκαν προβλήματα στη μελέτη δεδομένου ότι η χάραξη του δρόμου διερχόταν μέσα από το οικόπεδο που προβλέπεται να γίνει το φράγμα Τσικνιά.

Μετά από αυτήν την εξέλιξη το έργο βρέθηκε στα γρανάζια γραφειοκρατίας και προς στιγμή θεωρήθηκε ότι οδηγείται στα βράχια, δηλαδή η Λέσβος θα έχανε την ευκαιρία να βελτιώσει το κακό οδικό δίκτυο από την Καλλονή προς την Πέτρα. Τελικά με τις παρεμβάσεις του Βουλευτή, Χαράλαμπου Αθανασίου, αλλά και την απόφαση της Περιφέρειας να συνεχίσει να διατηρεί σε πρώτη προτεραιότητα το συγκεκριμένο οδικό άξονα  προχώρησαν μετά κόπων τα διαδικαστικά για την τροποποίηση της μελέτης. Ωστόσο προέκυψαν άλλα προβλήματα, καθώς έπρεπε να βρεθούν συμπληρωματικοί πόροι για να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί η πρώτη εργολαβία με προϋπολογισμό τα 26 εκατομμύρια ευρώ. 

Το οικονομικό ήταν το πρόβλημα που ουσιαστικά τροφοδότησε την καθυστέρηση της τροποποίησης της μελέτης, καθώς από το 2022 που έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί φτάσαμε στο 2025, ώστε να γίνει η τροποποίηση, να αναζητηθούν οι πρόσθετοι πόροι και αφού δεσμευτούν, χθες η Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας να δώσει το πράσινο φως με την έγκριση των τευχών δημοπράτησης, ώστε να προχωρήσει η δημοσίευση του διαγωνισμού. Η τροποποίηση της μελέτης γίνεται σε μήκος 1,7 χιλιόμετρα για να προσπεράσουν το φράγμα Τσικνιά και νέα χάραξη 4 χιλιόμετρα, πράγμα που σημαίνει ότι ο νέος δρόμος μέσα από την τροποποιημένη μελέτη θα είναι μεγαλύτερος από την αρχική πρόβλεψη κατά 2,3 χιλιόμετρα και γι’ αυτό και η αναζήτηση των πόρων για την αύξηση του προϋπολογισμού. 

Το συμπέρασμα είναι ότι η Λέσβος έχασε μια τετραετία για το συγκεκριμένο έργο λόγω της ασυνεννοησίας μεταξύ των υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών, ώστε πλέον να απαιτείται η επαναδημοπράτησή του, καθώς έχει αποσύρει την προσφορά του ο ανάδοχος της περιόδου του 2021, δεδομένου ότι από τότε μέχρι τώρα οι τιμές των υλικών καλπάζουν στην αγορά.

Αναλαμβάνοντας Αντιπεριφερειάρχης Προγραμματισμού ο Στρατής Κυρατζής σε συνεργασία με τη Διαχειριστική Αρχή και τον προϊστάμενο, Γιώργο Πλακωτάρη, έχοντας την κατεύθυνση του Περιφερειάρχη Κώστα Μουτζούρη για προτεραιότητα στην υλοποίηση αυτού του έργου ώστε να προχωρήσει το πρώτο σκέλος μέχρι τη Στύψη, στη δεύτερη θητεία του πίεσε όπου αυτό ήταν δυνατό τους χρόνους. Παρά τη συνολική μεγάλη καθυστέρηση που έχει να κάνει με το Υπουργείο Υποδομών, η χθεσινή υπογραφή των τευχών δημοπράτησης βάζει ξανά το έργο «στις ράγες» για τη δημοσίευση του διαγωνισμού, ώστε το αργότερο αρχές του 2026 – αν δεν προκύψουν δικαστικές περιπέτειες – να εγκατασταθεί ο εργολάβος και να ξεκινήσει η υλοποίηση του πρώτου τμήματος. Το πρώτο τμήμα θα φτάνει μέχρι τη διασταύρωση για Στύψη και το δεύτερο σκέλος από τη διασταύρωση μέχρι την Πέτρα. Η συνολική διαδρομή εκτιμάται ότι δεν θα υπερβαίνει τα 15 λεπτά για ένα μέσο οδηγό αυτοκινήτου, μια και προβλέπεται η παράκαμψη όλων των στροφών.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση