- Φαρμακερή κριτική στις επιλογές του Σεβασμιωτάτου από αθηναϊκό αμφιλεγόμενο εκκλησιαστικό portal, το οποίο αφήνει υπονοούμενα για δύο μέτρα και δύο σταθμά
- Ποιον εφημέριο “φωτογραφίζει” το δημοσίευμα ότι βρίσκεται στο απυρόβλητο, αν και ανεμβολίαστος
Φωτιές φαίνεται πως έχει ανάψει στους κόλπους της τοπικής εκκλησίας η επιλογή του Μητροπολίτη Μυτιλήνης, Ιακώβου, για την απομάκρυνση τριών εφημεριών όχι μόνο από τις ενορίες τους, αλλά και από τα όρια της Μητρόπολης Μυτιλήνης, λόγω της επιμονής τους να μην εμβολιαστούν παρά το τελεσίγραφό του από τον περασμένο Νοέμβριο.
Την τελευταία εβδομάδα ο Μητροπολίτης Ιάκωβος βρίσκεται στο στόχαστρο δημοσιευμάτων του εκκλησιαστικού αθηναϊκού Portal «Ρομφαία», ο διαχειριστής του οποίου φέρεται να είναι πρόσωπο του περιβάλλοντος του μακαριωτάτου αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμου.
Τι συμβαίνει στα όρια της Μητρόπολης;
Ο Δεσπότης σχολιάζεται αρνητικά για τις επιλογές του σε κεντρικό Μέσο Ενημέρωσης και μάλιστα του στενού εκκλησιαστικού χώρου, αν και όπως είναι γνωστό στους κόλπους της ελλαδικής εκκλησίας ο Μητροπολίτης Ιάκωβος είναι μεταξύ των Ιεραρχών της χώρας μας που συγκεντρώνουν τον θαυμασμό των συναδέλφων του ως προς την υπεύθυνη στάση του, ειδικά στα θέματα του κορονοϊού κι όχι μόνο έχει επικροτηθεί από την Ελλάδα και το Οικουμενικό Πατριαρχείο, αλλά ο δεσπότης δημιούργησε κατά κάποιο τρόπο και “σχολή”. Δηλαδή τον ακολούθησαν και άλλοι Ιεράρχες μητροπόλεων της χώρας μας. Υπ’ αυτήν την έννοια προκαλεί ερωτηματικά γιατί μπαίνει στο στόχαστρο.
Ωστόσο εκτός από τον μητροπολίτη Ιάκωβο «η μπάλα παίρνει» και συγκεκριμένο κληρικό προνομιακής ενορίας προαστίου της Μυτιλήνης, ο οποίος όχι μόνο φέρεται να είναι ανεμβολίαστος, αλλά τον τοποθετούν κάποιοι εκκλησιαστικοί κύκλοι και μέσα στο σκληρό πυρήνα του αντιεμβολιαστικού κινήματος των κληρικών. Ταυτόχρονα όμως ο ίδιος είναι ένα πρόσωπο που βρίσκεται κοντά στον Δεσπότη της Μυτιλήνης.
Γιατί τώρα;
Τα φαρμακερά σχόλια και υπονοούμενα του εκκλησιαστικού Portal για τον Δεσπότη της Μυτιλήνης ουσιαστικά αποτελούν την δημοσίευση εκτός λεσβιακών συνόρων των όσων συζητιούνται παρασκηνιακά στους κόλπους της τοπικής εκκλησίας από τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν ο Μητροπολίτης Ιάκωβος έθεσε σε αργία τους 4 πρώτους ιερείς που δεν είχαν εμβολιαστεί. Τότε εκτός από την δυσφορία των προσκείμενων κύκλων στους ιερείς που καθαιρέθηκαν και καλούνται να εγκαταλείψουν την Μητρόπολη Μυτιλήνης και είναι πλέον τρεις, καθώς ο ένας εμβολιάστηκε, δυσφορία εκφράστηκε παρασκηνιακά και από εφημέριους οι οποίοι έχουν εμβολιαστεί βλέποντας άλλους συναδέλφους τους να παραμένουν, αν και ανεμβολίαστοι, στις θέσεις τους. Ωστόσο από αυτό το σημείο μέχρι την δημοσίευση των αρνητικών σχολίων για τον Μητροπολίτη Ιάκωβο σε ένα εκκλησιαστικό portal η απόσταση είναι μεγάλη και μάλιστα τόση, ώστε να σκιαγραφεί μια τάση αμφισβήτησης των επιλογών του Σεβασμιωτάτου από έναν κύκλο κληρικών της Λέσβου, που στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία επέλεξαν με αυτόν τον τρόπο να δημοσιοποιήσουν τη δυσφορία τους και να στείλουν ένα μήνυμα στον Σεβασμιώτατο. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, πρόκειται για κληρικούς οι οποίοι τόσα χρόνια πειθαρχούν κατά απόλυτο τρόπο στις οδηγίες του Σεβασμιωτάτου, θεωρώντας ωστόσο ότι ο ίδιος στα χρόνια του κορονοϊού ειδικά δεν ακούει τη φωνή τους με την ίδια προσοχή, όπως στο παρελθόν. Εικάζοντας πως ενδεχομένως ο Δεσπότης και να επηρεάζεται όχι από στενούς του συνεργάτες στη Μητρόπολη Μυτιλήνης, αλλά ενδεχομένως από κληρικούς που μπορεί να βρίσκονται μακριά.
Ενδεχομένως οι παραπάνω εκτιμήσεις να οφείλονται και σε παρερμηνεία κάποιων πραγμάτων από ιερείς της Μητρόπολης Μυτιλήνης, που μπορεί να τροφοδοτούνται από την στάση που κρατά ο Δεσπότης τα τελευταία δύο χρόνια, να αποφεύγει δηλαδή τις πολλές επαφές και συναντήσεις λόγω των μέτρων του κορονοϊού. Συχνά ο Μητροπολίτης Ιάκωβος αποσύρεται σε μοναστήρια της Λέσβου ώστε να προσεύχεται και να έρχεται πιο κοντά στον Θεό, εξετάζοντας παράλληλα και τα ζητήματα που απασχολούν τις μοναστικές κοινότητες του τόπου μας. Αρκετά συχνά επισκέπτεται την Μονή Υψηλού στο Σίγρι, καθώς έχει στενή εκκλησιαστική σχέση με τον ηγούμενο της μονής του Θεολόγου, Αρχιμανδρίτη Πρόχορο.
Να σημειωθεί μάλιστα ότι ειδικά τα τελευταία χρόνια το μοναστήρι του Θεολόγου εντάσσει νέους μοναχούς στην κοινότητα και αυτό είναι ελπιδοφόρο σε μία εποχή που στη χώρα μας υπάρχουν μοναστήρια χωρίς μοναχούς.
Τα φαρμακερά σχόλια για τις επιλογές του Δεσπότη της Μυτιλήνης έγιναν σε συγκεκριμένη στήλη του Portal «Ρομφαία» (το οποίο είναι αμφιλεγόμενο και ο διαχειριστής του έχει επικριθεί στο παρελθόν) η οποία φέρει τον τίτλο «Αλάθητο». Όπως αναφέρει η Ρομφαία αποκαλώντας τον Σεβασμιώτατο «αδελφόθεο», χρησιμοποιεί δηλαδή τον χαρακτηρισμό του Αγίου Ιακώβου αντί για το όνομα το οποίο φέρει ο Μητροπολίτης Μυτιλήνης: «Στο νησί του Ταξιάρχη μαθαίνω ότι πάνω από 35 ιερείς είναι ανεμβολίαστοι, αλλά ο Αδελφόθεος επιμένει να κυνηγάει τους απλούς ιερείς! Οι μεγαλοπαπάδες στο απυρόβλητο, τσιμουδιά που λέμε και στο χωριό! Οι κακές οι γλώσσες λένε ότι και ένα δικό σας πρόσωπο είναι ανεμβολίαστο, αλλά τι έγινε Σεβασμιώτατε αυτός είναι ακίνδυνος για την υγεία των άλλων;», σημειώνει το δημοσίευμα για τον Μητροπολίτη.
Ουσιαστικά το ίδιο δημοσίευμα στις τελευταίες δύο γραμμές φωτογραφίζει πεντακάθαρα κληρικό προαστίου της Μυτιλήνης τον οποίο καταλογίζει στο περιβάλλον του Δεσπότη, ασκώντας κριτική στο Σεβασμιώτατο ότι τον διατηρεί στη θέση του ανεμβολίαστο. Κατά τα άλλα το δημοσίευμα της «Ρομφαίας» δεν αποτυπώνει την πραγματικότητα καθώς οι ανεμβολίαστοι ιερείς είναι λιγότεροι από τους 35 που αναφέρει. Ένας τέτοιος αριθμός ανεμβολίαστων ιερέων ήταν το περασμένο φθινόπωρο, από τότε όμως μέχρι τώρα αρκετοί έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό τους, κάποιοι άλλοι έχουν νοσήσει και διαθέτουν πιστοποιητικά νόσησης, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις κληρικών που επικαλούνται συγκεκριμένους ιατρικούς λόγους για τον μη εμβολιασμό τους.
Δεν σχολιάζουν
Επίσημα η Μητρόπολη Μυτιλήνης δεν θέλησε να σχολιάσει το συγκεκριμένο δημοσίευμα και αυτό αποτελεί πάγια τακτική του Σεβασμιωτάτου και των στενών του συνεργατών να μην απαντούν στα δημοσιεύματα του Τύπου για θέματα της Μητρόπολης. Έχει ενδιαφέρον το επόμενο διάστημα ποια θα είναι η στάση που θα κρατήσει ο Σεβασμιώτατος, αν δηλαδή θα επηρεαστεί από το συγκεκριμένο δημοσίευμα προχωρώντας και σε άλλες αργίες ή αν το θέμα με τις αργίες των κληρικών, καθώς έχουμε μπροστά μας και καλοκαίρι, θα έχει αρχή και τέλος στους τρεις ιερείς.