STOP στα οχήματα στο Ιστορικό Κέντρο

Spread the love

Αμέσως μετά το Πάσχα αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή το μέτρο της πεζοδρόμησης του Ιστορικού Κέντρου της Μυτιλήνης, μετά από την σχετική απόφαση που έλαβε χθες το βράδυ κατά πλειοψηφία το Δημοτικό Συμβούλιο. Οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης εξέφρασαν τις επιφυλάξεις τους και ψήφισαν λευκό, αφήνοντας να αναλάβει το βάρος και την ευθύνη η Δημοτική Αρχή, που είχε προχωρήσει το προηγούμενο διάστημα σε διαβούλευση για το συγκεκριμένο θέμα με τους αρμόδιους φορείς.

Από την αρχή της θητείας της, η Δημοτική Αρχή Χριστόφα εμφανίστηκε αποφασισμένη να προχωρήσει στην πεζοδρόμηση του Ιστορικού Κέντρου της Μυτιλήνης, που συζητείται εδώ και πολλά χρόνια, αλλά δεν έγινε ποτέ πράξη. Παίρνοντας στα χέρια της την κυκλοφοριακή μελέτη που είχε ανατεθεί από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή το περασμένο καλοκαίρι, συγκάλεσε σειρά συσκέψεων με εκπροσώπους των εμπλεκόμενων Υπηρεσιών και φορέων, καταλήγοντας στην τελική πρόταση που αφορά στην πιλοτική πεζοδρόμηση όλων των δρόμων του Ιστορικού Κέντρου, όπως αυτό περικλείεται από τις οδούς Μητροπόλεως, Αρχιπελάγους και Ερμού, όπως επίσης και της κεντρικής αγοράς, από το ύψος της οδού Κορνάρου, στην Επάνω Σκάλα έως την οδό Αγίου Θεράποντος, με εξαίρεση δύο τμήματα στο ύψος της Μητρόπολης και στο Γενί Τζαμί, καθώς και τις κάθετες διελεύσεις των οδών Πιττακού και Αλκαίου, για την εξυπηρέτηση των περιοίκων.

Σύμφωνα με την απόφαση, στην Ερμού θα επιτρέπεται μόνο η διέλευση οχημάτων τροφοδοσίας καταστημάτων έως τις 10:00 το πρωί, ενώ για τις υπόλοιπες ώρες οριοθετήθηκαν επτά σημεία κατά μήκος της οδού Π. Κουντουριώτου στην Προκυμαία και στην οδό Στρατή Μυριβήλη, όπου θα επιτρέπεται η στάθμευση μόνο σε οχήματα εταιρειών μεταφορών και ταχυμεταφορών για φορτοεκφόρτωση.

Ο Διοικητής της Τροχαίας, Γιώργος Λιάκος, εξέφρασε την σύμφωνη γνώμη του για την πεζοδρόμηση της Ερμού, από την αρχή μέχρι το τέλος, τονίζοντας παράλληλα ότι θα πρέπει να ενημερωθούν οι πολίτες και να μην υπάρξουν ημίμετρα που δεν θα επιτρέπουν τον έλεγχο εφαρμογής του μέτρου. Ακόμη επεσήμανε ότι απαιτείται η δημιουργία χώρων στάθμευσης και η εξασφάλιση της μετακίνησης των πολιτών στο κέντρο της πόλης με mini bus.

«Είτε ισχύσει η πεζοδρόμηση είτε όχι, για την Πυροσβεστική Υπηρεσία είναι το ίδιο πράγμα», είπε ο Υποδιοικητής, Θανάσης Μίχας, συμπληρώνοντας ότι το τρίγωνο του Ιστορικού Κέντρου είναι απροσπέλαστο για την Υπηρεσία σε κάθε περίπτωση. «Διαθέτουμε εξοπλισμό για εγκαταστάσεις ακόμη και χλμ. και δεν υπάρχει διαφορά», σημείωσε ο ίδιος, τονίζοντας ωστόσο ότι απαιτείται να υπάρχει ακόμη ένας πυροσβεστικός κρουνός στη μέση της οδού Χρυσοστόμου Σμύρνης.

Από την πλευρά του ΕΚΑΒ, ο Γιώργος Καυλακώνης επεσήμανε την ανάγκη να υπάρχει ανοιχτός επαρκής χώρος για την διέλευση ενός φορείου, καθώς και να τοποθετηθούν εξωτερικοί απινιδωτές στο τρίγωνο της Μητρόπολης.

Την σύμφωνη γνώμη του για την πεζοδρόμηση του Ιστορικού Κέντρου εξέφρασε ο Πρόεδρος του Σωματείου των ταξί, Κώστας Νέστορας, ενώ ο Πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Οδηγών, Γιάννης Ελευθερίου, δεν έκρυψε τις επιφυλάξεις του ως προς τους τρόπους και τις ώρες εφοδιασμού των επιχειρήσεων.

Παίρνοντας το λόγο ο Δήμαρχος τόνισε ότι η πεζοδρόμηση του Ιστορικού Κέντρου είναι ένα μέτρο που συζητείται εδώ και πολλά χρόνια και πλέον μπορεί να εφαρμοστεί βάσει της κυκλοφοριακής μελέτης που εκπονήθηκε. «Δεν βρίσκω το λόγο να καταψηφίσει κάποιος αυτή την εισήγηση. Ξεκινάμε πιλοτικά, θα δούμε αν υπάρξουν προβλήματα και θα τα διορθώσουμε. Είναι και θέμα παιδείας. Με την στάση και την συμπεριφορά μας να δώσουμε το παράδειγμα για να στεφθεί με επιτυχία αυτό το μέτρο», τόνισε ο Π. Χριστόφας.

Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Πανάγος Κουφέλος, δήλωσε ότι η παράταξή του θα ψηφίσει λευκό επειδή δεν υπάρχουν έγγραφες συναινέσεις των αρμόδιων Υπηρεσιών και φορέων. «Θα ψηφίσουμε λευκό όχι γιατί δεν θέλουμε την πεζοδρόμηση, που είχαμε εντάξει και στο δικό μας προεκλογικό πρόγραμμα, αλλά επειδή θα έπρεπε να είχαν συμφωνήσει και οι αρμόδιες Υπηρεσίες, γιατί αν συμβεί οτιδήποτε την ευθύνη θα την έχουμε εμείς», τόνισε ο κ. Κουφέλος.

Λευκό ψήφισε για δύο λόγους και η παράταξη της Λαϊκής Συσπείρωσης, όπως είπε η επικεφαλής, Νίκη Τσιριγώτη: «Πρώτον επειδή η μελέτη δεν απαντά στα ερωτήματα που υπάρχουν και στα προβλήματα που ενδεχομένως θα δημιουργηθούν και επειδή δεν υπάρχει απόφαση από την Δημοτική Κοινότητα Μυτιλήνης».

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση