Πεπεισμένος ότι το έργο της νότιας παράκαμψης της Μυτιλήνης θα γίνει επειδή υπάρχει η πολιτική βούληση από την κυβέρνηση και την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, βγήκε χθες το απόγευμα από την σύσκεψη που έγινε στην Αθήνα ακριβώς γι’ αυτό τον σκοπό, ο Αντιδήμαρχος Πολεοδομίας, Γιάννης Βατός. Μαζί με τον Βουλευτή του Νομού μας, Χαράλαμπο Αθανασίου, συμμετείχαν σε σύσκεψη στο Υπουργείο για την διευθέτηση των τελευταίων εκκρεμοτήτων που υπάρχουν για την ολοκλήρωση του φακέλου του σημαντικού αυτού έργου που σχεδιάζεται εδώ και 20 χρόνια. Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, δεν υπάρχει πλέον καμία δικαιολογία για την καθυστέρηση των διαδικασιών κατασκευής της παράκαμψης, αν και εφόσον εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση που ξεπερνά τα 40 εκατ. ευρώ.
Η συνάντηση έγινε παρουσία του Υφυπουργού, Γιώργου Καραγιάννη, της Γενικής Διευθύντριας Υποδομών και υπηρεσιακών στελεχών του Υπουργείου, που έχουν “χρεωθεί” το εν λόγω έργο τα τελευταία 3 χρόνια. Ο Αντιδήμαρχος ενημέρωσε ότι οι τροποποιήσεις ρυμοτομικού περιεχόμενου που εκκρεμούσαν σε τρία σημεία και συγκεκριμένα πίσω από το Νοσοκομείο, στο Κουμκό και την Βαρειά έχουν ολοκληρωθεί και ζήτησε την εγκεκριμένη μελέτη του έργου για να συμπεριληφθούν. Από την πλευρά του ο Υφυπουργός είπε ότι το προηγούμενο διάστημα υπήρξαν παρατηρήσεις και επί του Κτηματολογίου, οι οποίες λήφθηκαν υπόψη και πράγματι η κατασκευή της νότιας παράκαμψης της Μυτιλήνης είναι πλέον ένα ώριμο έργο που θα χρηματοδοτηθεί.
Ωστόσο, μέχρι σήμερα κανείς δεν γνωρίζει ποια θα είναι η πηγή της χρηματοδότησης και εξετάζονται οι δύο εναλλακτικές που υπάρχουν. Η πρώτη είναι το Ταμείο Ανάκαμψης, στο οποίο ωστόσο ήδη έχουν ενταχθεί πολλά έργα απ’ όλη την χώρα και τα οικονομικά περιθώρια έχουν στενέψει και η δεύτερη το νέο ΕΣΠΑ. Ως επικρατέστερη λύση εξετάζεται η ένταξη του έργου στο Τομεακό Πρόγραμμα του Υπουργείου, προκειμένου να εκτελεστεί ενιαία και ολοκληρωμένα και όχι σε δύο φάσεις, όπως είχε προταθεί πέρυσι από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου. «Η νότια παράκαμψη της Μυτιλήνης είναι ένα έργο πνοής, όχι μόνο για την πόλη, αλλά για ολόκληρο το νησί. Πλέον έχουμε δυο σοβαρούς λόγους για να αισιοδοξούμε ότι θα εκτελεστεί. Ο πρώτος είναι ότι υπάρχει εγκεκριμένη μελέτη σε όλα τα επίπεδα και ο δεύτερος ότι εκφράστηκε η πολιτική βούληση να γίνει», δήλωσε ο Γ. Βατός.
Εξάλλου, κατά την διάρκεια της σύσκεψης συζητήθηκε και η εμπλοκή που έχει παρουσιαστεί εδώ και μήνες με τον δρόμο Καλλονής – Πέτρας και τις νέες απαλλοτριώσεις που περιμένει να πάρει στα χέρια της η Περιφέρεια για να προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης. Όπως ειπώθηκε από τα στελέχη του Υπουργείου, οι διαδικασίες έχουν “κολλήσει” επειδή ζητήθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου να ληφθούν από την αρχή όλες οι αδειοδοτήσεις λόγω της μετακίνησης της χάραξης σε μήκος 1.700 μέτρων (επειδή ο νέος δρόμος περνούσε μέσα από το σχεδιαζόμενο ταχυδιυλιστήριο του φράγματος Τσικνιά). Ωστόσο, προτάθηκε η επίσπευση των παραπάνω με την τροποποίηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων κι αυτή την λύση θα επιδιώξει να δώσει το Υπουργείο για να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις.