Την ώρα που το Επιμελητήριο Λέσβου, αν και επιχειρηματικός φορέας ποιεί την νήσσαν για τις πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου που έχουν καθυστερήσει δραματικά, καθώς παραμένει απλήρωτο ολόκληρο το δεύτερο εξάμηνο του 2021 για τα μεταφορικά κόστη των εμπορευμάτων στις επιχειρήσεις και δεν έχουν πληρωθεί από τον Οκτώβριο οι επιδοτήσεις του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα εισιτήρια των πολιτών, πρωτοβουλία πήρε το Εργατικό Κέντρο με παράσταση διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκε χθες, στη Γενική Γραμματεία Νησιωτικής Πολιτικής….
Διαβάστε τη συνέχεια στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας «Τα Νέα της Λέσβου»
Την ώρα που το Επιμελητήριο Λέσβου, αν και επιχειρηματικός φορέας ποιεί την νήσσαν για τις πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου που έχουν καθυστερήσει δραματικά, καθώς παραμένει απλήρωτο ολόκληρο το δεύτερο εξάμηνο του 2021 για τα μεταφορικά κόστη των εμπορευμάτων στις επιχειρήσεις και δεν έχουν πληρωθεί από τον Οκτώβριο οι επιδοτήσεις του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα εισιτήρια των πολιτών, πρωτοβουλία πήρε το Εργατικό Κέντρο με παράσταση διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκε χθες, στη Γενική Γραμματεία Νησιωτικής Πολιτικής.
Στην παράσταση διαμαρτυρίας συμμετείχαν εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας των Επαγγελματοβιοτεχνών – εμπόρων Λέσβου, της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων, των Λιμενεργατών, των Επαγγελματιών Οδηγών, των Συνταξιούχων και της Ομοσπονδίας Λεσβιακών Συλλόγων Αττικής, που συναντήθηκαν με τον Γενικό Διευθυντή Παύλο Μιχαλακέλη, ο οποίος ωστόσο δήλωσε αναρμόδιος να απαντήσει στα πολιτικά ζητήματα που θέτουν και προς τούτο ενημέρωσε τον Γενικό Γραμματέα Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλη Κουτουλάκη, για να γίνει νέα συνάντηση σήμερα Τετάρτη, καθώς χθες ο κ. Κουτουλάκης απουσίαζε.
Οι εκπρόσωποι των φορέων παρέδωσαν στον κ. Μιχαλακέλη κείμενο που υπογράφουν μέχρι στιγμής 55 σύλλογοι και φορείς στην κατεύθυνση διεκδίκησης φθηνότερων ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και καλύτερων συνδέσεων, ενώ η αντιπροσωπεία απαίτησε να καταβληθεί άμεσα το μεταφορικό ισοδύναμο και να υπάρξει μείωση 50% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Κουτουλάκης πρόκειται να διαβεβαιώσει ότι εντός του μήνα θα γίνουν πληρωμές για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, ωστόσο αυτές οι πληρωμές θα είναι περιορισμένες. Κι αυτό καθώς το Υπουργείο Ναυτιλίας οφείλει από τον Οκτώβριο του 2021 στους επιβάτες τις διαφορές των επιδοτήσεων για τα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά τους εισιτήρια. Όσο για τους επιχειρηματίες, και το πρώτο εξάμηνο του 2022 είναι απλήρωτο, ενώ το Υπουργείο οφείλει και το δεύτερο εξάμηνο του 2021, δηλαδή ένα χρόνο πίσω!
Είναι προφανές ότι αυτός ο ρυθμός πληρωμής, να περιμένει ο επιβάτης 10 μήνες για να εισπράξει τις επιδοτήσεις για τα εισιτήριά του και ένα χρόνο ο επιχειρηματίας, υπονομεύει το Μεταφορικό Ισοδύναμο, το οποίο έχει καταντήσει κενό περιεχομένου με ευθύνη της παρούσας κυβέρνησης και της Γενικής Γραμματείας Νησιωτικής Πολιτικής.
Το κείμενο των 55
Το κείμενο που συνυπογράφουν οι 55 φορές και Σύλλογοι αναφέρει τα ακόλουθα:
«Δεν πάει άλλο, τα εισιτήρια και τα ναύλα συνεχώς να τα αυξάνουν, ενώ η κατάσταση στην ακτοπλοΐα να επιδεινώνεται σε βάρος των επιβατών και των ναυτεργατών.
Τα σωματεία, σύλλογοι και οι φορείς που υπογράφουμε το κοινό πλαίσιο διεκδίκησης, ενώνουμε την φωνή μας και καλούμε σε κοινή διεκδίκηση όλους τους νησιώτες και τους εργαζόμενους εναντίον της ακρίβειας, για φτηνές, σύγχρονες και ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
Σε μια περίοδο που η ακρίβεια εξανεμίζει το λαϊκό εισόδημα, οι εφοπλιστές βάζουν ξανά φωτιά στα εισιτήρια και τα ναύλα των ακτοπλοϊκών πλοίων. Οι συνεχόμενες αυξήσεις στα ναύλα δεν έχουν σταματημό, αναγκάζοντας τους νησιώτες αλλά και τον κόσμο που θέλει να επισκεφτεί τα νησιά να βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, την στιγμή που ήδη ο λαός στενάζει από τις αυξήσεις σε είδη λαϊκής κατανάλωσης, καύσιμα και ενέργεια.
Δεν γίνεται να δεχτούμε ότι για να ταξιδεύσει σήμερα μια τετραμελής οικογένεια από Ρόδο για τον Πειραιά, να θέλει μόνο για εισιτήρια, χωρίς αυτοκίνητο και χωρίς θέση, δηλαδή μόνο για κατάστρωμα 330 ευρώ! Από τη Λήμνο να θέλει 312 ευρώ! Από τη Σάμο 262 ευρώ! Από Ικαρία 208! Ενώ για την Μυτιλήνη η αύξηση αγγίζει και το 23% (από 43,5€ το κατάστρωμα στα 53,5€). Δηλαδή μια τετραμελή οικογένεια θέλει 214€!!!
Είναι πρόκληση να επικαλούνται οι εφοπλιστές ακτοπλόοι ως αιτία για τις νέες αυξήσεις την ακρίβεια στα καύσιμα όταν αυτοί, σε αντίθεση με όλους εμάς τους εργαζόμενους, τους επαγγελματίες και μικρούς επιχειρηματίες, έχουν αφορολόγητο πετρέλαιο.
Όταν αυτοί έχουν την προστασία όλων των κυβερνήσεων.
Ενώ έχουν πλήρη φορολογική ασυλία λαμβάνουν συνεχώς τεράστιες χρηματοδοτήσεις.
Η δύναμη και η ελπίδα βρίσκεται μόνο στα δικά μας χέρια, λύσεις μπορεί να επιβάλλει μόνο ο δικός μας αγώνας.
Καμιά λύση δεν πρόκειται να έρθει από τα κόμματα και κυβερνήσεις που ενδιαφέρονται για το πώς θα διασφαλίσουν τα κέρδη των εφοπλιστών και των άλλων επιχειρηματικών ομίλων.
Υποκρίνονται όταν λένε ότι κατανοούν τα προβλήματα των νησιωτών και των εργαζομένων. Οι όποιες υποσχέσεις τους έχουν αποδειχτεί ότι είναι ψεύτικες και παραπλανητικές.
Για αυτό συντονιζόμαστε σε αγωνιστικές δράσεις και διεκδικούμε μαζί:
- Να μειωθούν τώρα όλα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τα ναύλα (οχημάτων – εμπορευμάτων) κατά 50% χωρίς να δοθούν νέες επιδοτήσεις και προνόμια στους εφοπλιστές
- Δωρεάν μετακινήσεις για άνεργους, φοιτητές και στρατευμένους, για ΑΜΕΑ, χρονίως πάσχοντες. Μειωμένα εισιτήρια για συνταξιούχους, αναπληρωτές, πολύτεκνους κ.ά.
- Εξασφάλιση συχνής σύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους με πλοία σύγχρονα και ασφαλή, με βελτίωση και διαμόρφωση σύγχρονων των λιμενικών εγκαταστάσεων, αποκλειστικά δημόσιων.
- Να διασφαλιστεί η δουλειά των ναυτεργατών με αύξηση των μισθών και βελτίωση των συνθηκών εργασίας κατοχυρωμένα με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική οργάνωση.
- Nα καταργηθούν οι φόροι στα καύσιμα, η ρήτρα αναπροσαρμογής και τα “πράσινα” χαράτσια στο ηλεκτρικό ρεύμα.
- Να επανέλθει ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ για όλα τα νησιά, κατά 50%.
- Να καταργηθεί ο ΦΠΑ στα είδη λαϊκής κατανάλωσης, στα εφόδια των αγροτών και κτηνοτρόφων.
- Άμεση και γενναία διαγραφή των χρεών αυτοαπασχολούμενων, εργαζομένων και ανέργων», αναφέρει καταλήγοντας η ανακοίνωση.
Οι 55 φορείς που συνυπογράφουν το διεκδικητικό πλαίσιο έχουν ως ακολούθως:
- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΒΟΣΤΑΝΕΙΟΥ
- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΤΑ ΛΕΣΒΟΥ
- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΔΑ
- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Γ.Γ. ΑΙΓΑΙΟΥ
- ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ
- ΕΝΩΣΙΣ ΦΟΡΤΟΕΚΦΟΡΤΩΤΩΝ ΛΙΜΕΝΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ
- ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ
- ΕΝΩΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
- ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΟΔΗΓΩΝ
- ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΒΟΗΘΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ
- ΠΑΛΛΕΣΒΙΑΚΗ ΕΝΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΙΚΑ
- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ «ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ»
- ΕΝΩΣΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΩΝ
- ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ
- ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΓΙΑΣΟΥ
- ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΕΜΩΤΙΑΣ
- ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΕΣΣΟΥ
- ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΡΜΗΣ
- ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΠΗΣ
- ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
- ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΑΝΤΑΜΑΔΟΥ
- ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΡΓΕΝΟΥ
- ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ – ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ
- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΛΒΑΝΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΛΕΣΒΟΥ
- ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΦΟΡΤΟΕΚΦΟΡΤΩΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΕΥΑ
- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
- ΕΝΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΝΑΤ
- ΕΝΩΣΗ ΙΑΤΡΩΝ Ε.Σ.Υ
- ΕΝΩΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ
- ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΛΗΜΝΟΥ ΤΗΣ ΑΔΕΔΥ
- ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΛΗΜΝΟΥ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ
- ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΛΗΜΝΟΥ
- ΕΛΜΕ ΛΗΜΝΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ
- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΛΗΜΝΟΥ
- ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΞΕΝΟΔΟΧΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ ΛΗΜΝΟΥ
- ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΛΗΜΝΟΥ
- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΤΑ ΛΗΜΝΟΥ
- ΕΝΩΣΗ ΙΑΤΡΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΛΗΜΝΟΥ
- ΕΝΩΣΗ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΠΕΤΡΑΣ
- ΕΝΩΣΗ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΑΓΙΑΣΟΥ
- ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΑΡΤΟΠΟΙΩΝ
- ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ
- ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ
- ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΞΥΛΟΥΡΓΩΝ
- ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΩΝ
- ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΚΡΕΟΠΩΛΩΝ
- ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΜΙΝΙ-ΜΑΡΚΕΤ
- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ «ΑΣΠΙΔΑ»
- ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΚΟΜΜΩΤΩΝ
- ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΦΑΝΟΠOΙΩΝ – ΒΑΦΕΩΝ – ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
- ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΠΛΑΝΟΔΙΩΝ ΨΑΡΑΔΩΝ
- ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΟΛΑΒΩΝ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ
- ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΣΒΙΑΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ