Το πλοίο… δεν φάνηκε ακόμα

Spread the love

  • Εγκλωβισμένοι οι κτηνοτροφικοί Συνεταιρισμοί της Λέσβου δεν μπορούν να μεταφέρουν σε μια περίοδο χαμηλών τιμών χορτονομές από τη Βόρειο Ελλάδα στην περιοχή μας 
  • Έκκληση σε κάθε αρμόδιο να τηρηθούν τα υπεσχημένα για τη δρομολόγηση του πλοίου Θαλασσίτης, που αν και το περιμένουμε από Δεκέμβριο ακόμα να φανεί!

Κραυγή απόγνωσης από τους εκπροσώπους των λίγων υγιών Συνεταιρισμών που έχουν απομείνει στη Λέσβο και σηκώνουν στους ώμους τους την κτηνοτροφία, η οποία βρίσκεται στην αιχμή του δόρατος, καθώς όπως κάθε καλοκαίρι η αυξημένη κίνηση με τα επιβατικά πλοία περιορίζει τη δυνατότητα να ταξιδέψουν φορτηγά για να μεταφέρουν από τη βόρειο Ελλάδα χορτονομές προς τη Λέσβο, ενώ τα δρομολόγια με πλοία Ro-Ro δεν επαρκούν. 

Αυτή την περίοδο που γίνονται οι προμήθειες των χορτονομών (τριφύλλι) και μάλιστα σε συμφέρουσες τιμές, τα δρομολόγια που εξυπηρετούν τη Μυτιλήνη με πλοίο Ro-Ro… τώρα ξεκινούν για τη Βόρειο Ελλάδα! Επί της ουσίας αυτή τη στιγμή η Μυτιλήνη καλύπτεται με δρομολόγια από το πλοίο Άγιος Γεώργιος, το οποίο ωστόσο μέχρι τώρα ερχόταν από τον Πειραιά μεταφέροντας οινόπνευμα και παραλαμβάνοντας και άλλα επικίνδυνα εμπορεύματα και τα απόβλητα του νοσοκομείου για να αποπλεύσει ξανά για τον Πειραιά αντί να συνεχίσει προς την Βόρειο Ελλάδα με κατεύθυνση Καβάλα ή Θεσσαλονίκη, κάτι που γίνεται «μια στο τόσο»! 

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεσμεύεται ότι το πλοίο ξεκινά δρομολόγια κάθε 15 μέρες με τη Βόρειο Ελλάδα για να διευκολυνθούν στη μεταφορά οι Συνεταιρισμοί για χορτονομές, ωστόσο γι’ αυτό το σκοπό χρειάζεται ένα δρομολόγιο τουλάχιστον την εβδομάδα για να καλυφθεί η Λέσβος, η οποία είναι από τις μεγαλύτερες σε κτηνοτροφία περιοχές της Ελλάδας. 

Στις Σέρρες… μέσω Πειραιά! 

Κάτω από αυτές τις εξελίξεις, οι Συνεταιρισμοί είναι υποχρεωμένοι να στέλνουν αυτοκίνητα και μέσω Πειραιά, τα οποία… ταξιδεύουν όλη την Ελλάδα για να φτάσουν στις Σέρρες και να παραλάβουν χορτονομές για να επιστρέψουν ξανά μέσω Πειραιά στην Μυτιλήνη, καθώς το Διαγόρας που εκτελεί τα δρομολόγια που συνδέουν τη Λέσβο με τη βόρειο Ελλάδα είναι μικρό και δεν φτάνει για τις ανάγκες. 

Ενδεικτική του κλίματος είναι η έκκληση που απευθύνει ο Γενικός Διευθυντής του Συνεταιρισμού Στύψης Στρατής Σλουμάτης, ο οποίος μιλώντας στα Νέα της Λέσβου τόνισε ότι «είναι κατάντια για τον τόπο να θέλουμε να φέρουμε χορτονομές από τη Βόρεια Ελλάδα και να είμαστε αναγκασμένοι να στέλνουμε τα φορτηγά αυτοκίνητα από Πειραιά και να πάνε και να έρθουν! Πρέπει να υπάρξει παρέμβαση και από την Περιφέρεια και από το Επιμελητήριο. Να ασχοληθούν οι Βουλευτές και η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και κάθε άλλος εμπλεκόμενος φορέας. Η κτηνοτροφία αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε κατάσταση ασφυξίας και αν δεν προμηθευτούμε τώρα που είναι χαμηλές οι τιμές χορτονομές, τότε η καταστροφή που θα υποστούμε θα είναι μεγάλη»

Όπως εξηγεί ο κ. Σλουμάτης, αυτή την περίοδο και τα καράβια από Πειραιά έχουν περιορισμένη χωρητικότητα για να δεχθούν φορτηγά για μεταφορά τριφυλλιού λόγω της αυξημένης κίνησης και αυτό Ιούλιο και Αύγουστο θα γίνει ακόμα χειρότερο. «Δεν μπορούμε να εξηγήσουμε γιατί εδώ και καιρό το Άγιος Γεώργιος, που φτάνει στο εμπορικό λιμάνι, έρχεται από τον Πειραιά. Μάλιστα πριν από 1 εβδομάδα είχε παραμείνει δύο μέρες δεμένο στο λιμάνι της Μυτιλήνης και επέστρεψε πίσω στον Πειραιά αντί να συνεχίσει προς τη Βόρειο Ελλάδα;», διερωτήθηκε το έμπειρο συνεταιριστικό στέλεχος διαμηνύοντας σε κάθε αρμόδιο ότι «δεν πάει άλλο» και μάλιστα, όπως μας ενημέρωσε, προσπαθούσε να επικοινωνήσει και με τον Αντιπεριφερειάρχη Στρατή Κυρατζή, που προέρχεται και ο ίδιος από το συνεταιριστικό χώρο για να ζητήσει την παρέμβασή του.

Από την δική του πλευρά ο διευθυντής του Συνεταιρισμού Κάπης, Χρήστος Ψαραδέλλης, μιλώντας στα Νέα της Λέσβου σημείωσε ότι «μας είχαν υποσχεθεί εδώ και μήνες όταν από τον περασμένο Οκτώβριο βγήκε από τη γραμμή το Πελαγίτης και αντιμετωπίσαμε πρόβλημα ότι θα δρομολογούνταν άμεσα το πλοίο Θαλασσίτης, ώστε να καλύπτονται οι Συνεταιρισμοί για να γίνεται απρόσκοπτα η μεταφορά εμπορευμάτων ζωοτροφών στη Λέσβο. Μέχρι τώρα κάθε προσπάθεια που γίνεται για να μπει το Θαλασσίτης στη γραμμή της Μυτιλήνης, την τελευταία στιγμή, ακυρώνεται και εγώ θέλω να ρωτήσω αν υπάρχει κάποιος λόγος ή κάποιο παρασκήνιο που γίνεται όλο αυτό και που παρά τις υποσχέσεις εδώ και μήνες το Θαλασσίτης δεν το έχουμε δει στη Μυτιλήνη;», διερωτήθηκε το στέλεχος του Συνεταιρισμού Κάπης, επισημαίνοντας ότι για να γίνεται απρόσκοπτα η μεταφορά των ζωοτροφών και να καλύπτεται με επάρκεια η Λέσβος απαιτείται ένα δρομολόγιο την εβδομάδα και όχι κάθε 15 μέρες, για το οποίο δεσμεύεται η εταιρεία το δρομολόγιο του Άγιος Γεώργιος να καλύπτει την σύνδεση της Λέσβου με τη Βόρειο Ελλάδα για τη μεταφορά ζωοτροφών τον Ιούλιο.

Πάντως, ο κεντρικός πράκτορας της Blue Star Ferries, Ηλίας Πίκουλος, μιλώντας στα Νέα της Λέσβου σημείωσε ότι «δυστυχώς το Διαγόρας έχει περιορισμένη μεταφορική ικανότητα και δεν μπορούμε να καλύψουμε στο βαθμό που θα θέλαμε το κομμάτι της μεταφοράς των ζωοτροφών. Ωστόσο δρομολόγια άμεσα τώρα τον Ιούλιο προς την Βόρειο Ελλάδα και για 8 Σάββατα θα ξεκινήσει το Νήσος Σάμος λόγω της αυξημένης κίνησης του καλοκαιριού και πιστεύω ότι από αυτά τα δρομολόγια θα μπορέσουν να εξυπηρετηθούν οι μεταφορές των ζωοτροφών μέχρι ενός σημείου».

Σε κάθε περίπτωση αυτό που φαίνεται είναι ότι οι δεσμεύσεις που δόθηκαν από επίσημα χείλη το προηγούμενο διάστημα για ομαλοποίηση της κατάστασης ως προς τη μεταφορά ζωοτροφών στη Λέσβο για δρομολόγηση πλοίου Ro-Ro, ώστε να μπορούν με μεγαλύτερη άνεση να διακινούνται από και προς τη Λέσβο και τα ειδικά εμπορεύματα και τη λύση θα την έδινε το πλοίο Θαλασσίτης, μέχρι τώρα δεν έχουν φανεί, αν και ο Γενικός Γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης, έχει αναγγείλει από τον Δεκέμβριο του 2024 ότι το πλοίο Θαλασσίτης θα κάλυπτε με τακτικά δρομολόγια στη γραμμή τις ανάγκες της Λήμνου και της Λέσβου.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση