Τραγική η οδική σήμανση…

Spread the love

του Βασίλη Χατζηελευθερίου

*** Λοιπόν ξεκινώ κατά την άποψή μου, έναν λογικό προβληματισμό. Για όσους έχουν γυρίσει όλη, μα όλη την νησιωτική Ελλάδα (κυρίως τα μεγάλα νησιά Κρήτη, Εύβοια, Κεφαλονιά, Ρόδο, Χίο), που ευτυχώς την έχω γυρίσει όλη και έχω άποψη, η Λέσβος έχει το ΚΑΛΥΤΕΡΟ οδικό δίκτυο μακράν, να μην σας πω κι από πολλές περιοχές της περιφερειακής στεριανής Ελλάδας. Κυρίως από την Μυτιλήνη έως την Καλλονή, και οι όποιες νέες κατασκευές του εθνικού μας δικτύου, είναι σε πάρα πολύ καλό επίπεδο. Μάλιστα. Τώρα πού είναι το πρόβλημα; Μα στην σήμανση βέβαια!!!!!! 

Ακούστε, λοιπόν, με ένα πείραμα που έκανα, πόση μεγάλη ευθύνη έχουν για τα ατυχήματα, όλοι αυτοί που ασχολούνται με την σήμανση των δρόμων, και κυρίως του ορίου ταχυτήτων. Από την Πέτρα ερχόμενος, για Μυτιλήνη, αποφάσισα να τηρήσω με θρησκευτική ευλάβεια, όλες τις υποδείξεις των σημάτων, κυρίως των ταχυτήτων. Εκεί που έλεγε 40 πήγαινα με τα 40, εκεί που έλεγε 50 πήγαινα με τα 50 κλπ-κλπ. Ξέρετε τι κατόρθωσα; Με προσπέρασαν 29 οδηγοί εκνευρισμένοι, κορνάροντας αγανακτισμένα, και κάνοντας επικίνδυνο ελιγμό προσπέρασης, ενώ ήμουν σε σημείο που υπήρχε διπλή διαχωριστική γραμμή και πήγαινα όσο έλεγε η ταμπέλα.

Άσε που κάποιοι μου έκαναν και την γνωστή ελληνική χειρονομία, και με το δίκιο τους. Ο λόγος λοιπόν αυτού όλου του παράλογου και επικίνδυνου σκηνικού, ήταν τα ΑΝΟΗΤΑ (μικρά) όρια που έχουν μπει εκεί που υπάρχει μεγάλη ορατότητα, τεράστιες ευθείες. Για παράδειγμα: Α) Αμέσως μετά την διασταύρωση Αγ. Παρασκευής προς Μυτιλήνη σε μια τεράστια ευθεία με τρομερή ορατότητα, το όριο είναι 60!!!!  Β) Από την Μυτιλήνη έως την διακλάδωση Γέρας επί 11 χιλιόμετρα, και με αρκετές ευθείες και ικανοποιητικότατη ορατότητα, δεν μπορείς να προσπεράσεις, απαγορεύεται από τη διπλή διαχωριστική γραμμή μήκους 12 χιλιομέτρων!!! Ανήκουστο! 

Και δεκάδες παραδείγματα ακόμα μπορώ να σας αναφέρω. Επιτέλους τα έργα έχουν τελειώσει και οι ταμπέλες πρέπει να προσαρμοστούν ανάλογα με το κυκλοφοριακό φορτίο των οδών. Εκτός κι αν ένστολοι και μη, για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο, αλλά και όλο τον «εισπρακτικό» μηχανισμό σε λειτουργία, τα αφήνουν όλα ως έχουν, έτσι απλά γιατί μας βολεύει (υποθέτω κολυμπώντας στην αφέλειά μου), χωρίς να υπολογίζουν τον εκνευρισμό που επιφέρουν στους οδηγούς, με αποτέλεσμα την επικίνδυνη οδήγηση. 

Επίσης ακόμα ΔΕΝ σηματοδοτήθηκε ο νεοκατασκευασθείς κόμβος της Αρίσβης, με τα αντίστοιχα STOP, παρόλο που έχουν γίνει τόσα ατυχήματα. Μιας και ανέφερα τον συγκεκριμένο αυτόν κόμβο, όταν φτάσεις εκεί, δεν σε κατευθύνει εκτός Καλλονής καθόλου για Πέτρα ή Μόλυβο, αλλά μόνο για Σίγρι!!!!! Και δεν ανέφερα καθόλου τους τουρίστες, που πραγματικά το Καλοκαίρι επικρατεί ένα μπάχαλο ειδικά στις τουριστικές περιοχές. Άσε που έχω δει και ταμπέλες με ανώτατο όριο ταχύτητας 30!!!!!!! Θα μου πείτε να μην απογοητεύομαι, γιατί υπάρχει και το ανώτατο όριο των 20 χιλιομέτρων… Σωστά.

*** Για τα ποδήλατα και τα πατίνια της πόλης μας, ημεδαπών και αλλοδαπών, θα αναφερθούμε άλλη φορά.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση