Τσάρτερ με φθηνά εισιτήρια

Spread the love


  • “Χρυσή ευκαιρία” η πρόταση της “Ryanair” για την μείωση των τελών στα αεροδρόμια με την υπόσχεση του διπλασιασμού των επιβατών

«Η προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους είναι η μόνη λύση για την αύξηση του τουρισμού στα νησιά μας», υποστηρίζει το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας και πρώην Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου, Περικλής Αντωνίου, λίγες μέρες μετά από την σύσκεψη του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού που έγινε στην Αθήνα υπό την προεδρία του Υπουργού Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια και μετά από την πρόταση που κατέθεσε η γνωστή εταιρεία “Ryanair” ζητώντας να μειωθούν τα τέλη στα αεροδρόμια, προκειμένου να υλοποιήσει τον σχεδιασμό της για διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης στην χώρα μας από το ερχόμενο κιόλας καλοκαίρι.

Σε επιστολή που απέστειλε στον Υπουργό Τουρισμού και την Πρόεδρο του ΕΟΤ, Άντζελα Γκερέκου, ο Π. Αντωνίου επί της ουσίας επαναφέρει το πάγιο αίτημα των τοπικών φορέων για την χορήγηση επιδότησης από την πλευρά της πολιτείας σε μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες διαχειρίζονται την πίτα του τουρισμού σε όλο τον κόσμο. Ο ίδιος χαρακτηρίζει καλοδεχούμενη την πρόταση της “Ryanair”, ειδικά για τα νησιά της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, που είναι η τελευταία σε ανάπτυξη μεταξύ των 268 Περιφερειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με ετήσιες τουριστικές εισπράξεις κάτω του 1% των συνολικών της χώρας, όπως καταγράφηκε σε πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Όπως είναι γνωστό, η Λέσβος δεν έχει, ούτε είχε ποτέ αεροπορικές εταιρείες χαμηλού ναύλου, παρά τις εδώ και χρόνια προσπάθειες των τοπικών φορέων, καθώς και τις μεγάλες ανάγκες για αφίξεις και έσοδα. Ο πρώην Πρόεδρος των ξενοδόχων ζητά από τον αρμόδιο Υπουργό την αποδοχή των προτάσεων αυτών των εταιρειών, προκειμένου να μπουν και τα νησιά μας στον χάρτη των τουριστικών προορισμών, τονίζοντας άλλωστε ότι ο πρωθυπουργός είχε δεσμευτεί για την ικανοποίηση του συγκεκριμένου αιτήματος όταν ήταν στην αξιωματική αντιπολίτευση και είχε επισκεφθεί το νησί μας, συμμετέχοντας σε σχετική σύσκεψη στο Επιμελητήριο Λέσβου. «Τούτο το κονδύλι των 12 ευρώ ανά επιβάτη, είναι υπό-υπό-πολλαπλάσιο (του ύψους σε ευρώ) της αντίστοιχης κατά κεφαλής τουριστικής δαπάνης», σημειώνει ο κ. Αντωνίου, δεδομένου ότι κατά μέσο όρο ένας τουρίστας ξοδεύει 500 ευρώ στις διακοπές του. 

Και συνεχίζει: «Μπορεί δε τούτοι οι πόροι να διατεθούν από τα δις ευρώ των ετήσιων τουριστικών εισπράξεων ή και από τις εισροές του Φόρου Διαμονής, για συνδιαφήμιση του Υπουργείου Τουρισμού/ΕΟΤ και αεροπορικών εταιρειών χαμηλού ναύλου, όπως άλλωστε γίνεται κάθε χρόνο με ορισμένους tour operators, με ποσά της τάξεως των 5 – 6 εκατ. τουλάχιστον, δίχως καμία απολύτως ειδική ρήτρα κινήτρων προτίμησης υπέρ των μειονεκτικών προορισμών, που αναμφίβολα θα άμβλυνε το μεγάλο χάσμα που τους χωρίζει από τους ανεπτυγμένους και θα αύξανε συνολικά τα έσοδα και την απασχόληση της χώρας».

Ο Π. Αντωνίου επισημαίνει επίσης ότι τα νησιά μας μέχρι σήμερα δεν έχουν επωφεληθεί καθόλου από την συνδιαφήμιση, αντίθετα έχουν αδικηθεί, στερούμενα επιπλέον αφίξεων/τουριστικών εισπράξεων, που υπόσχονται οι αεροπορικές εταιρείες: «Τίποτα εδώ στη Λέσβο δεν είναι το ίδιο με την άλλη Ελλάδα και τίποτα πιο άνισο από την ίση (ή οριζόντια) μεταχείριση των άνισων. Μικρή τουριστική περίοδος, με υψηλή περίοδο 2 μήνες, μέση 3 μήνες και χαμηλή 7 μήνες, συντηρούμενα τα ετήσιας λειτουργίας καταλύματα ολόκληρο το 10μηνο με το “λίπος” του διμήνου (Ιουλίου, Αυγούστου) και ακόμα μικρότερη περίοδο τουριστικής αιχμής (25-35 ημερών), που δημιουργεί προβλήματα και στα εποχικής λειτουργίας. Χαμηλή μέση ετήσια πληρότητα, κάτω του 40% – 50% και πολύ χειρότερα την τελευταία διετία λόγω της πανδημίας, χαμηλή μέση ετήσια τιμή διανυκτέρευσης, με ετήσιους τζίρους αναντίστοιχους προς τις υψηλές οριζόντιες, επαχθείς (και τελευταία επαχθέστερες) απαιτήσεις/επιβαρύνσεις της πολιτείας. Οικογενειακές, μικρές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, μη διαθέτουσες ούτε καν λογιστήριο, ούτε άλλα στελέχη και ειδικότητες, που διαθέτουν οι μεγάλες μονάδες των ανεπτυγμένων τουριστικά προορισμών».

Κλείνοντας την επιστολή του προς τον Υπουργό Τουρισμού και την Πρόεδρο του ΕΟΤ ο κ. Αντωνίου κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην έλλειψη υποδομών στα νησιά μας αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Προβληματικές ή και ανύπαρκτες υποδομές, γενικές και ειδικές, εναλλακτικών μορφών τουρισμού, μη διαθέτοντας ούτε καν προβλήτα πλαγιοδέτησης κρουαζιερόπλοιων, απαγορευτικά ναύλα, μηδενισμός αφίξεων από Τουρκία και λόγω επιδείνωσης των ελληνοτουρκικών σχέσεων, μη διοργάνωση ημερίδων/εκδηλώσεων/συνεδρίων κλπ. από εταιρείες και φορείς με την έδρα τους εκτός Λέσβου, κατακόρυφη πτώση των τσάρτερ (μονοψήφιος ο αριθμός τους εβδομαδιαίως, ούτε είναι γεμάτα και δεν αδειάζουν εδώ, κατευθυνόμενα και σε άλλους προορισμούς), κατάρρευση εσωτερικού τουρισμού και κρουαζιέρας, περιορισμένος αριθμός (λίγων εκατοντάδων) vouchers (παρά τα κίνητρα) του Κοινωνικού Τουρισμού και “Τουρισμού για Όλους”, προβληματική αναγνωρισιμότητα κλπ., είναι ορισμένοι από τους λόγους κατάρρευσης αφίξεων και εισπράξεων, με δραματική συρρίκνωση, αντί της υποσχόμενης από την πολιτεία, επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου».

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση