- Τον Σεπτέμβριο ο διαγωνισμός για την ανάθεση της τελικής μελέτης που θα θέσει τους ακριβείς κανόνες για την απόλυτη εκμετάλλευση των οικοπέδων με τις τελευταίες διορθώσεις – διευθετήσεις επί κάθε ιδιοκτησίας
Εντός του Σεπτεμβρίου θα βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για την ανάθεση της μελέτης της Πράξης Εφαρμογής για την πολεοδόμηση της Βαρειάς, του Ακρωτηρίου, της Βίγλας και των Ταξιαρχών, όπως είπε στα “Νέα της Λέσβου” ο Αντιδήμαρχος Δόμησης, Γιάννης Βατός. Μέσα στις επόμενες ημέρες θα ολοκληρωθεί η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης για την υλοποίηση κι αυτής της φάσης, ούτως ώστε όλοι οι ιδιοκτήτες, μικρών και μεγαλύτερων οικοπέδων, να μπορέσουν να αξιοποιήσουν την περιουσία τους. Επί της ουσίας, θα τεθούν οι ακριβείς κανόνες για την απόλυτη εκμετάλλευση των οικοπέδων με τις τελευταίες διορθώσεις – διευθετήσεις επί κάθε ιδιοκτησίας.
Με την έγκριση της πολεοδομικής μελέτης μετά από 25 χρόνια (!) επικυρώθηκε ο καθορισμός των οριογραμμών των ρεμάτων που βρίσκονται στα τμήματα των πολεοδομικών ενοτήτων Βαρειά-Ακρωτήρι, Βίγλα και Ταξιάρχες και εγκρίθηκε το πολεοδομικό σχέδιο των παραπάνω τμημάτων με τον καθορισμό των οικοδομήσιμων χώρων, των κοινόχρηστων χώρων, των χώρων στάθμευσης, πρασίνου, πάρκου αναψυχής, παιδικής χαράς, πλατείας, κοινωφελών χώρων άθλησης, αθλητικών εγκαταστάσεων, πολιτιστικών εγκαταστάσεων – δραστηριοτήτων, Παιδικού Σταθμού, Νηπιαγωγείου, Δημοτικού σχολείου, χώρου εκκλησίας και πεζοδρόμων.
Ολόκληρη η περιοχή μελέτης διαμορφώθηκε σε περιοχή α’ κατοικίας ως προάστιο της Μυτιλήνης και εξειδικεύεται στον Πολεοδομικό Κανονισμό ως προς το είδος των χρήσεων που επιτρέπονται. Βάσει της μελέτης, στις όχθες των ρεμάτων δημιουργούνται ζώνες πρασίνου σε επαφή με τις οριογραμμές. Με αυτό τον τρόπο υπάρχει διαχωρισμός και προστασία αφενός του φυσικού περιβάλλοντος του ρέματος και αφετέρου του δομημένου περιβάλλοντος.
Ο κλάδος του τουρισμού και της αναψυχής μπορεί να αναπτυχθεί σε όλη την έκταση της περιοχής, αρκεί να μην αφορά οχλούσες δραστηριότητες, Σε κεντρικό σημείο στην περιοχή, δημιουργείται κόμβος με χρήσεις Εκπαίδευσης – Πρόνοιας – Αθλητισμού σε έκταση που προκύπτει από την υποχρέωση των παρακείμενων ιδιοκτησιών εισφοράς σε γη.
Ο Κανονισμός Δόμησης συντάχθηκε με βάση τους κανόνες εξασφάλισης του χαρακτήρα του οικισμού και προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, με περιορισμό στον όγκο των οικοδομών, τον καθορισμό των χρήσεων γης, έτσι ώστε να εξυπηρετούνται οι ανάγκες του οικισμού, χωρίς να δημιουργείται όχληση των κατοίκων και ρύπανση του φυσικού περιβάλλοντος.
Βασικοί άξονες της μελέτης είναι η διαφύλαξη του χαρακτήρα της περιοχής, η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και η αποφυγή της πυκνής δόμησης. Για τον λόγο αυτό απαγορεύεται η κοπή των δέντρων, που υπάρχουν κατά μήκος των οδών, των υφιστάμενων και των υπό διάνοιξη, ακόμη και αν έτσι μειώνεται το πλάτος του οδοστρώματος.
Στην μελέτη αποτυπώνονται αναλυτικά οι χρήσεις γης και οι όροι δόμησης, όπως και ειδικοί όροι απαγόρευσης κατασκευής κτιρίων επί υποστηλωμάτων. Στην υπό πολεοδόμηση περιοχή της Βαρειάς – Ακρωτηρίου, εμπίπτουν δυο βασικά τμήματα υδατορεμάτων μέχρι την εκβολή τους στη θάλασσα, καθώς και ένα μικρότερο τμήμα κλάδου ρέματος, για τα οποία έχουν καθορισθεί και εγκριθεί οι οριογραμμές.
Στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου θα συζητηθεί η ανάθεση της μελέτης εφαρμογής σε ειδικό μελετητή ώστε να καθοριστεί η εισφορά σε γη και χρήμα κάθε ιδιοκτησίας, βάσει της επιφάνειας. Η αξιοποίηση των μικρών οικοπέδων θα μπορέσει να γίνει άμεσα, με την έκδοση πολεοδομικών αδειών.
Όπως είπε στα “Νέα της Λέσβου” ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, «μπαίνουμε πλέον στην τελική φάση εφαρμογής της μελέτης η οποία θα διαρκέσει περίπου 6 μήνες. Η μελέτη θα συνταχθεί από εξειδικευμένο γραφείο και οι ιδιοκτήτες θα ενημερωθούν για κάθε στάδιο ώστε να μπορέσουν να αξιοποιήσουν την περιουσία τους».
Έπονται οι Χάλικες
Η ίδια διαδικασία θα ακολουθηθεί και για την μελέτη των Χαλίκων, η οποία ξεκίνησε την ίδια χρονική περίοδο αλλά για διάφορους αντικειμενικούς και υποκειμενικούς λόγους έμεινε πίσω. Μέσα στον επόμενο μήνα θα συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο η ανάθεση συμπληρωματικών μελετών για τις πολεοδομικές παρεμβάσεις, τις τοπογραφικές αποτυπώσεις και τις περιβαλλοντικές μελέτες, ενώ θα συμπεριληφθεί και το τμήμα της περιοχής μεταξύ της οδού Βοστάνη και Οικονόμου Τάξη. Μόλις ολοκληρωθούν οι μελέτες, θα σταλούν στο Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων και από εκεί στο Νομικό Τμήμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος για την τελική έγκριση.