- Η ανάδοχος εταιρεία της πρώτης δημοπράτησης απέσυρε το ενδιαφέρον της για την εκτέλεση του έργου μετά από 3,5 χρόνια αναμονής και πλέον η λύση της επαναδημοπράτησης είναι μονόδρομος για την Περιφέρεια
- “Κατηγορώ” Μουτζούρη κατά του Υπουργείου Υποδομών για την γκάφα ολκής με το φράγμα Τσικνιά, που οδήγησε σε αυτή την εξέλιξη
“Κλάφτα Χαράλαμπε” λέει από χθες ο Κώστας Μουτζούρης, μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά, για την κακή τύχη του έργου του νέου οδικού άξονα Καλλονής – Πέτρας, που από το 2021 μέχρι σήμερα συνάντησε χίλια μύρια εμπόδια που δεν έχουν τέλος! Μιλώντας στα “Νέα της Λέσβου” ο Περιφερειάρχης έκανε γνωστό ότι η εταιρεία που είχε αναλάβει το έργο μετά από το διαγωνισμό απέσυρε το ενδιαφέρον της και πλέον η επαναδημοπράτηση είναι μονόδρομος. Σύμφωνα με την Τεχνική Υπηρεσία, το νωρίτερο που μπορεί να βγει στον αέρα ο νέος διαγωνισμός είναι τον ερχόμενο Μάρτιο, δηλαδή, σχεδόν 4 χρόνια μετά από την πρώτη δημοπράτηση κατά την οποία ξεκίνησαν τα προβλήματα.
Η Περιφερειακή Αρχή Μουτζούρη έθεσε σε προτεραιότητα την κατασκευή του αδελφού έργου του δρόμου Καλλονής – Σιγρίου, οι μελέτες των οποίων είχαν ξεκινήσει παράλληλα επί υπουργίας του Νίκου Σηφουνάκη, από την πρώτη της θητεία, αλλά λόγω του υψηλού προϋπολογισμού (άνω των 40 εκατ. ευρώ) αποφάσισε να το σπάσει στα δύο, εκτελώντας με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ το πρώτο τμήμα, από την Αγία Παρασκευή έως την Στύψη. Ο διαγωνισμός ανάθεσης διεξήχθη το Μάιο του 2021 και όπως είναι γνωστό, λίγους μήνες αργότερα προέκυψε το μείζον ζήτημα με τη χάραξη του δρόμου που περνούσε μέσα από το σχεδιαζόμενο φράγμα Τσικνιά.
Ακολούθησε σειρά συσκέψεων και επαφών με το Υπουργείο Υποδομών τόσο από την πλευρά της Περιφέρειας όσο και από τον Βουλευτή του Νομού μας, Χαράλαμπο Αθανασίου, για να γίνουν οι αναγκαίες τροποποιήσεις και να προχωρήσουν ταυτόχρονα και τα δύο έργα. Τον Ιανουάριο του 2022 συμφωνήθηκε και από τις δύο πλευρές (Υπουργείο και Περιφέρεια) η αλλαγή της μελέτης ως προς το τμήμα που συνέπιπτε με το φράγμα με την προοπτική ότι οι διαδικασίες αυτές θα ολοκληρώνονταν μέσα σε λίγους μήνες για να ξεκινήσει το έργο. Επί 2 χρόνια όμως ο φάκελος βρισκόταν κλειδωμένος στα συρτάρια χωρίς να έχουν γίνει οι αλλαγές που απαιτούνται.
Όταν παραδόθηκε η μελέτη, μετά από πολλές πιέσεις, τον περασμένο Μάρτιο, υπήρξε τροποποίηση της χάραξης σε μήκος 1,7 χλμ. που συνέπιπτε με το φράγμα Τσικνιά και νέα χάραξη 4 χλμ., δηλαδή επιμήκυνση του δρόμου κατά 2,3 χλμ.. Η Περιφέρεια ανέθεσε στο μελετητή να συντάξει το νέο προϋπολογισμό του έργου, ο οποίος έδειξε ότι απαιτείται συμπληρωματική χρηματοδότηση 1,1 εκατ. ευρώ. Το γεγονός αυτό δεν αποτέλεσε τροχοπέδη για την Περιφερειακή Αρχή που ήταν διατεθειμένη μέχρι πρότινος να εξασφαλίσει το επιπλέον ποσό για να ξεκινήσει το έργο, αλλά πριν λίγες μέρες ενημερώθηκε επίσημα από την ανάδοχο εταιρεία ότι αποσύρει το ενδιαφέρον μετά από 3,5 χρόνια αναμονής και ενώ η προσφορά που είχε υποβάλει δεν μπορεί πλέον να ισχύσει με τις συνεχείς ανατιμήσεις των υλικών.
Εμφανώς δυσαρεστημένος με αυτή την εξέλιξη και με σαφείς αιχμές κατά του Υπουργείου Υποδομών ο Κ. Μουτζούρης δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου”: «Η ασυνεννοησία μεταξύ δύο Διευθύνσεων του ίδιου Υπουργείου οδήγησε στην τροποποίηση της χάραξης του δρόμου Καλλονής – Πέτρας, η οποία επέφερε διετή καθυστέρηση, παρά τις περί του αντιθέτου δηλώσεις του τότε Υφυπουργού, με αποτέλεσμα ο ανάδοχος του διαγωνισμού του 2021, λόγω των δραστικών ανατιμήσεων των υλικών, να αποσύρει το ενδιαφέρον του. Αυτό μας οδηγεί στην αναγκαστική λύση της επαναδημοπράτησης. Ελπίζω ότι η νέα διακήρυξη θα βγει στον αέρα το Μάρτιο και δεν θα προκύψουν άλλα εμπόδια για να εκτελεστεί αυτό το μεγάλο και αναπτυξιακό έργο που έχει ανάγκη η Λέσβος».
Το σημαντικό αυτό έργο που ξεκίνησε να σχεδιάζεται πριν από 25 χρόνια, είναι ένας νέος οδικός άξονας από το κέντρο του νησιού προς τις τουριστικές περιοχές της βόρειας Λέσβου που πράγματι αποτελεί ένα αναγκαίο έργο υποδομής, το οποίο θα έπρεπε να είχε ήδη εκτελεστεί, αφού θα συνδέει την Καλλονή με την Πέτρα μέσα σε 10’, παρακάμπτοντας όλες τις επικίνδυνες στροφές του υφιστάμενου οδικού άξονα. Η χάραξη του νέου οδικού άξονα ξεκινά από την ευθεία του δρόμου προς Καλλονή, στη διασταύρωση της Αγίας Παρασκευής και καταλήγει στη διακλάδωση προς Στύψη. Βάσει της μελέτης, ο νέος δρόμος, με την κατασκευή και της β’ φάσης, θα καταλήγει στην είσοδο της Πέτρας.