Από τον Μάρτιο θα ξεκινήσει η υλοποίηση του προγράμματος τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου για το 2024, με έμφαση στην ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως είχε παρουσιαστεί στην τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου από τον Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού, Γιάννη Καλτάκη. Ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 700.000 ευρώ και μέσω αυτού σχεδιάζονται ενέργειες προβολής, είτε διαδικτυακά, είτε και με εκδηλώσεις φυσικής παρουσίας, εφόσον αυτό είναι δυνατό, σε ειδικές αγορές στο εσωτερικό και στο εξωτερικό (για γαστρονομία, περιπατητικό τουρισμό, bird-watching, sailing, θερμαλισμό και ευεξία, πολιτισμό κλπ.), με στόχο την προσέλκυση επισκεπτών με ειδικά ενδιαφέροντα που μπορούν να εξυπηρετήσουν τα νησιά.
Τα τελευταία χρόνια στα νησιά μας δραστηριοποιούνται όλο και περισσότερο τουριστικές επιχειρήσεις που προσφέρουν ειδικά τουριστικά προϊόντα, που έχουν να κάνουν με δραστηριότητες στη φύση, όπως π.χ. ο περιπατητικός τουρισμός, αθλητικές δραστηριότητες, όπως η ποδηλασία, surfing, kite surfing, πολιτιστικές δραστηριότητες, θαλάσσιο τουρισμό, yachting κ.λ.π.. Τα ειδικά αυτά προϊόντα έχουν απήχηση σε ειδικά κοινά. κυρίως στις ευρωπαϊκές αγορές και στην ελληνική αγορά. Παράλληλα, λόγω των ιδιαίτερων αγροδιατροφικών προϊόντων τους, τα νησιά μας προσφέρουν τη δυνατότητα για γαστρονομικό τουρισμό, που απευθύνεται σε τουριστικό κοινό υψηλού επιπέδου, τόσο στην ελληνική, όσο και στη διεθνή τουριστική αγορά.
Παράλληλα, φέτος θα πραγματοποιηθούν προγράμματα συνδιαφήμισης με αεροπορικές εταιρείες που αποτελούν νέες αγορές, όπως για τη Λέσβο το 2024 η Αυστρία, η Σλοβενία, η Δανία και η Ρουμανία, αλλά και από άλλες παραδοσιακές αγορές των νησιών του Β. Αιγαίου θα εξειδικευτούν σε δεύτερη φάση κατόπιν σχετικών αιτημάτων/προσκλήσεων από τις αεροπορικές εταιρείες σε συνεννόηση και συνεργασία και με τους τουριστικούς φορείς των νησιών, ώστε να καθοριστούν με μεγαλύτερη σαφήνεια οι αγορές και οι κοινοί στόχοι ανά νησί/προορισμό και να επιλεγούν τα καταλληλότερα κανάλια διαφήμισης.
Με βάση τις ενημερωμένες ιστοσελίδες της κάθε Περιφερειακής Ενότητας, προβλέπονται επίσης ενέργειες ηλεκτρονικής προώθησης μέσω κοινωνικών δικτύων, SEO (βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης) και digital marketing campaigns είτε μέσω δημιουργίας micro-sites, είτε μέσω προγραμμάτων διαφήμισης σε google και κοινωνικά δίκτυα. Η εξειδίκευση των ενεργειών ηλεκτρονικής προώθησης θα γίνει ανάλογα με τις ανάγκες των νησιών, τις αγορές – στόχους και τον διαθέσιμο προϋπολογισμό. Επίσης με βάση τις ολοκληρωμένες και ανανεωμένες ιστοσελίδες των νησιών, θα οργανώνεται αποτελεσματικότερα η προβολή πολιτιστικών και αθλητικών γεγονότων μεγάλης εμβέλειας.