Ξεναγούν τους Τούρκους σε… jumbo και lidl!

Spread the love


Δεν είναι μόνο ο τεράστιος πλούτος των οθωμανικών μνημείων που διαθέτει η Λέσβος, η λαογραφία, η γαστρονομία, οι αρχαιότητες, τα απολιθωμένα και οι ομορφιές του τόπου μας, αλλά και η… λειτουργία πολυκαταστημάτων που προσελκύουν το ενδιαφέρον των Τούρκων τουριστών, οι οποίοι μάλιστα κατά εκατοντάδες περνούν αρκετές ώρες της ημέρας τους ψωνίζοντας από αυτά. Το οξύμωρο δε είναι ότι στα τουριστικά πακέτα των πρακτορείων για τις επισκέψεις Τούρκων τουριστών στη Λέσβο περιλαμβάνονται και τα tour σε πολυκαταστήματα, όπως το lidl και το jumbo!! Με άλλα λόγια προβάλλουμε στους Τούρκους τουρίστες ότι έχουμε αυτά τα πολυκαταστήματα για να έρθουν στον τόπο μας! Αν και το τελευταίο ακούγεται απίστευτο, επιβεβαιώνεται από τα πλέον επίσημα χείλη και μάλιστα ο πρόεδρος της Ένωσης Ταξιδιωτικών Πρακτόρων, Παναγιώτης Χατζηκυριάκος (ο οποίος έχει πολύ μεγάλη συμβολή για το τουριστικό ρεύμα από την Τουρκία) σημειώνει ευθέως και ευθαρσώς ότι δεν μπορεί να γίνει αλλιώς!

 

Δυσφορία στην αγορά

Από την ξενάγηση Τούρκων στην αγορά της Μυτιλήνης

Έντονη είναι η δυσφορία στον Εμπορικό Σύλλογο Μυτιλήνης, καθώς περιήλθαν σε γνώση του προέδρου του Συλλόγου, Γιάννη Μουτζούρη, τουριστικά πακέτα πρακτορείων για διακοπές Τούρκων τουριστών στη Λέσβο, όπου μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται και οι μεταφορές σε πολυκαταστήματα, όπως το jumbo και το lidl. Είναι η πρώτη φορά που διαπιστώνει κανείς να προβάλλονται καταστήματα που δεν έχουν σχέση με τη Λέσβο σε Τούρκους τουρίστες αντί να αναδειχθούν οι τοπικές επιχειρήσεις και αυτό το ζήτημα είναι που θέτει ο κ. Μουτζούρης.  

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης μιλώντας στα Νέα της Λέσβου τόνισε ότι «είναι απαράδεκτο να έχει τέτοιο πλούτο και τέτοια παράδοση η Λέσβος και να περιλαμβάνουν στα τουριστικά πακέτα κάποια πρακτορεία τη μεταφορά και την ξενάγηση των Τούρκων τουριστών στα jumbo και στα lidl. Πραγματικά ντρέπομαι! Να φέρουμε τους τουρίστες στη Λέσβο για να τους πάμε στα jumbo και στα lidl λες και δεν έχουμε τίποτα άλλο να τους δείξουμε ως τόπος». 

Και διευκρίνισε ότι «δεν μας τιμά ως τόπο να συμπεριλαμβάνονται στα τουριστικά πακέτα ξεναγήσεις στα πολυκαταστήματα. Αν θέλουμε να εντυπωσιάσουμε τους επισκέπτες η Λέσβος έχει μαγαζιά, έχει και παράδοση και αρχαιολογικό πλούτο και αξιοθέατα και φυσικές ομορφιές, γαστρονομία και νυχτερινή ζωή και αυτά τα πλεονεκτήματα είναι που πρέπει να αναδείξουμε στον τουρισμό και όχι να προσπαθούμε να τους εντυπωσιάσουμε με καθρεφτάκια προβάλλοντας τα πολυκαταστήματα με τα κινέζικα προϊόντα και τις γερμανικές αλυσίδες»

 

Ο Νίκος Αθανάσης

Δεν έκρυψε τον προβληματισμό του απαντώντας σε σχετική ερώτηση των Νέων της Λέσβου ο Οικονομικός Επόπτης του Επιμελητηρίου, Νίκος Αθανάσης, σημειώνοντας ότι «διαβάζοντας την εφημερίδα σας πριν από λίγο καιρό που δημοσιεύσατε φωτογραφίες από μεταφορά Τούρκων με τουριστικά πούλμαν στο lidl ενημερώθηκα γι’ αυτή την εξέλιξη και καθώς διαπιστώνω ότι ειδικά τα τελευταία 2 χρόνια έχουμε ένα τουριστικό ρεύμα από την Τουρκία, με μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη σε σχέση με το παρελθόν, μου προκαλεί εντύπωση γιατί πρέπει να τους μεταφέρουν σε σούπερ-μάρκετ με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και όχι στα ντόπια μαγαζιά και σούπερ-μάρκετ για να πάρουν το μέλι της Λέσβου, τα ούζα, το κρασί, τα αλίπαστα, τα ντόπια γλυκά και γενικότερα τα προϊόντα του Βορείου Αιγαίου; Αυτός είναι ο πλούτος που πρέπει να αναδείξουμε στους επισκέπτες, να τους προκαλέσουμε να γευτούν την παράδοσή μας και να έρθουν σε επαφή με τα αρώματα της λεσβιακής γης, αλλά και τα προϊόντα της Χίου και της Σάμου και όχι τα ιδιωτικής ετικέτας».

 

Στην αγορά 

Μαζική διέλευση από την Παλιά Αγορά. Χρόνια έχουμε να δούμε σε αυτό το κομμάτι της Ερμού τόσο κόσμο

Στην αγορά της Μυτιλήνης εμφανίζονται γκρουπ Τούρκων τουριστών και γενικότερα γίνεται πέρασμα των Τούρκων μέρα και νύχτα, με ανοιχτά και κλειστά μαγαζιά, καθώς η πεζοδρόμηση έχει μετατρέψει την Ερμού σε πόλο έλξης και συνεχώς πηγαινοέρχονται βλέποντας τις βιτρίνες ακόμα και βραδινές ώρες. Είναι, δε, ενδεικτικό του κλίματος ότι στην Παλιά Αγορά που τα τελευταία χρόνια έχουν κλείσει και οι λιγοστές επιχειρήσεις που είχαν ανοίξει και έχουν μείνει ελάχιστα μαγαζιά σε λειτουργία, τρεις από αυτές τις επιχειρήσεις διαπιστώσαμε ότι παραμένουν ανοιχτές και απογεύματα ημερών που είναι κλειστή η αγορά, καθώς βλέπουν αγοραστικό ενδιαφέρον από τους Τούρκους επισκέπτες. Θα λέγαμε μάλιστα ότι από την εικόνα των Τούρκων επισκεπτών που φαίνεται και στις φωτογραφίες που δημοσιεύουμε σε μαγαζιά της Παλιάς Αγοράς, τροφοδοτείται η ελπίδα μήπως και η μαζική έλευση των Τούρκων στον τόπο μας οδηγήσει σε νέες επιχειρηματικές επενδύσεις και στη λειτουργία των κλειστών καταστημάτων στο προβληματικό αυτό κομμάτι της Ερμού, ώστε να ζωντανέψει και να “αναστηθεί”, καθώς αυτά τα μικρά μαγαζάκια που σήμερα είναι εγκαταλελειμμένα, κάποτε ήκμαζαν.

Στον αντίποδα, δεκάδες είναι και τα πούλμαν που μεταφέρουν Τούρκους τουρίστες στα δύο πολυκαταστήματα στα οποία αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, ο οποίος επιχειρεί με πιέσεις στα τουριστικά πρακτορεία να βγάλει από τις λίστες αυτές τις προτάσεις. Ωστόσο ο πρόεδρος της Ένωσης Ταξιδιωτικών Πρακτόρων, Παναγιώτης Χατζηκυριάκος, δεν άφησε περιθώρια για αισιοδοξία προς αυτή την κατεύθυνση. Όπως είπε «οι Τούρκοι τουριστικοί πράκτορες με τους οποίους συνεργαζόμαστε ζητούν να συμπεριλαμβάνονται στα πακέτα των επισκέψεων και ξεναγήσεων και το jumbo με το lidl καθώς το ζητούν οι πελάτες τους. Με αυτό το δεδομένο όταν έχουμε τέτοιες υποδείξεις εμείς δεν μπορούμε να πούμε όχι γιατί στόχος μας είναι να φέρουμε όσο το δυνατόν περισσότερους τουρίστες στη Λέσβο και αν περάσουν και από το jumbo και από το lidl δεν θα χαθεί και ο κόσμος, εφόσον δεν έχουν τέτοια μαγαζιά στη χώρα τους και τραβούν το ενδιαφέρον αυτά που λειτουργούν στη Λέσβο.

Όπως βλέπετε σταματούν οι Τούρκοι, επιλέγουν προϊόντα από μαγαζιά της Παλιάς Αγοράς και της αγοράς γενικότερα

Θεωρώ όμως ότι οι Τούρκοι δεν πηγαίνουν μόνο στα lidl και στα jumbo, αλλά επισκέπτονται μαζικά και την αγορά και τις τοπικές επιχειρήσεις, αφήνουν λεφτά παντού. Υπ’ αυτήν την έννοια θα έλεγα ότι η τοπική οικονομία βγαίνει ούτως ή άλλως κερδισμένη». Στην ερώτησή μας προς τον κ. Χατζηκυριάκο γιατί οι Τούρκοι να επιλέγουν τα lidl από μόνοι τους όταν στα απέναντι παράλια λειτουργούν ανάλογου τύπου πολυκαταστήματα και μάλιστα τουρκικών συμφερόντων, ο πρόεδρος των τουριστικών πρακτόρων σημείωσε ότι «συμφωνώ μαζί σας αλλά δεν έχουν όλα τα προϊόντα που μπορούν να βρουν στα πολυκαταστήματα της Λέσβου και γι’ αυτό τα επισκέπτονται μαζικά».  

Καταλήγοντας ο κ. Χατζηκυριάκος τόνισε ότι «έχουμε εξηγήσει τους λόγους στους εκπροσώπους των εμπόρων και από πλευράς μας καταβάλλουμε όλες εκείνες τις προσπάθειες για τα περάσματα των Τούρκων από την αγορά, που είναι καθημερινά και σε συνεχή βάση, καθώς επίσης και για τη γνωριμία τους με επιχειρήσεις του τόπου μας. Άλλωστε εκτός από τις οργανωμένες μεταφορές και ξεναγήσεις, οι Τούρκοι επισκέπτες έχουν πολλές ώρες στη διάθεσή τους για να ανακαλύπτουν και μόνοι τους τις τοπικές ομορφιές και τα μαγαζιά της αγοράς, είτε πρόκειται για τη Μυτιλήνη, είτε για τις άλλες τουριστικές περιοχές της Λέσβου».

Add a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση