“Το πράσινο φως” για την λειτουργία υδατοδρομίου στο νησί μας άναψε με την επιλογή αναδόχου και συγκεκριμένα της “Hellenic Seaplanes” που αναλαμβάνει την αδειοδότηση και έγκριση του έργου. Αν και η καθυστέρηση στην έγκριση του master plan του λιμανιού αποτελεί τροχοπέδη για την σημαντική αυτή υποδομή που έχει σχεδιαστεί να λειτουργήσει μπροστά από το Τελωνείο, εντούτοις, το ενδιαφέρον της εταιρείας να δραστηριοποιηθεί στη Λέσβο είναι έντονο και αναμένεται επίσκεψη κλιμακίου για συνάντηση με την Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου και την επιλογή νέας θέσης.
Το τελευταίο διάστημα γίνονται αποφασιστικά βήματα στα νησιά του Βορείου Αιγαίου ώστε να υποστηρίζουν πτήσεις με υδροπλάνα, καθώς μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα τρία νησιά είναι σε τροχιά λήψης των απαραίτητων εγκρίσεων. Πιο συγκεκριμένα, μετά τα Ψαρά, η Χίος και οι Οινούσσες είναι κοντά στο να λάβουν το πράσινο φως ώστε τα λιμάνια τους να αποκτήσουν άμεσα το πλεονέκτημα να υποδέχονται υδροπλάνα, ενώ στο παζλ των προορισμών που θα εξυπηρετήσουν ταξίδια με υδροπλάνα στα νησιά του Βορείου Αιγαίου και στις γειτονικές παραθαλάσσιες περιοχές, έρχεται να προστεθεί και η Λέσβος.
Ειδικότερα, το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο Λέσβου προχώρησε σε εξέταση προσφορών που αφορούν στην ανάληψη της διαδικασίας για την έκδοση της άδειας ίδρυσης για το υδατοδρόμιο Μυτιλήνης, καθώς και της έγκρισης των δύο υδάτινων πεδίων στις περιοχές Πέτρα και Πλωμάρι.
Η Hellenic Seaplanes ήταν ανάμεσα στις εταιρείες που κατέθεσαν πρόταση με την προοπτική να αναλάβουν τα έργα στο νησί, με την κατάληξη της διαδικασίας να τη βρίσκει να επικρατεί με την προσφορά της, και ταυτόχρονα να υποδέχεται τις υποδομές της Λέσβου στο δίκτυο υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων που χτίζει στην Ελλάδα.
Με τη σφράγιση της συμφωνίας, κλιμάκιο της Hellenic Seaplanes θα μεταβεί στο νησί προκειμένου να προβεί σε αυτοψία χώρων ώστε να ελέγξει την καταλληλότητά τους για τη δημιουργία των εγκαταστάσεων.
Τα θεμέλια της καλής συνεργασίας είχαν μπει ήδη από τον Απρίλιο του 2022, όταν ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, Νικόλας Χαραλάμπους είχε επισκεφθεί τη Λέσβο και είχε πραγματοποιήσει συναντήσεις και μελέτη σχεδίων με τον Αντιπρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, Χαράλαμπο Αθανασίου, τον Δήμαρχο Μυτιλήνης, Στρατή Κύτελη, τον Αντιδήμαρχο, Στρατή Τζιμή, καθώς και το Δήμαρχο Δυτικής Λέσβου, Ταξιάρχη Βέρρο.
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της Hellenic Seaplanes, «μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα είδαμε τα Ψαρά, την Χίο και τις Οινούσσες να είναι πλέον σε θέση να υποδεχτούν τα υδροπλάνα στα λιμάνια τους, ενώ και η Λέσβος θα μπει στο πλάνο των αδειοδοτήσεων, μετά και την επικράτηση της Hellenic Seaplanes στη διαγωνιστική διαδικασία για την ανάληψη των υποδομών της. Τα νέα αυτά μας δίνουν πολλούς λόγους να είμαστε αισιόδοξοι, γιατί βλέπουμε οι συνεργασίες της Hellenic Seaplanes με δημοτικές, λιμενικές αρχές και με τους φορείς, που παίρνουν τις τελικές αποφάσεις εγκρίσεων, να αποδίδουν και να λειτουργούν αποτελεσματικά, προς όφελος του δικτύου υδατοδρομίων και υποδομών που θα δώσει ζωή στο εγχείρημα να πετάμε με υδροπλάνα σε όλη την Ελλάδα».
Από την πλευρά του, ο Αντιπρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Κώστας Παπαδόπουλος, τόνισε ότι «κάναμε το παν για να προχωρήσει αυτή η επένδυση και η λειτουργία υδατοδρομίου στο νησί μας. Δυστυχώς, η καθυστέρηση στην έγκριση του master plan μας πάει πίσω, αλλά περιμένουμε την εταιρεία να μας υποδείξει μια νέα θέση. Σε πρώτη φάση, τα υδροπλάνα θα εκτελούν δύο δρομολόγια στις γραμμές Ψαρά – Χίος – Οινούσσες και Σκιάθος – Σκόπελος – Αλόννησος».