Δευτέρα, 15 Ιουλίου, 2024

Οι “αφανείς ήρωες” πίσω από την πρωτιά στις πανελλήνιες

Η Μαντώ Τζωρτζή είναι η μαθήτρια του Λυκείου Παμφίλων που αναδείχθηκε πρώτη από όλους τους υποψηφίους των πανελληνίων στη Λέσβο συγκεντρώνοντας 19.335 μόρια στο πεδίο της Οικονομίας και Πληροφορικής, και φιλοξενήσαμε δηλώσεις της στο χθεσινό φύλλο των Νέων της Λέσβου, όπου μας μίλησε για τα συναισθήματα που της τροφοδότησε αυτή η επιτυχία, αλλά και πώς έφτασε μέχρι εδώ. Σήμερα τα Νέα της Λέσβου θέλοντας να εμβαθύνουν περισσότερο σε αυτή την επιτυχία και να δώσουν και κάποια μηνύματα και πληροφορίες γενικότερα σε γονείς και υποψηφίους, φιλοξενούν τους γονείς της Μαντώς, τον Μιχάλη Τζωρτζή, γνωστό και βραβευμένο, πρωτοπόρο θα λέγαμε (μαζί με τον αείμνηστο Γιώργο Πρωτούλη από το Πλωμάρι) στην κατάκτηση βραβείων για την ποιότητα του λεσβιακού ελαιολάδου, καθώς και την σύζυγό του Ναυσικά Αναγνώστου. Με τους δυο γονείς κάνουμε μια χαλαρή συζήτηση θέλοντας να καταγράψουμε τα δικά τους συναισθήματα αλλά και την εμπειρία τους, κυρίως μέσα σε όλη αυτή τη διαδρομή δίπλα και πίσω από το παιδί τους. Τα όσα μας λένε περιγράφουν το πώς έζησαν εκείνοι αυτό το ταξίδι μέχρι την επιτυχία της Μαντώς που είχε πολλές δύσκολες στιγμές και ανηφόρα, αλλά και για το μέλλον που ανοίγεται μπροστά της καθώς η 18χρονη Μαντώ πέτυχε με τον καλύτερο τρόπο τον στόχο της. 

Ικανοποίηση και περηφάνια είναι δύο από τα συναισθήματα που κατακλύζουν τους γονείς της Μαντώς, οι οποίοι είδαν τους κόπους της κόρης της να ανταμείβονται με τον καλύτερο τρόπο. Η προσπάθειά της ωστόσο ξεκίνησε ήδη από το γυμνάσιο όπου εκεί με μεθοδικό διάβασμα και μελέτη «έχτισε» τις απαραίτητες βάσεις, απέκτησε τα κατάλληλα εφόδια έτσι ώστε η επιτυχία της στις πανελλαδικές εξετάσεις να αποτελέσει γεγονός. Δίπλα της σε κάθε στιγμή, στα εύκολα και στα δύσκολα, δίνοντας κουράγιο και δύναμη στο να συνεχίσει την προσπάθειά της, οι γονείς της (έχοντας περάσει ξανά την ίδια κατάσταση μιας και η άλλη τους κόρη σπουδάζει αυτή τη στιγμή στη Θεσσαλονίκη στο Τμήμα Διοίκησης και Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας), στάθηκαν «βράχος» στην γεμάτη πίεση και άγχος, χρονιά των πανελληνίων που βίωνε η κόρη τους. 

Παρά την στήριξη που έλαβε η Μαντώ από τους γονείς της εκείνη ήταν αρκετά μεθοδική και οργανωμένη στην μελέτη της, μένοντας επικεντρωμένη στον στόχο της αλλά και συνειδητοποιημένη στο τι ήθελε να ακολουθήσει. Όπως μας ανέφερε και η κ. Ναυσικά: «Η χρονιά πέρασε και σχεδόν δεν το καταλάβαμε. Γιατί η Μαντώ είναι πάρα πολύ ήρεμο παιδί και αρκετά μεθοδική στο διάβασμά της, ήξερε τι ήθελε και τι έπρεπε να κάνει. Άκουγε προσεκτικά τους καθηγητές της και έκανε αυτό που έπρεπε να κάνει. Φυσικά υπήρχαν και περίοδοι μέσα στη χρονιά με έντονο άγχος, αλλά γενικά ήξερε τι έπρεπε να κάνει για τον εαυτό της και να είναι ήρεμη προκειμένου να αποδώσει. Μέσα στη χρονιά μάλιστα το είχαμε συζητήσει αυτό και μου είπε “αν δεν το κάνω αυτό θα χαθεί όλη μου η προσπάθεια”». 

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο κ. Μιχάλης, ο οποίος μας είπε: «Η Μαντώ από την πρώτη στιγμή ήξερε τι θέλει να κάνει. Με δομημένη σκέψη, αλλά και με σταθερότητα στα μαθήματα και στις υποχρεώσεις της. Διαχειρίστηκε όμορφα τα μαθήματα στις τρεις τάξεις του λυκείου».

Από την πρώτη στιγμή η Μαντώ ήθελε να ασχοληθεί με την εγκληματολογία μέσω των σπουδών της στις αστυνομικές σχολές και έτσι έδωσε βάση στα μαθήματα, όπως τα μαθηματικά, που είχε και μια κλίση από μικρή. Όπως τόνισε η κ. Ναυσικά: «Πριν από 3 χρόνια μας είπε ότι ήθελε να ασχοληθεί με την εγκληματολογία και ότι ήθελε να το κάνει μέσω της αστυνομίας. Έτσι και η πρώτη της επιλογή είναι η Αξιωματικών Αστυνομίας και στη συνέχεια με κάποιο μεταπτυχιακό θα ασχοληθεί με την εγκληματολογία.  Ήταν πάντα παιδί των Μαθηματικών και της Φυσικής, αλλά επέλεξε το συγκεκριμένο πεδίο επειδή το θεώρησε πιο βατό για να εξασφαλίσει την απαραίτητη βαθμολογία που απαιτεί η σχολή που θέλει».

Οι δυσκολίες σε όλη την προσπάθεια της Μαντώς υπήρχαν ειδικά από την στιγμή που έπρεπε να προπονηθεί για να δώσει τα αθλήματα που απαιτούνταν για την σχολή που ήθελε. «Αυτό που την πίεσε πιο πολύ ήταν ότι έπρεπε να κάνει και προπονήσεις παράλληλα. Γιατί τα παιδιά που θέλουν να περάσουν σε αυτές τις σχολές δοκιμάζονται και σε αθλήματα. Αυτό ήταν που την κούραζε αρκετά. Επίσης ζούμε στην Θερμή, οπότε ο χρόνος για να μεταβεί στο στάδιο και να επιστρέψει σπίτι της καταλαβαίνετε ότι είναι και κουραστικό και αγχωτικό και θέλει και χρόνο από το διάβασμά της», τόνισε ο πατέρας της.

Η Μαντώ ήταν ισορροπημένη στο πρόγραμμά της καθώς διάβαζε, αλλά έβρισκε και λίγο χρόνο για τις βόλτες της. «Και τα 3 χρόνια του Λυκείου είχε την δυνατότητα λόγω της σωστής εκμετάλλευσης και διαχείρισης του χρόνου της να κάνει την βόλτα της, να βγει με την παρέα της. Με μέτρο φυσικά. Όλοι οι μαθητές στερούνται πράγματα κατά τις πανελλήνιες, αλλά άμα είσαι σωστά οργανωμένος πας και τη βόλτα σου», συνέχισε.

Ολοκληρώνοντας την συζήτηση που είχαμε με τους γονείς της Μαντώς, μας μίλησαν για την επόμενη μέρα στέλνοντας παράλληλα και το δικό τους μήνυμα για τους υπόλοιπους γονείς και μαθητές: «Περιμένουμε τις βάσεις για να φτιαχτεί και το μηχανογραφικό. Η Μαντώ ήδη κάνει τα σχέδιά της για ξεκούραση το καλοκαίρι και από εκεί και πέρα από το Σεπτέμβρη θα ξεκινήσει η νέα της ζωή. Ευχόμαστε όλα τα παιδιά να έχουν χαρές, όπως έχει η κόρη μας. Όλοι οι γονείς να έχουν τις χαρές που είχαμε και εμείς για την κόρη μας. Αλλά και για τα παιδιά που δεν πέτυχαν τις βαθμολογίες που ήθελαν, θα ήθελα να τους πω ότι η ζωή έχει πολλά μονοπάτια, πολλούς δρόμους και ευκαιρίες που μπορείς να ακολουθήσεις. Οπότε δεν απογοητευόμαστε και προσπαθούμε να βρούμε άλλη διέξοδο».

 

spot_img

More articles

spot_img
spot_img
spot_img