Σε χαμηλότερα επίπεδα από τις καλές σεζόν των προηγούμενων επτά ετών κινήθηκαν οι αφίξεις επιβατών από πτήσεις εξωτερικού, που προσγειώθηκαν κατά τον Ιούνιο στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης….
Διαβάστε τη συνέχεια στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας «Τα Νέα της Λέσβου»
- Αποτυπώνεται ξεκάθαρα στα στατιστικά η επίδραση των λιγότερων πτήσεων
- Αχτίδα φωτός από Σκανδιναβία, όπου η SAS βρίσκεται κοντά σε συμφωνία με τους πιλότους για να ξεκινήσει και πάλι δρομολόγια
Σε χαμηλότερα επίπεδα από τις καλές σεζόν των προηγούμενων επτά ετών κινήθηκαν οι αφίξεις επιβατών από πτήσεις εξωτερικού, που προσγειώθηκαν κατά τον Ιούνιο στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης. Μείωση, που αποτελεί μάλλον φυσιολογική συνέπεια και της μείωσης των αριθμών των τσάρτερ σε σχέση με άλλες χρονιές, με τα στατιστικά στοιχεία να είναι κατώτερα των όποιων προσδοκιών είχαν εκφραστεί τον περασμένο χειμώνα, καθώς το φετινό καλοκαίρι εξελίσσεται καλύτερα από πέρυσι, αλλά αισθητά χειρότερα από εκείνο προ πανδημίας. Και αυτά, ενώ τουλάχιστον υπάρχει μια αχτίδα φωτός από τη Σκανδιναβία, για τη συνέχιση των δρομολογίων από εκεί.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Fraport, κατά τον Ιούνιο που μας πέρασε στο αεροδρόμιο Οδυσσέας Ελύτης της Μυτιλήνης προσγειώθηκαν 140 πτήσεις εξωτερικού με συνολικά 21.002 επιβάτες, μια επίδοση αισθητά χαμηλότερη όχι βέβαια από τις αντίστοιχες «καταστροφικές» περιόδους του 2021 και του 2020, αλλά κυρίως από εκείνη του 2019, που αποτελεί ένα καλό μέτρο σύγκρισης για την περίοδο των τελευταίων επτά ετών. Και αυτό, αφού τον Ιούνιο εκείνης της χρονιάς στη Μυτιλήνη προσγειώθηκαν 176 πτήσεις εξωτερικού, με συνολικά 25.839 επιβάτες, γεγονός που μεταφράζεται σε μείωση της τάξης του 20% (σε πτήσεις και επιβάτες) τη φετινή χρονιά.
Διαπιστώνεται, δηλαδή, μια αναμενόμενη αύξηση σε σχέση με πέρυσι, όπου θυμίζουμε πως για μεγάλο διάστημα ίσχυαν περιορισμοί στις μετακινήσεις και το ταξίδι με το αεροπλάνο συνεπαγόταν μια σημαντική ταλαιπωρία για τους επιβάτες, καθώς τον Ιούνιο του 2021 στη Μυτιλήνη έφτασαν μόλις 4.381 επιβάτες με 48 πτήσεις εξωτερικού. Το δε 2020 κανονικά θα έπρεπε να βγαίνει… εκτός σύγκρισης, αφού τον Ιούνιο προσγειώθηκε στο αεροδρόμιό μας μόλις μια πτήση με 8 επιβάτες.
Αριθμός πτήσεων
Είναι προφανές πως ο αριθμός πτήσεων που προγραμματίζονται για τη Μυτιλήνη επηρεάζει και τον αριθμό αφίξεων επισκεπτών στη Λέσβο. Όπως δείχνουν τα στατιστικά της Fraport, η συνεχής αύξηση του αριθμού των πτήσεων εξωτερικού από τις 92 το 2016 στις 176 το 2019 είχε σαν συνέπεια και την αντίστοιχη αύξηση των αφίξεων από τις 10.920 στις 25.839 κατά το ίδιο διάστημα. Και αυτό καθώς ο μέσος όρος επιβαινόντων σε κάθε μία από τις πτήσεις αυτές είναι μεταξύ 140 και 150 επιβατών και γι’ αυτό άλλωστε παρατηρούμε πως η ποσοστιαία μείωση των πτήσεων και του αριθμού αφίξεων επισκεπτών είναι σχεδόν ίδια.
Πτήσεις εσωτερικού
Όλα τα παραπάνω, αφορούν τις πτήσεις εξωτερικού, καθώς οι πτήσεις που προέρχονται από ελληνικά αεροδρόμια παραμένουν λίγο-πολύ σταθερές, όπως αντίστοιχα και ο αριθμός επιβαινόντων σε αυτές. Ειδικότερα, τον περασμένο μήνα στη Μυτιλήνη προσγειώθηκαν 497 πτήσεις με συνολικά 30.714 επιβάτες, ενώ τον Ιούνιο του 2019 σε ακριβώς ίδιο αριθμό πτήσεων επέβαιναν 31.613 επιβάτες, δηλαδή περίπου 900 περισσότεροι.
Η Σκανδιναβία
Η διαμόρφωση αυτών των στατιστικών για τον Ιούλιο, θα επηρεαστεί αναπόφευκτα από το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα με τις Σκανδιναβικές Αερογραμμές. Οι πολυήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις των πιλότων της SAS είχαν σαν αποτέλεσμα ακυρώσεις πτήσεων, με τους Σκανδιναβούς σε διάφορους προορισμούς, μεταξύ των οποίων και η Λέσβος, να επαναπατρίζονται με ειδικές πτήσεις, ενώ παρέμενε θολό το τοπίο για το αν θα πραγματοποιούνταν άλλες πτήσεις στο επόμενο διάστημα από μια αγορά που αφορά το 20%-25% περίπου των επισκεπτών μας. Σύμφωνα με πληροφορίες, όμως, φαίνεται πως η εταιρεία είναι πολύ κοντά σε συμφωνία με τους πιλότους για λήξη της απεργίας, που σημαίνει ότι πιθανόν να ξεκινήσουν ξανά οι πτήσεις και η όποια ζημιά να μετριαστεί.
Αυτό, όμως, δεν αναιρεί το γεγονός ότι είναι απαραίτητη μια αυστηρή αξιολόγηση του πώς εξελίσσεται η φετινή τουριστική σεζόν, η πρώτη μετά από δύο χρονιές που επηρεάστηκαν… βάναυσα από την πανδημία, καθώς παρατηρείται μεν μια ανάκαμψη, αλλά αυτή είναι μετριασμένη. Με λίγα λόγια πρέπει να γίνει αυτό, που πρώτα απ’ όλα οι ίδιοι οι εμπλεκόμενοι φορείς μαρτυρούν: Να υπάρξει ένας καλός σχεδιασμός προβολής, ώστε σταδιακά η Λέσβος ως προορισμός όχι μόνο να κερδίσει πίσω το χαμένο έδαφος, αλλά να αναπτυχθεί πολύ περισσότερο στον τομέα του τουρισμού.