Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για 6 μήνες

Spread the love


  • Επιχορήγηση 600.000 ευρώ ζήτησε ο Στρ. Κύτελης από το Υπουργείο Εσωτερικών για την αποκατάσταση των ζημιών
  • Αίτημα χρηματοδότησης και στο Υπουργείο Μετανάστευσης για να συνεχιστεί η απασχόληση των εργολάβων μέσω της ΔΕΔΑΠΑΛ

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης κηρύχθηκε χθες η Δημοτική Ενότητα Μυτιλήνης, όπως είχε ζητήσει ο Δήμος την προηγούμενη εβδομάδα λόγω των ζημιών που προκάλεσαν οι καταρρακτώδεις βροχές, ενώ εξακολουθεί να ισχύει η απόφαση αυτή για την Γέρα και το Πλωμάρι που είχαν κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πέρυσι για τους ίδιους λόγους. Η ισχύς της απόφασης για την Μυτιλήνη θα είναι μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου, δηλαδή για 6 μήνες, ενώ για την Γέρα και το Πλωμάρι αναμένεται να δοθεί παράταση όταν λήξει η προηγούμενη απόφαση, στις 24 Μαΐου.

Οι εργασίες αποκατάστασης των ζημιών ξεκίνησαν από την επόμενη μέρα στη Γέρα, το Πλωμάρι, την Αγία Μαρίνα και το Καγιάνι, με κατεπείγουσες διαδικασίες και απευθείας αναθέσεις σε εργολάβους, όπως προβλέπεται σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Παράλληλα, ο Δήμος υπέβαλλε στην Περιφέρεια το αίτημα για την κήρυξη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, το οποίο προωθήθηκε στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, η οποία εξέδωσε χθες την σχετική απόφαση. 

 

Στην Αθήνα

Ο Δήμαρχος, Στρατής Κύτελης δεν έμεινε εκεί, αλλά έσπευσε στην Αθήνα και στα κέντρα λήψης των αποφάσεων προκειμένου να διεκδικήσει έκτακτη χρηματοδότηση για την αποκατάσταση των ζημιών. Χθες συναντήθηκε με τον αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών, Στέλιο Πέτσα, τον οποίο ενημέρωσε για τις καταστροφές σε δημόσιες υποδομές και κυρίως στο δημοτικό και αγροτικό οδικό δίκτυο, όπως στον Μεσαγρό, στο δρόμο Καγιάνι – Λουτρά και σε όλους σχεδόν τους χωματόδρομους των τριών Δημοτικών Ενοτήτων. Όπως προέκυψε από την πρώτη καταγραφή των ζημιών και τους υπολογισμούς της Τεχνικής Υπηρεσίας, το κόστος των εργασιών θα φθάσει το ποσό των 600.000 ευρώ και ο Δήμαρχος ζήτησε από τον Υπουργό έκτακτη επιχορήγηση σε αυτό το ύψος για να καλυφθούν οι ανάγκες. Ο κ. Πέτσας ανταποκρίθηκε θετικά και δεσμεύτηκε να εξετάσει το αίτημα του Δήμου άμεσα, βάσει των οικονομικών δυνατοτήτων του Υπουργείου.

Νωρίτερα, ο κ. Κύτελης είχε επισκεφθεί τα στελέχη της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας αναφέροντας τα προβλήματα που προκάλεσαν τα έντονα καιρικά φαινόμενα και την ανάγκη επίσπευσης των γραφειοκρατικών διαδικασιών για την αντιμετώπισή τους.

 

Και για την ΔΕΔΑΠΑΛ

Εξάλλου, ο Δήμαρχος επισκέφθηκε και το Υπουργείο Μετανάστευσης για την διεκδίκηση επιχορήγησης προκειμένου να καλυφθεί το κόστος της απασχόλησης προσωπικού μέσω της ΔΕΔΑΠΑΛ, αφού σε λίγες μέρες λήγουν οι συμβάσεις των 83 εργολάβων. Θυμίζουμε ότι πέρυσι την ίδια περίοδο το Υπουργείο είχε διαθέσει στο Δήμο 1 εκατ. ευρώ από το οποίο καλύφθηκαν οι συμβάσεις για 7 μήνες. Το ποσό αυτό έχει πλέον εξαντληθεί, αλλά οι ανάγκες για την στελέχωση της Υπηρεσίας Καθαριότητας και όχι μόνο είναι μεγάλες, δεδομένου ότι τον Μάιο θα αποχωρήσουν και οι συμβασιούχοι υπάλληλοι που είχαν προσληφθεί μέσω του προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας. 

Όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ο Στρ. Κύτελης, «ο σκοπός της επίσκεψής μου ήταν να διεκδικήσω κατ’ αρχήν έκτακτη χρηματοδότηση για τις ζημιές που συνέβησαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα. Ήδη κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης οι τρεις περιοχές που επλήγησαν και προχωράμε στις αποκαταστάσεις. Πιστεύω ότι το Υπουργείο θα κάνει δεκτό το αίτημά μας και θα έχουμε θετική απάντηση ως προς την επιχορήγηση που χρειαζόμαστε. Παράλληλα, ζήτησα την οικονομική ενίσχυση του Δήμου από το Υπουργείο Μετανάστευσης για να συνεχίσουν να απασχολούνται οι εργολάβοι μέσω της ΔΕΔΑΠΑΛ, αφού το μόνιμο προσωπικό δεν επαρκεί, πόσο μάλλον εν όψει της τουριστικής περιόδου. Σε 25 μέρες θα έχουμε απάντηση και γι’ αυτό το ζήτημα και πιστεύω ότι δεν θα έχουμε προβλήματα».

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση