Με την αυλαία των εκπτώσεων που έπεσε το βράδυ της περασμένης Πέμπτης να μην αφήνει ικανοποιημένους τους εμπόρους ως προς την καταναλωτική κίνηση στην αγορά, ο Εμπορικός Σύλλογος Μυτιλήνης έχει αρχίσει να βλέπει την «επόμενη μέρα» πώς θα καταφέρει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο το καλοκαίρι που έρχεται, κατά το οποίο αναμένονται τουρίστες στην περιοχή μας.
Η περίοδος των εκπτώσεων ήταν κατώτερη των προσδοκιών σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης, Γιάννη Μουτζούρη, και παρά τις προσπάθειες που έγιναν δεν κρατήθηκε η καταναλωτική κίνηση στην αγορά μέσα από τις γιορτές για τον Άγιο Βαλεντίνο και άλλες δραστηριότητες. Ωστόσο, όπως σημείωσε ο ίδιος στα Νέα της Λέσβου «πάντα είναι μία δύσκολη περίοδος ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος καθώς έχουν μεσολαβήσει οι γιορτές του Δεκεμβρίου. Φέτος δεν είχαμε παραγωγή λαδιού και υπήρξαν και προβλήματα με τις αγροτικές επιδοτήσεις. Η αγορά δεν κινήθηκε όσο θα περιμέναμε».
Ο κ. Μουτζούρης επισημαίνει ότι τώρα πλέον τα βλέμματα όλων των καταστηματαρχών τις γιορτές μετά την αποκριά στρέφονται στην καταναλωτική κίνηση της περιόδου του Πάσχα. Όπως αναφέρει «η περίοδος του Πάσχα είναι μια περίοδος που αλλάζει και η ψυχολογία στην αγορά και στους καταναλωτές γιατί βλέπουμε πια ότι βρισκόμαστε κοντά στο καλοκαίρι, για το οποίο φέτος όλοι ελπίζουμε ότι θα πάμε πολύ καλά στον τουρισμό».
Ημέρες αγοράς για τους τουρίστες
Ο Εμπορικός Σύλλογος Μυτιλήνης που την τελευταία διετία έχει μία διοίκηση η οποία πραγματικά έχει αλλάξει τα δεδομένα που ίσχυαν χρόνια δείχνοντας να μην εφησυχάζει, κάνει αυτό το διάστημα κινήσεις σε τουριστικά γραφεία στην περιοχή της Μήθυμνας με στόχο να κατευθύνονται Ευρωπαίοι τουρίστες στην Ερμού. Όπως αναφέρει ο κ. Μουτζούρης «πράγματι οι πληροφορίες σας είναι σωστές, βρισκόμαστε σε επαφή με τουριστικά γραφεία καθώς σχεδιάζουμε ως Εμπορικός Σύλλογος να δημιουργήσουμε κάποιες «ημέρες αγοράς». Δηλαδή οι τουρίστες που έρχονται για διακοπές στον Μόλυβο, την Πέτρα και αλλού να κάνουν για μία ημέρα εκδρομή στην αγορά της Μυτιλήνης και να ξεναγούνται στις επιχειρήσεις. Η αγορά της Μυτιλήνης είναι μεγάλη αγορά και αυτό μας το λένε πολλοί ξένοι. Γι’ αυτό το μέλημά μας θα πρέπει να είναι να ωθήσουμε αυτόν τον τουρισμό που κάνει διακοπές σε άλλες περιοχές του νησιού μας, να έρθουν στη Μυτιλήνη και να γνωρίσουν τα καταστήματα».
Και σκέψεις για παζάρι
Στις σκέψεις του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου καθώς μια τέτοια πρόταση βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο, είναι αν υπάρχουν οι δυνατότητες στο πλαίσιο των διατάξεων του αγορανομικού κώδικα και, το κυριότερο, να υπάρχει διάθεση από την αγορά να το υποστηρίξει, να λειτουργεί κάποιες ημέρες το μήνα ένα παζάρι στην αγορά με προσφορές, που θα προκαλούν την καταναλωτική κίνηση και θα ενισχύεται ο τζίρος των καταστημάτων.
Η σκέψη που κάνει ο Γιάννης Μουτζούρης είναι, όπως μας ανέφερε, «μια φορά την εβδομάδα ή κάθε 10 ημέρες τα καταστήματα βγάζοντας ακόμα και κάποια τραπεζάκια έξω να εκθέτουν κάποια προϊόντα που έχουν σε στοκ για να ρευστοποιήσουν σε καλύτερες τιμές. Αυτό το παζάρι κατά κάποιο τρόπο θα τροφοδοτήσει κίνηση στην αγορά και από ντόπιους και από επισκέπτες και πιστεύω ότι μπορούμε να ενισχύσουμε κατ’ αυτό τον τρόπο την οδό Ερμού και τον τζίρο των επιχειρήσεων, αρκεί να το θελήσουν οι συνάδελφοι και να διερευνήσουμε φυσικά και το θεσμικό πλαίσιο για να το ξεκινήσουμε το καλοκαίρι».
Η πρόταση Μουτζούρη δείχνει μια διοίκηση που επεξεργάζεται καθημερινά νέες ιδέες και δεδομένα με στόχο να τραβήξει κόσμο στην Ερμού και να τονώσει τον τζίρο των επιχειρήσεων και αυτό σε μία περίοδο που κλείνουν μαγαζιά ακόμα και στην καρδιά της Ερμού. Από το ύψος της Μητρόπολης και πάνω αντικρίζει κανείς ένα νεκρό τοπίο, καθώς εκτός από τις επιχειρήσεις που είναι κλειστές χρόνια τώρα και είναι οι περισσότερες, έχουμε νέα λουκέτα σε μαγαζιά που είχαν ανοίξει με αξιώσεις, τα τελευταία χρόνια όμως οι ιδιοκτήτες τους αναγκάστηκαν να διακόψουν βλέποντας ότι δεν έχει κίνηση αυτό το τμήμα της Ερμού. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον ο Εμπορικός Σύλλογος Μυτιλήνης επιχειρεί να δημιουργήσει νέους μοχλούς έλξης ντόπιων και ξένων καταναλωτών.
Η πρόταση του Γιάννη Μουτζούρη, η οποία για κάποιους μπορεί να φανεί πολύ καλή ιδέα ενώ άλλοι μπορεί και να την επικρίνουν, έχει τεθεί για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια όταν γινόταν προσπάθειες από το Επιμελητήριο Λέσβου να ανασχέσει το καταναλωτικό ρεύμα προς το παζάρι στ’ Αϊβαλί. Τότε ο αείμνηστος, Θράσος Καλογρίδης, είχε μιλήσει για πρώτη φορά για παζάρι κάθε Πέμπτη στην αγορά της Μυτιλήνης, ώστε να προσπαθήσει η Ερμού να κρατήσει εδώ τους καταναλωτές. Όμως η πρόταση επικρίθηκε από καταστηματάρχες που θεώρησαν ότι αυτή η δραστηριότητα θα ευτέλιζε τα μαγαζιά τους διαθέτοντας σε πάγκους τα εμπορεύματα. Τώρα η ίδια ιδέα διατυπώνεται εκ νέου από τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου αρκετά χρόνια μετά και όταν πια «ο εχθρός της αγοράς» δεν είναι το “απέναντι” παζάρι.
«Από την πρώτη μέρα που οι συνάδελφοί μας τίμησαν όλη τη διοίκηση και μας ανέδειξαν να τους εκπροσωπήσουμε, προσπαθούμε με κάθε τρόπο να τιμήσουμε αυτήν την εμπιστοσύνη μέσα από εκδηλώσεις και δραστηριότητες και πάνω από όλα από την παρουσία του Συλλόγου μας εκεί που λαμβάνονται αποφάσεις σε τοπικό επίπεδο. Σε αυτό το πλαίσιο οι κινήσεις μας και για να φέρνουμε τουρίστες Ευρωπαίους από τουριστικές περιοχές της Λέσβου για μία μέρα, τις «μέρες αγοράς» στην Ερμού και μια σκέψη για μια μέρα προσφορών, ένα μικρό παζάρι, όπως θα σας το έλεγα με απλά λόγια, που θα μπορέσει να ενισχύσει περαιτέρω την καταναλωτική κίνηση της θερινής περιόδου», σημείωσε καταλήγοντας ο κ. Μουτζούρης.