- Με κακόγουστη φάρσα μοιάζουν οι προβλέψεις στο σχέδιο διαβούλευσης της ειδικής περιβαλλοντικής μελέτης για τη χρήση γης στις ζώνες Natura
- “Στραγγαλίζεται” η δόμηση, ενώ υπό διωγμό θα βρεθούν αγρότες και κτηνοτρόφοι, όχι όμως και οι επενδύσεις των ΑΠΕ
Ποιος να το περίμενε ότι το δίκτυο Natura, που άρχισε να εφαρμόζει η Ευρωπαϊκή Ένωση από τη δεκαετία του ‘90 για τη διατήρηση της φύσης και την προστασία των ειδών της στο οποίο είναι ενταγμένες μεγάλες εκτάσεις – ζώνες της Λέσβου, θα μετατρεπόταν σε μοχλό εκδίωξης των κατοίκων από τη γη τους και το ακόμα χειρότερο, γιατί εδώ υπεισέρχονται και εθνικοί λόγοι, θα επέβαλε με τις σφραγίδα της Ευρώπης το γκριζάρισμα των μικρών νησιών! Ό,τι δεν κατάφεραν με το ειδικό χωροταξικό για τον τουρισμό, έρχονται να το επιβάλλουν με “πέπλο” την οικολογία μέσα από την ειδική περιβαλλοντική μελέτη για τις χρήσεις γης.
Η ειδική περιβαλλοντική μελέτη για τις χρήσεις των ζωνών Natura 2000 έχει τεθεί σε διαβούλευση, η προθεσμία της οποίας έχει πάρει παράταση και εκπνέει το προσεχές Σάββατο 15 Φεβρουαρίου. Τα όσα προβλέπονται στο σχέδιο διαβούλευσης για την περιοχή μας μοιάζουν με φάρσα στην τοπική κοινωνία, δυστυχώς όμως αν περάσουν και την τελική μελέτη, η φάρσα θα γίνει εφιάλτης! Χθες το Τεχνικό Επιμελητήριο Βορειοανατολικού Αιγαίου αναλύοντας το χιλιάδων σελίδων σχέδιο διαβούλευσης τοποθετήθηκε δημόσια, καλώντας διά του προέδρου του, Στρατή Μανωλακέλλη, τον Περιφερειάρχη, Κώστα Μουτζούρη, να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων συμβάλλοντας έτσι ώστε η προστασία του περιβάλλοντος να μην γίνεται εις βάρος της οικονομικής δραστηριότητας, καθώς και της ποιότητας ζωής των κατοίκων των νησιών μας. Το ΤΕΕ απευθύνει τις παρατηρήσεις του εκτός από τον Περιφερειάρχη και στους Βουλευτές και τους Δημάρχους του Βορείου Αιγαίου, αν και απευθύνεται στον Περιφερειάρχη ως αρμόδιο να παρέμβει και να ανατρέψει τους απαράδεκτους σχεδιασμούς.
Τι μας ετοιμάζουν
Από το σχέδιο που έχει τεθεί στη διαβούλευση τα ζητήματα που προκύπτουν είναι μείζονος σημασίας. Για παράδειγμα, ανάλογα με τη ζώνη, θα απαγορεύεται η επέκταση της αγροτικής και της κτηνοτροφικής δραστηριότητας. Με άλλα λόγια αν θέλει κάποιος να φυτέψει στο χωράφι του δέντρα δεν θα μπορεί, ενώ δεν θα μπορούν να γίνονται και κτίσματα που να εξυπηρετούν την αγροτική και κτηνοτροφική δραστηριότητα παρά μόνο μικρές αποθήκες της τάξης των 15 μόλις τετραγωνικών. Το οξύμωρο στοιχείο σε όλο αυτό είναι ότι ενώ ΔΕΝ θα επιτρέπουν στον κτηνοτρόφο να κάνει μία αποθήκη για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του, στις ίδιες εκτάσεις θα επιτρέπεται κανονικά και με το νόμο η ανέγερση ξενοδοχείων μέχρι 100 κλινών.
Να σημειώσουμε και το ακόμα χειρότερο; Θα επιτρέπεται η ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Με άλλα λόγια εκεί που θα λένε στον αγρότη ότι «δεν έχεις δικαίωμα να κάνεις μια αποθήκη παρά μόνο 15 τετραγωνικά», την ίδια έκταση θα μπορούν να την εκχερσώνουν εταιρείες για να κατασκευάζουν αιολικά πάρκα!
Θα μπορούν να χτίζονται ξενοδοχεία και αιολικά πάρκα, δεν θα μπορεί όμως κάποιος να χτίζει ένα σπίτι για να στεγαστεί ή να επεκτείνει την αγροτική του δραστηριότητα και αυτό μόνο μία ερμηνεία μπορεί να έχει: Η ειδική περιβαλλοντική μελέτη για τη χρήση της γης στις περιοχές Natura θα οδηγήσει τους ιδιοκτήτες να πουλήσουν τις εκτάσεις τους μελλοντικά σε επενδυτές για να γίνουν αιολικά πάρκα ή ξενοδοχειακές μονάδες, εφόσον οι ίδιοι δεν θα μπορούν να τις αξιοποιήσουν! Με απλά λόγια θα βρεθούν μουσαφίρηδες στη γη τους!
Να και το «εθνικό πάρκο»!
Σε επίπεδο περιφέρειας Βορείου Αιγαίου η ειδική περιβαλλοντική μελέτη για τη χρήση γης στις ζώνες Natura χρησιμοποιεί μόνο για το Νομό Λέσβου, δηλαδή τη Λέσβο, τη Λήμνο και τον Άγιο Ευστράτιο τον όρο Εθνικό πάρκο, καθώς αυτός ο όρος δεν χρησιμοποιείται για τη Χίο και τη Σάμο και μέσα από Ζώνες Προστασίας Φύσης (ΖΠΦ) και Ζώνες Διατήρησης Οικοτόπων και Ειδών (ΖΔΟΕ) ζώνες Natura!
Το ακόμα χειρότερο είναι ότι η μελέτη για πρώτη φορά απαγορεύει την πρόσβαση ανθρώπων στα νησάκια, όπως είναι τα Τοκμάκια, καθώς απαγορεύεται να προσεγγίζουν άνθρωποι με το αιτιολογικό ότι με αυτό τον τρόπο διαταράσσεται η αναπαραγωγική δραστηριότητα των πουλιών. Κάπως έτσι τα νησάκια γίνονται γκρίζες ζώνες και επιτυγχάνεται μέσω του δικτύου Natura και των προβλέψεων της περιβαλλοντικής μελέτης της χώρας μας οι στόχοι της γειτονικής Τουρκίας τα ελληνικά νησιά να μείνουν μακριά από τους Έλληνες!
![](https://nealesvou.gr/wp-content/uploads/2022/03/μανωλακελλης-2.jpg)
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση των Νέων της Λέσβου ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Στρατής Μανωλακέλλης σημείωσε ότι «δεν διαφωνούμε με την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά η όποια προστασία θα πρέπει να είναι τεκμηριωμένη με στοιχεία, και σε κάθε περίπτωση να λαμβάνει υπ’ όψιν τον ανθρώπινο παράγοντα, τις οικονομικές δραστηριότητές τους, καθώς και την ποιότητα ζωής τους, άλλως θα συνεχίσουμε να είμαστε μεταξύ των τελευταίων Περιφερειών της Ευρώπης».
Η επιστολή του ΤΕΕ
Ολόκληρη η επιστολή και οι προτάσεις, που απευθύνεται στον Περιφερειάρχη κι έχει αποσταλεί στους βουλευτές και στους δημάρχους του Βορείου Αιγαίου, έχει ως ακολούθως:
«Αξιότιμε κ. Περιφερειάρχη,
Το αντικείμενο της υπό διαβούλευση Ειδικής Περιβαλλοντικής Μελέτης για την Περιφέρεια του Βορείου Αιγαίου είναι ασφαλώς μια αναγκαιότητα στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής και Εθνικής Νομοθεσίας για την προστασία του περιβάλλοντος. «Με το νόμο 4685/2020 καθίσταται υποχρεωτική η κατά περίπτωση επιλογή μιας εκ των τεσσάρων δυνητικών επιλογών, ήτοι της ζώνης απόλυτης προστασίας της φύσης (ΖΑΠΦ), της ζώνης προστασίας της φύσης (ΖΠΦ), της ζώνης διατήρησης οικοτόπων και ειδών (ΖΔΟΕ) και της ζώνης βιώσιμης διαχείρισης φυσικών πόρων (ΖΒΔΦΠ)(Κεφ.4.2)». Καταρχήν σημειώνουμε ότι έχει γίνει μια πολύ καλή καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης σε κείμενο, πίνακες και ψηφιακά υπόβαθρα, χρήσιμη για οποιονδήποτε αναπτυξιακό σχεδιασμό.
Η κατατεθείσα μελέτη είναι πολυσέλιδη, με τεράστιο όγκο πληροφορίας και πληθώρα παρεμβάσεων οπότε εξ αντικειμένου εστιάσαμε σε ζητήματα που αξιολογήσαμε ως υψίστης σημασίας λόγω της αξίας της προστατευόμενης περιοχής, αλλά κυρίως λόγω των προβλημάτων που θα προκύψουν κατά την εφαρμογή του προτεινόμενου πλαισίου προστασίας.
Α. Εθνικά Πάρκα. Προτείνεται η δημιουργία Εθνικού Πάρκου Λήμνου-Αγίου Ευστρατίου και η δημιουργία Εθνικού Πάρκου Λέσβου και τίθενται σοβαρότατοι περιορισμοί και απαγορεύσεις χρήσεων και δραστηριοτήτων με τρόπο μάλλον αντιφατικό, δίχως να λαμβάνονται υπόψη οι επιπτώσεις στην τοπική οικονομία.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι προτείνεται απόλυτη απαγόρευση ανέγερσης κατοικιών στα προτεινόμενα Εθνικά Πάρκα Λήμνου-Αγίου Ευστρατίου και Λέσβου με εξαίρεση κάποιες ζώνες ΖΔΟΕ και ΖΒΔΦΠ.
Σε κάποιες ΖΔΟΕ επιτρέπεται η διατήρηση, συντήρηση και ανακατασκευή ή επέκταση ΜΟΝΟ των νόμιμα υφιστάμενων κατοικιών, δεν προβλέπεται ανέγερση νέων κατοικιών, ενώ παραδόξως επιτρέπονται νέες εγκαταστάσεις εστίασης μέχρι 200 τ.μ. και νέα τουριστικά καταλύματα μέχρι 150 κλίνες. Όμως με την απαγόρευση κατοικίας αποκλείονται τα μη κύρια τουριστικά καταλύματα που ανεγείρονται με όρους δόμησης κατοικίας (!), όπως είναι τα ενοικιαζόμενα δωμάτια-διαμερίσματα και οι τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες.
Στις ζώνες ΖΒΔΦΠ – οι οποίες καλύπτουν ελάχιστη έκταση ως ποσοστό επί της συνολικής έκτασης του Εθνικού πάρκου – επιτρέπεται κατοικία με μέγιστη επιφάνεια 150 τ.μ. και επιτρέπονται τουριστικά καταλύματα μέχρι 100-150 κλίνες. Επιτρέπονται, δηλαδή, τουριστικά καταλύματα της τάξης των 1.000 τ.μ. περίπου (βάσει κλινών), αλλά περιορίζεται η κατοικία στα 150 τ.μ.. Τα μη κύρια τουριστικά καταλύματα που δομούνται με όρους δόμησης κατοικίας, θα περιοριστούν στις 15 κλίνες περίπου, καθώς δεν είναι εφικτή η δημιουργία 100-150 κλινών στα 150 τ.μ..
Στις ίδιες περιοχές, επιτρέπονται, η ηλεκτροπαραγωγή από ηλιακή ενέργεια με φωτοβολταϊκούς σταθμούς (Φ/Β) μέχρι 150 kW εγκατεστημένης ισχύος και η χωροθέτηση ΑΠΕ υπό προϋποθέσεις ύστερα από διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης!
Η ανέγερση νέων κατοικιών απαγορεύεται και στο σύνολο σχεδόν της Β. Χίου, ενώ επιτρέπεται η ηλεκτροπαραγωγή από ηλιακή ενέργεια με φωτοβολταϊκούς σταθμούς (Φ/Β) μέχρι 150 kW εγκατεστημένης ισχύος και σταθμοί μικρών ανεμογεννητριών (μΑ/Γ) εγκατεστημένης ισχύος μικρότερης ή ίσης των 60 kW, ανά γήπεδο, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η απαγόρευση ανέγερσης νεών κατοικιών εντός της ΖΔΟΕ-1 (Αγιάσματα) στη Β. Χίο, ενώ επιτρέπεται η διενέργεια μεταλλευτικών ερευνών!
Το προφανές συμπέρασμα είναι ότι η κατοικία κρίθηκε – κατόπιν εκτίμησης και όχι τεκμηρίωσης – ως η πιο επικίνδυνη χρήση σε σχέση με αυτές των Αιολικών Πάρκων, των Φωτοβολταϊκών και των Μεταλλευτικών Ερευνών στα Αγιάσματα της Β. Χίου για την μελλοντική εξόρυξη αντιμονίου!
Ανάλογη αντιμετώπιση έχει και ο πρωτογενής τομέας αφού επιτρέπονται γεωργικές, κτηνοτροφικές και λοιπές αγροτικές εκμεταλλεύσεις και δραστηριότητες στις νόμιμα υφιστάμενες εκτάσεις (!), χωρίς επέκταση των καλλιεργειών στους πολύ σημαντικούς φυσικούς οικοτόπους της Οδηγίας 92/43/ΕΟΚ. Από την πύλη Γεωχωρικών δεδομένων CORINE Land Cover όπου έχουν καταγραφεί οι χρήσεις γης και οι διαχρονικές μεταβολές αυτών και από τα γραφήματα της παρούσας μελέτης διαπιστώνουμε ότι τεράστιες εκτάσεις εντός των προτεινόμενων Εθνικών Πάρκων έχουν ή δύναται να αποκτήσουν γεωργικό χαρακτήρα. Κι όμως προτείνεται απαγόρευση επέκτασης νέων γεωργικών καλλιεργειών χωρίς οικονομοτεχνικά στοιχεία και χωρίς αξιολόγηση των επιπτώσεων στην τοπική οικονομία.
Β. Περιφερειακές Ζώνες. Όσον αφορά τις περιφερειακές ζώνες που προστίθενται εκφράζουμε την ανησυχία μας για την έλλειψη επαρκών δεδομένων οικολογικής συνάφειας των περιοχών αυτών με τις υπό μελέτη περιοχές NATURA 2000. Παρατηρούμε δε ότι κάποιες από τις περιοχές που προστίθενται – όπως υγρότοποι – δεν περιλαμβάνονται στο ΦΕΚ 181/16-04-2019 Αριθμ. ΥΠΕΝ/Δ ΧΩΡΣ/28990/358 «Έγκριση αναθεώρησης του Περιφερειακού Χωροταξικού Πλαισίου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και Περιβαλλοντική Έγκριση αυτού».
Γ. Αντιστοίχιση Χρήσεων. Για τις υπό προστασία περιοχές υπάρχουν πίνακες αντιστοίχισης με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο (δηλαδή χωρική αντιστοίχιση). Έτσι στο προτεινόμενο Εθνικό Πάρκο της Λέσβου μπορούμε να δούμε ποιο είναι το σημερινό καθεστώς προστασίας. Μεγαλύτερη αξία όμως έχει να κατανοήσουμε τις προτεινόμενες αλλαγές. Εν ολίγοις το κρίσιμο ερώτημα είναι τι θα αλλάξει στις εν λόγω περιοχές σε σχέση με τα όσα ισχύουν σήμερα; Εκεί που σήμερα επιτρέπεται η ανέγερση κατοικίας και οι γεωργικές καλλιέργειες, τι θα ισχύει μετά την έγκριση των προτάσεων της μελέτης;
Δ. Τεκμηρίωση – Αυστηροποίηση μέτρων προστασίας και Επιπτώσεις των μέτρων προστασίας οικότοπων στην τοπική οικονομία – Αντισταθμιστικά μέτρα. Στα κεφάλαια 3 και 4 εκτιμώνται «συνοπτικά οι υφιστάμενες και προτεινόμενες μελλοντικές ανθρωπογενείς χρήσεις, έργα και δραστηριότητες που δύναται να επιφέρουν πιέσεις και απειλές στο προστατευτέο αντικείμενο».
Στα ανωτέρω κεφάλαια οι δυνητικές πιέσεις και απειλές προκύπτουν ως αξιολογική κρίση. Απουσιάζει, δηλαδή, η τεκμηρίωση με οικονομοτεχνικά στοιχεία και αριθμητικά μεγέθη. Τα παραπάνω θα ήταν χρήσιμα εάν αφορούσαν μεταπτυχιακή διατριβή. Όμως, εν προκειμένω, μέσω αξιολογικών κρίσεων περί δυνητικών κινδύνων, προκύπτουν συμπεράσματα για αυστηροποίηση του νομικού/θεσμικού πλαισίου διαχείρισης των οικοσυστημάτων των νησιών του Β. Αιγαίου, μέσω Προεδρικών Διαταγμάτων με προφανή συνέπεια τον περιορισμό της τοπικής οικονομικής δραστηριότητας. Οι ανθρωπογενείς δραστηριότητες αντιμετωπίζονται ως δυνητική μελλοντική απειλή και επιβάλλεται περιορισμός τους, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ότι η σχέση είναι αμφίδρομη.
Προτείνονται, όπως αναφέρθηκε νωρίτερα, απαγόρευση επέκτασης νέας γεωργικής γης εντός των προτεινόμενων Εθνικών Πάρκων και απαγόρευση αλιείας (για πέντε έτη) συγκεκριμένων αλιευμάτων στον Κόλπο της Γέρας και Καλλονής. Έχει γίνει καταγραφή των αλιευμάτων και των αλλαγών στον πληθυσμό των αλιευτικών ειδών τα τελευταία χρόνια, για τα οποία σήμερα καλούμαστε να απαγορεύσουμε την αλίευσή τους;
Η γεωργία και η αλιεία περιλαμβάνουν μια μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων, καθεμία με διαφορετικό επίπεδο πολυπλοκότητας και κερδοφορίας. Όμως, δεν καταγράφεται (ούτε ως αξιολόγηση) το ύψος της απώλειας εισοδήματος που θα επιφέρουν οι ανωτέρω απαγορεύσεις, καθώς μέσα στα επόμενα χρόνια θεωρούμε δεδομένη την πτώση του μεγέθους της εκμετάλλευσης και του αριθμού των εργαζομένων στους παραπάνω τομείς. Δεδομένη θεωρείται και η απαξίωση της περιουσίας που συνδέεται άμεσα με την απαγορευμένη δραστηριότητα (π.χ. ιδιωτικές εκτάσεις κατάλληλες για γεωργική χρήση, αλιευτικά σκάφη, γεωργικά μηχανήματα κλπ). Έχουμε αναλογιστεί πόσο θα στοιχίσει στον επαγγελματία αγρότη η προσαρμογή σε νέους τρόπους παραγωγής, όπως βιολογικές/παραδοσιακές καλλιέργειες και αγροτουρισμό, αν τελικώς δεν εξαναγκαστεί να αλλάξει επάγγελμα; Ποια είναι σήμερα η συμβολή της γεωργίας (που θέλουμε να περιορίσουμε) ως ποσοστό επί του ΑΕΠ των νήσων Λήμνου και Λέσβου και ποιες οι συνέπειες εξαιτίας των προτάσεων της μελέτης;
Περιορίζονται ή και απαγορεύονται η κατοικία, η γεωργία και η αλιεία λησμονώντας ότι η Περιφέρεια Β. Αιγαίου βρίσκεται στην χαμηλότερη κατάταξη του περιφερειακού κατά κεφαλήν ΑΕΠ μεταξύ των περιφερειών της ΕΕ σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat και παρουσιάζει την μεγαλύτερη υπογεννητικότητα μεταξύ των περιφερειών της Ελλάδος (-12%) σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (περίοδος 2019-2023).
Είναι μάλλον οξύμωρο να εκτιμάται ο δυνητικός κίνδυνος άσκησης πίεσης στις πιθανότητες επιτυχημένης αναπαραγωγικής προσπάθειας του Sternahirundo (θαλασσοπούλι) στο σύμπλεγμα Τομαρονησιών, Αγ. Γεώργιος, Γλαρονήσι και λοιπή θαλάσσια περιοχή (Κεφ. 3, σελ. 117) εξαιτίας της ανεξέλεγκτης πεζοπορίας των επισκεπτών, αλλά να απουσιάζει η διερεύνηση των οικονομικών επιπτώσεων σε επαγγελματίες γεωργούς και αλιείς και γενικότερα στην τοπική οικονομία, συνεπεία των προτεινόμενων μέτρων, απόρροια αξιολογικών κρίσεων περί δυνητικού κινδύνου. Όπως προαναφέρθηκε οι σχέσεις επικινδυνότητας είναι αμφίδρομες και οι ισορροπίες λεπτές.
Θεωρούμε αναγκαία την εκτίμηση κίνδυνου σε ό,τι αφορά στα προαναφερθέντα ώστε τελικώς να πετύχουμε εκείνη τη λεπτή ισορροπία μεταξύ προστασίας περιβάλλοντος και διατήρησης της συνοχής της περιοχής και της ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας. (Ο∆ΗΓΙΑ 2001/42/ΕΚ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 27ης Ιουνίου 2001, άρθρο 6).
Εν κατακλείδι:
- ΖΗΤΟΥΜΕ την επαναξιολόγηση και απόσυρση της πρότασης για δημιουργία Εθνικών Πάρκων. Η πρόταση βασίζεται σε εκτιμήσεις/αξιολογικές κρίσεις – άρα υποθέσεις – χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο ανθρώπινος παράγοντας και η τοπική οικονομία.
- ΖΗΤΟΥΜΕ την εξαίρεση των περιφερειακών ζωνών από τη μελέτη, οι οποίες δεν περιλαμβάνονται στο ΦΕΚ 181/16-04-2019 358 «Έγκριση αναθεώρησης του Περιφερειακού Χωροταξικού Πλαισίου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και Περιβαλλοντική Έγκριση αυτού».
- ΖΗΤΟΥΜΕ να παραμείνει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο με λήψη μέτρων εντός αυτού, τεκμηριωμένων ως προς την αναγκαιότητά τους και με εκτίμηση των οικονομικών επιπτώσεών τους στην τοπική οικονομία.
- ΖΗΤΟΥΜΕ την αναλυτική αντιστοίχιση των επιτρεπόμενων χρήσεων γης μεταξύ ισχύοντος θεσμικού πλαισίου και του προτεινόμενου, ώστε να αποτυπωθεί μέσα σε λίγες σελίδες ακόμα, με ξεκάθαρο τρόπο, το μέγεθος και η ποιότητα των προτεινόμενων παρεμβάσεων.
- ΖΗΤΟΥΜΕ την πραγματική εκτίμηση των επιπτώσεων – με αριθμητικά μεγέθη και με οικονομικούς δείκτες – που θα επιφέρουν τα προτεινόμενα μέτρα στην τοπική οικονομία των νησιών της Περιφέρειας του Β. Αιγαίου και στο δημογραφικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε.
Με βάση τα παραπάνω ζητούμε την συμβολή σας, έτσι ώστε, η προστασία του περιβάλλοντος να μην γίνεται εις βάρος της οικονομικής δραστηριότητας, καθώς και της ποιότητας ζωής των κατοίκων των νησιών μας».
Για το Π.Τ. ΒΑ Αιγαίου του ΤΕΕ
Ο Πρόεδρος
Μανωλακέλλης Ευστράτιος