Με τη συμμετοχή της Φωτογραφικής Εταιρείας Μυτιλήνης έκανε πρεμιέρα, το Σάββατο, η 1η Διεθνής Φωτογραφική Συνάντηση Καλαμάτας που θα διαρκέσει μέχρι τις 28 Σεπτεμβρίου, αφιερωμένη στην τέχνη της φωτογραφίας, ενώ φιλοξενεί δημιουργούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας. Στόχος της συνάντησης ήταν να αποτελέσει έναν ανοιχτό χώρο διαλόγου και ανταλλαγής εμπειριών γύρω από τη φωτογραφία, να αναδείξει τις διαφορετικές τάσεις και προσεγγίσεις της σύγχρονης οπτικής δημιουργίας και να ενισχύσει τους δεσμούς συνεργασίας ανάμεσα σε συλλόγους, φορείς και μεμονωμένους καλλιτέχνες.
Ανάμεσα στους συμμετέχοντες ξεχωρίζει και η παρουσία της Φωτογραφικής Εταιρείας Μυτιλήνης (ΦΕΜ), με ποικιλία θεματικών αξόνων. Η συμμετοχή της ΦΕΜ αποτελεί ένα ιδιαίτερο σημείο αναφοράς, καθώς ανέδειξε τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η περιφερειακή καλλιτεχνική δημιουργία στο ευρύτερο εικαστικό γίγνεσθαι.
Η διοργάνωση έχει την υπογραφή του διεθνώς αναγνωρισμένου διευθυντή φωτογραφίας, Γιώργου Αρβανίτη στην καλλιτεχνική διεύθυνση και με επίσημο προσκεκλημένο τον Jean-Marc Barr. Ο Jean-Marc Barr, ιδιαίτερα γνωστός από την παρουσία του στην ταινία «Το Απέραντο Γαλάζιο» για πρώτη φορά βρίσκεται στην Καλαμάτα με την ιδιότητα του φωτογράφου.
Το πρόγραμμα απλώνεται στους χώρους του φουαγέ και του στούντιο του Μεγάρου Χορού και περιλαμβάνει 17 ταυτόχρονες εκθέσεις, διαλέξεις, προβολή, δύο workshops και δύο στρογγυλές τράπεζες.
Η συνάντηση «στηρίζεται σε δύο άξονες: Το εκθεσιακό σκέλος με 17 θεματικές εκθέσεις και το καθημερινό πρόγραμμα εκδηλώσεων που απευθύνονται στο ευρύ κοινό. Η είσοδος είναι ελεύθερη και ο στόχος είναι η φωτογραφία να λειτουργήσει ως σύγχρονο μέσο αφήγησης και δημιουργικής έκφρασης, ανοιχτό σε όλους.
Στο διεθνές σκέλος, εκτός από τον Jean-Marc Barr παρουσιάζονται έργα του Bernard Martin, του Peter Eastland, ενώ συμμετέχει και το Επίσημο Φωτογραφικό Κλαμπ της Αιγύπτου (μέλος FIAP). Από την Ελλάδα λαμβάνουν μέρος φωτογραφικές λέσχες και ομάδες από Σπάρτη, Σύρο και άλλες πόλεις, συνθέτοντας ένα πολυφωνικό καλλιτεχνικό τοπίο.