Την ενίσχυση όλων των ακτοπλοϊκών συνδέσεων και την αναβάθμισή τους, με ιδιαίτερη έμφαση στη συνέχιση του δρομολογίου Σιγρίου – Θεσσαλονίκης καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, ζητά ο Ταξιάρχης Βέρρος με επιστολή του στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη.
Στην επιστολή, ο Δήμαρχος Δυτικής Λέσβου χαιρετίζει με ικανοποίηση την εκ νέου ενεργοποίηση της συγκεκριμένης γραμμής που ξεκίνησε πριν ένα χρόνο και είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθούν μεγάλες προσδοκίες στους κατοίκους ολόκληρης της Λέσβου, αφενός εξαιτίας του ότι είχε διακοπεί η ακτοπλοϊκή διασύνδεση μεταξύ της Λέσβου και της Θεσσαλονίκης από το 2014, αφετέρου, επειδή η επαναλειτουργία της γραμμής πραγματοποιήθηκε κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, όπου η πανδημία του κορονοϊού είχε σχεδόν εκμηδενίσει τις τουριστικές ροές παγκοσμίως.
«Αυτή η κίνηση ήταν ενδεικτική όχι μόνο της αναπτυξιακής δυναμικής που θα επέφερε η λειτουργία του νέου λιμένα Σιγρίου στο Δήμο Δυτικής Λέσβου, καθώς και ολόκληρου του νησιού της Λέσβου, αλλά και του ενδιαφέροντος της κυβέρνησης να βοηθήσει ένα νησί που έχει περάσει απανωτές κρίσεις στον τομέα του τουρισμού από τη μεταναστευτική-προσφυγική κρίση το 2015 έως και σήμερα», αναφέρει μεταξύ άλλων ο Τ. Βέρρος.
Όπως είναι γνωστό, η εταιρεία “Blue Star” με το «Νήσος Μύκονος» συνδέει τη Θεσσαλονίκη με Λήμνο – Μυτιλήνη – Χίο – Σάμο (Βαθύ και Καρλόβασι) – Φούρνους – Ικαρία (Εύδηλος) – Μύκονο – Σύρο με τελικό προορισμό τον Πειραιά. Η γραμμή εκτελείται από τις 7 Σεπτεμβρίου του 2021 με ένα δρομολόγιο, κάθε Σάββατο έως τις 4 Ιουνίου του 2022. Σύμφωνα με τον μέχρι τώρα σχεδιασμό, το δρομολόγιο θα διακοπεί κατά τους θερινούς μήνες μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου του 2022, οπότε θα επανέλθει.
Όπως λέει ο Δήμαρχος, «η διακοπή της σύνδεσης τους καλοκαιρινούς μήνες αποτελεί μεγάλο πλήγμα στην ήδη κατακερματισμένη χρονικά και οικονομικά τουριστική σεζόν της Λέσβου. Ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα αναμένεται να σημειωθεί τουριστική ανάκαμψη στα επίπεδα του 2019, στη Λέσβο οι προγραμματισμένες πτήσεις charter για το 2022 με προορισμό τη Λέσβο παραμένουν πάνω από το 50% μειωμένες σε σχέση με το 2019. Για το λόγο αυτό, υπάρχει ακόμη πιο επιτακτική η ανάγκη της τόνωσης του ρεύματος του εσωτερικού τουρισμού προς τη Λέσβο, όχι μόνο από την Αθήνα, αλλά και από τη Βόρεια Ελλάδα».
Κλείνοντας ο Τ. Βέρρος σημειώνει ότι η σταθερή ακτοπλοϊκή σύνδεση από τη Βόρεια Ελλάδα μέσω Θεσσαλονίκης και Καβάλας για τη Λέσβο, θα αποτελέσει μέσο τόνωσης του τουρισμού, ιδιαίτερα σε μια εποχή όπου το κράτος προωθεί τον εσωτερικό τουρισμό με τα προγράμματα του «Κοινωνικού Τουρισμού» και του «Τουρισμού Για Όλους», με ειδικές προβλέψεις για τη Λέσβο σε ό,τι αφορά τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τη διαμονή των επισκεπτών. Επίσης θα βοηθήσει στην επανεκκίνηση του θρησκευτικού τουρισμού, τονίζοντας ότι στο παρελθόν υπήρχε ιδιαίτερα μεγάλη προσέλευση προσκυνητών από όλη τη Βόρεια Ελλάδα στη Λέσβο στα ονομαστά προσκυνήματα και μοναστήρια της.