Άδικες ουρές έξω από τα καταστήματα της Πειραιώς

Από το υποκατάστημα της Τράπεζας Πειραιώς στη Μυτιλήνη
Spread the love

Άδικες ουρές σχηματίζονται έξω από τα υποκαταστήματα της Τράπεζας Πειραιώς και κυρίως στη Μυτιλήνη για αναλήψεις και άλλες συναλλαγές από τα Μηχανήματα Αυτόματων Συναλλαγών (ΑΤΜ), αποφεύγοντας συστηματικά τα περιφερειακά ΑΤΜ. 

Ο λόγος; Η εντύπωση που έχει δημιουργηθεί ότι στα ΑΤΜ που δεν βρίσκονται υπό την άμεση ιδιοκτησία της τράπεζας επιβάλλονται επιπλέον ή «κρυφές» χρεώσεις.

Η πραγματικότητα, ωστόσο, είναι διαφορετική και οι πολίτες ενδεχομένως ταλαιπωρούνται χωρίς λόγο, καθώς πράγματι υπήρξε προ καιρού ένα πρόβλημα, το οποίο ωστόσο αντιμετωπίστηκε άμεσα με παρέμβαση των αρμόδιων κρατικών φορέων.

Το ιστορικό της αλλαγής

Η Τράπεζα Πειραιώς, στο πλαίσιο ενός γενικότερου εξορθολογισμού λειτουργιών, έχει προχωρήσει σε όλη την Ελλάδα στη μεταβίβαση της διαχείρισης μέρους του δικτύου των απομακρυσμένων ΑΤΜ σε ιδιωτική εταιρεία. Αυτό σημαίνει ότι μηχανήματα που βρίσκονται εκτός τραπεζικών καταστημάτων – όπως για παράδειγμα στο χώρο του πάρκινγκ της Μυτιλήνης και κοντά στο Τελωνείο, στο λιμάνι – δεν ανήκουν πλέον άμεσα στην τράπεζα, αλλά λειτουργούν υπό την επίβλεψη της συνεργαζόμενης εταιρείας.

Αυτό το διπλό καθεστώς φαίνεται πως έχει δημιουργήσει σύγχυση στους πολίτες, οι οποίοι ανησυχούν ότι τα περιφερειακά μηχανήματα μπορεί να «χρεώνουν παραπάνω».

Η ανησυχία αυτή δεν γεννήθηκε τυχαία καθώς την περίοδο του καλοκαιρού έχουν αναφερθεί περιπτώσεις υπερβολικών χρεώσεων από ιδιωτικά διαχειριζόμενα ΑΤΜ τραπεζών. Η πληροφορία αυτή, σε συνδυασμό με τη γενικότερη έλλειψη σαφούς ενημέρωσης, φαίνεται να οδήγησε πολλούς πελάτες στο συμπέρασμα ότι η χρήση των ΑΤΜ, που βρίσκονται εκτός των υποκαταστημάτων της Πειραιώς, ενδέχεται ακόμα να επιβαρύνει με διαφορετικό τιμολόγιο.

Αποτέλεσμα; Σκηνές συνωστισμού έξω από τα κεντρικά μηχανήματα, με πολίτες να περιμένουν ακόμη και για απλές συναλλαγές, όπως αναλήψεις ή καταθέσεις μικρών ποσών.

Η πραγματικότητα των χρεώσεων

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση  της Τράπεζας Πειραιώς, για τους πελάτες της που διατηρούν λογαριασμό στην τράπεζα δεν υπάρχει καμία απολύτως διαφοροποίηση στις χρεώσεις, είτε χρησιμοποιούν ΑΤΜ μπροστά από τα καταστήματα, είτε στα απομακρυσμένα σημεία. Οι ίδιες προμήθειες ισχύουν παντού και αφορούν αποκλειστικά τις περιπτώσεις που προβλέπονταν ανέκαθεν: Δηλαδή όταν γίνεται ανάληψη ή μεταφορά χρημάτων προς λογαριασμό άλλης τράπεζας.

Με απλά λόγια, ένας πελάτης της Πειραιώς που κάνει ανάληψη μετρητών από οποιοδήποτε ΑΤΜ της τράπεζας, είτε στο κατάστημα της Ερμού, είτε στο λιμάνι, δεν θα δει καμία διαφορά στο κόστος. Επιπλέον προμήθειες ισχύουν μόνο για μεταφορές ποσών σε άλλες τράπεζες, όπως ισχύει  χρόνια τώρα σε όλες τις τράπεζες.

Η παρέμβαση της τράπεζας

Για να μπει τέλος στη σύγχυση και την ταλαιπωρία, ο διευθυντής του υποκαταστήματος της Τράπεζας Πειραιώς στη Μυτιλήνη, Δημήτρης Σιβρής, ανέφερε στα Νέα της Λέσβου ότι «θέλω να καθησυχάσω τους πελάτες μας ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως διαφοροποίηση στις χρεώσεις μεταξύ των ΑΤΜ που βρίσκονται μπροστά στα καταστήματα της τράπεζας και εκείνων που λειτουργούν σε απομακρυσμένα σημεία. Οι συναλλαγές για τους πελάτες μας είναι ίδιες παντού. Καλώ τον κόσμο να μην ταλαιπωρείται άδικα σχηματίζοντας ουρές έξω από τα κεντρικά ΑΤΜ, αλλά να αξιοποιεί και τα περιφερειακά μηχανήματα για την καλύτερη εξυπηρέτησή του».

Το περιστατικό αυτό αναδεικνύει και ένα ευρύτερο πρόβλημα: Την έλλειψη άμεσης και σαφούς ενημέρωσης των πολιτών για αλλαγές που αφορούν στην καθημερινότητά τους. Οι τραπεζικές συναλλαγές είναι μια ευαίσθητη υπόθεση, και κάθε αβεβαιότητα γύρω από πιθανές «κρυφές» χρεώσεις μπορεί να οδηγήσει σε δυσπιστία και ταλαιπωρία.

Η Τράπεζα Πειραιώς, μέσα από τη δήλωση του τοπικού της διευθυντή, δίνει το μήνυμα ότι οι πελάτες της μπορούν να συνεχίσουν να εξυπηρετούνται από όλα τα ΑΤΜ με την ίδια ασφάλεια και χωρίς καμία αλλαγή στο κόστος.

Η Μυτιλήνη, όπως και ολόκληρη η Λέσβος, έχει ανάγκη από ένα δίκτυο εξυπηρέτησης που να λειτουργεί απρόσκοπτα και χωρίς ταλαιπωρία για τους πολίτες. Οι ουρές έξω από τα υποκαταστήματα αποδεικνύουν ότι η παραπληροφόρηση μπορεί εύκολα να δημιουργήσει προβλήματα στην καθημερινότητα.

Με τη διαβεβαίωση της τράπεζας ότι οι χρεώσεις παραμένουν αμετάβλητες, το ζητούμενο πλέον είναι η καλύτερη ενημέρωση και η αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων υποδομών, ώστε οι πολίτες της Λέσβου να εξυπηρετούνται γρήγορα, εύκολα και χωρίς άσκοπες αναμονές.

 

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση