Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

“Αγώνας δρόμου” για τον βιολογικό της νότιας Μυτιλήνης

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Νέα συνάντηση Αθανασίου – Φλώρου για τα έργα που “κυνηγά” η ΔΕΥΑΛ και δεσμεύσεις για την ολοκληρωμένη κατασκευή της Μονάδας και των δικτύων στη νότια πόλη

Ένα βήμα πιο κοντά στην εξασφάλιση της πρόσθετης χρηματοδότησης των 9 εκατ. ευρώ για την κατασκευή των δικτύων αποχέτευσης του βιολογικού καθαρισμού της νότιας Μυτιλήνης από το Ταμείο Ανάκαμψης βρίσκεται η ΔΕΥΑΛ, μετά από την τελευταία σύσκεψη που έγινε για το σημαντικό αυτό έργο με τον Βουλευτή του Νομού μας, Χαράλαμπο Αθανασίου. Ο Αντιπρόεδρος της Βουλής επισκέφθηκε τα γραφεία της Επιχείρησης και συναντήθηκε με τον Πρόεδρο, Γιώργο Φλώρο, τον Αντιδήμαρχο Οικονομικών, Παναγιώτη Κατσαβέλλη και υπηρεσιακούς παράγοντες, με τους οποίους συζήτησε τον προγραμματισμό ένταξης νέων έργων – προμηθειών σε χρηματοδοτικά προγράμματα. Μεταξύ αυτών είναι και το μεγάλο και πολυσυζητημένο έργο της νότιας πόλης που σέρνεται εδώ και δύο 10ετίες, αλλά φαίνεται επιτέλους ότι θα εκτελεστεί ολοκληρωμένα το επόμενο διάστημα.

Η Διοίκηση της ΔΕΥΑΛ έχει θέσει σε προτεραιότητα αυτό το έργο που θα εξυπηρετήσει χιλιάδες πολίτες στα περίχωρα της πόλης και ταυτόχρονα θα δώσει τέλος στην μόλυνση του περιβάλλοντος και στην υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των ίδιων και των επισκεπτών. Όπως είναι γνωστό, πριν από ακριβώς έναν χρόνο δημοπρατήθηκε η κατασκευή της Μονάδας Επεξεργασίας Λυμάτων στη θέση Κουτσουκίδι με την χρηματοδότηση των 5 εκατ. ευρώ, που είχε εξασφαλιστεί το 2019 από το πρόγραμμα “Φιλόδημος”. 

Η καθυστέρηση στην έναρξη αυτού του έργου είναι μεγάλη μέχρι και σήμερα εξαιτίας, αρχικά, της αποχής των μηχανικών από τους διαγωνισμούς και στη συνέχεια λόγω της μη συγκρότησης της αρμόδιας Επιτροπής. Εκτός όμως από αυτό το ζήτημα, εκκρεμεί η εξασφάλιση άλλων 9 εκατ. ευρώ προκειμένου να μπορέσει να εκτελεστεί συνολικά το έργο της αποχέτευσης των οικισμών της νότιας πόλης με την κατασκευή και των δικτύων.

Βήμα – βήμα

Ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΛ, από την αρχή της θητείας του μέχρι σήμερα, καταβάλλει προσπάθειες για να εξασφαλίσει την επιπρόσθετη χρηματοδότηση, αλλά μέχρι πρότινος δεν υπήρχε καμία επίσημη δέσμευση από πλευράς των Υπουργείων. Τώρα, φαίνεται πως το Υπουργείο Εσωτερικών έχει θέσει σε προτεραιότητα τα έργα προστασίας του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, και γι’ αυτό υπάρχει έντονη κινητικότητα προκειμένου να υλοποιηθούν μέσω των προγραμμάτων που βρίσκονται σε εξέλιξη. 

«Μετά από τη νέα συνάντηση που είχαμε με τον κ. Αθανασίου και τις επαφές που είχε μπροστά μας με τους αρμόδιους Υπουργούς και υπηρεσιακά στελέχη, θεωρώ ότι είναι σχεδόν βέβαιη η εξασφάλιση των 9 εκατ. ευρώ που ζητούσαμε για τη νότια Μυτιλήνη. Ο Βουλευτής του Νομού μας είχε συμφωνήσει από την πρώτη στιγμή μαζί μας ότι ο βιολογικός καθαρισμός πρέπει να εκτελεστεί ενιαία και ολοκληρωμένα και πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα έχουμε και τις υπογραφές», δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ο Γ. Φλώρος.

Οι οικισμοί

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο προϋπολογισμός για την κατασκευή της ΜΕΛ είναι 3,5 εκατ. ευρώ και το υπόλοιπο ποσό έως τα 5 εκατ. θα διατεθεί για την κατασκευή τμήματος του κεντρικού αποχετευτικού αγωγού που θα περνάει από τους οικισμούς της Αγίας Μαρίνας, το Καγιάνι και το Πληγώνι, αφήνοντας εκτός, σε πρώτη φάση τη Βαρειά, την Κράτηγο, τη Βίγλα, τη Νεάπολη, το Ακρωτήρι και το Κουμκό. 

Η Μ.Ε.Λ. θα κατασκευαστεί στην περιοχή της Αγριλιάς, αριστερά του επαρχιακού δρόμου προς Λουτρά και σε απόσταση 200 μέτρων περίπου από τα όρια του οικισμού. Το έργο περιλαμβάνει την εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων με το σύστημα ενεργού ιλύος, με παρατεταμένο αερισμό, με ταυτόχρονη πλήρη σταθεροποίηση ιλύος, βιολογική επεξεργασία αζώτου και τριτοβάθμια επεξεργασία, ισοδύναμου πληθυσμού 9.500 κατοίκων για τα έργα της Α΄ φάσης (20ετία). Στην εργολαβία περιλαμβάνεται, επίσης, η εξάμηνη δοκιμαστική λειτουργία από τον ανάδοχο. 

Η διάρκεια των εργασιών θα είναι 30 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Με πρόχειρους υπολογισμούς, εφόσον η σύμβαση υπογραφεί μέχρι το τέλος του χρόνου, τότε θα μπορεί να ολοκληρωθεί (αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις) μέσα στο 2024.

spot_img

More articles