Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

Αιτήσεις για τα ηλεκτρικά ταξί

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Μειωμένο το ενδιαφέρον στο νησί μας, αφού δεν υπάρχουν ακόμη οι υποδομές για την φόρτιση των ηλεκτροκινούμενων οχημάτων

Την αντικατάσταση των παλιών, ρυπογόνων και επικίνδυνων ταξί επιδιώκουν τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών – Μεταφορών και γι’ αυτό, από τις 9 Ιανουαρίου αρχίζει η υποβολή αιτήσεων και παράλληλα τίθεται σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα της δράσης https://prasinataxi.gov.gr, για την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων. Η νέα δράση «Πράσινα ΤΑΞΙ» συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με σκοπό την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στο στόλο των οχημάτων ταξί που κυκλοφορούν εντός της ελληνικής επικράτειας, με αντικατάσταση περίπου 2.000 παλιών και ρυπογόνων ταξί με νέα αμιγώς ηλεκτρικά.

Στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη ήδη έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες για να μπουν τα ηλεκτρικά οχήματα στην καθημερινότητα των πολιτών, αλλά στο νησί μας βασική προϋπόθεση για να προχωρήσει αυτό το εγχείρημα είναι η δημιουργία των Σταθμών Φόρτισης από τους Δήμους. Οι προτάσεις που υπέβαλλαν στο πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης” έχουν εγκριθεί και οι επαγγελματίες οδηγοί περιμένουν τα έργα που θα ανοίξουν τον δρόμο για την κίνηση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Με το νέο πρόγραμμα δίνεται η δυνατότητα επιδότησης σε ιδιοκτήτες ταξί για αγορά ή χρονομίσθωση (leasing) αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος, καθώς και για αγορά και εγκατάσταση «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης ηλεκτρικού οχήματος. Η επιδότηση ανέρχεται σε ποσοστό 40%, με το μέγιστο ποσό να αγγίζει τις 17.500 ευρώ και την υποχρεωτική απόσυρση οχήματος ταξί να επιβραβεύεται με 5.000 ευρώ. Επίσης, λαμβάνεται ειδική μέριμνα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, τις οικογένειες με 3 εξαρτώμενα τέκνα και άνω και τους νέους έως 29 ετών, με ξεχωριστή προσαύξηση σε κάθε κατηγορία.

Ωφελούμενοι του προγράμματος

Ωφελούμενοι του προγράμματος είναι όλοι οι ιδιοκτήτες οχημάτων ταξί κατηγορίας ElJR05 και παλαιότερης, με βάση την άδεια κυκλοφορίας. Ιδιοκτήτες θεωρούνται όσοι κατέχουν το 100% της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος. Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων μεριδιούχων επί της αδείας (συνιδιοκτήτες/συγκύριοι), η αίτηση υποβάλλεται από το σύνολο των δικαιούχων.

Κάθε ωφελούμενος δικαιούται την αγορά ή σύναψη χρονομίσθωσης (leasing) ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μηδενικών εκπομπών ρύπων C02 (BEV), ανά άδεια. Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να προβούν σε απόσυρση και καταστροφή του παλαιού οχήματος ταξί. Το ποσό επιδότησης για την απόσυρση συνυπολογίζεται στο τελικό ποσό του οικολογικού bonus.

Για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) οχήματα ταξί η επιδότηση ανέρχεται σε ποσοστό 40% επί της λιανικής τιμής προ φόρων, με μέγιστο ποσό τις 17.500 ευρώ. Η αγορά «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης ηλεκτρικού οχήματος, για εγκατάσταση σε οικιακό περιβάλλον ή σε χώρο στάθμευσης επιχείρησης με ιδιωτική πρόσβαση, επιδοτείται με ποσό συνολικού ύψους 500 ευρώ και είναι προαιρετική.

Στις περιπτώσεις που η άδεια είναι ατομική, για τις κατηγορίες ΑμεΑ, προβλέπεται προσαύξηση κατά 1.000 ευρώ στο ποσό της επιδότησης για αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος ταξί. Για τις κατηγορίες οικογενειών με τουλάχιστον 3 εξαρτώμενα τέκνα, προβλέπεται προσαύξηση κατά 1.000 ευρώ στο ποσό της επιδότησης και για νέους έως 29 ετών, που είναι ήδη κάτοχοι άδειας οχήματος ταξί, προβλέπεται επίσης προσαύξηση κατά 1.000 ευρώ.

Στην περίπτωση που οι δικαιούχοι με βάση την υφιστάμενη άδεια Ε.Δ.Χ. οχήματος ταξί, είναι παραπάνω από ένας και καθένας από αυτούς τυχαίνει να ανήκει στις ειδικές κατηγορίες, το ποσό της προσαύξησης, που δικαιούται, ανάλογα με την κάθε ειδική κατηγορία, υπολογίζεται με βάση το ποσοστό, που του αναλογεί στην υφιστάμενη άδεια Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ.

Μειωμένο ενδιαφέρον

Σε τοπικό επίπεδο πάντως, όπως είπε στα “Νέα της Λέσβου” ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί, Κώστας Νέστορας, δεν υπάρχει ακόμη ενδιαφέρον για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. «Θεωρώ ότι είναι ακόμη πολύ νωρίς για να ξεκινήσει η αντικατάσταση των ταξί στο νησί μας με ηλεκτρικά γιατί πολύ απλά δεν υπάρχουν οι υποδομές που θα διασφαλίζουν την κυκλοφορία τους. Χωρίς Σταθμούς Φόρτισης δεν μπορεί να κυκλοφορήσει ηλεκτρικό όχημα. Παράλληλα υπάρχουν κι άλλα ζητήματα, ειδικά για τα ταξί, αφού η αυτονομία ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι συγκεκριμένη και δεν μπορεί να ξεπεράσει την διάνυση 300 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι αν ξεκινήσω εγώ το πρωί τη δουλειά μου και ξοδέψω 70 χλμ., μετά αν έρθει κάποιος πελάτης και θέλει να τον μεταφέρω στην Ερεσό ή το Σίγρι, θα μείνω στο δρόμο. Όλα αυτά θα πρέπει να διευθετηθούν για να προχωρήσει στη νέα εποχή», τόνισε ο ίδιος.

spot_img

More articles

spot_img
spot_img
spot_img