- Στα χέρια της αναδόχου εταιρείας ο φάκελος του έργου για να πέσουν οι υπογραφές, αν και αναμένεται αύξηση του προϋπολογισμού λόγω της αλλαγής στην χάραξη του νέου οδικού άξονα
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος από την Παρασκευή για την κατασκευή του νέου δρόμου Καλλονής – Πέτρας, αφού η Περιφερειακή Αρχή πήρε στα χέρια της την τελική μελέτη του έργου μετά από την αλλαγή της χάραξης λόγω του φράγματος Τσικνιά. Ύστερα από 2 χρόνια καθυστερήσεων και παλινωδιών, ο φάκελος του σημαντικού αυτού έργου είναι έτοιμος για να πέσουν οι υπογραφές της σύμβασης και να ξεκινήσουν οι εργασίες. Ανάδοχος του έργου είναι η εταιρεία “Θέμελη Α.Ε.” από την Αθήνα, η οποία ανανέωσε πρόσφατα την προσφορά της, δεδομένου ότι η δημοπράτηση έγινε πριν από περίπου 3 χρόνια και σήμερα θα λάβει την οριστική μελέτη για να δώσει την τελική απάντηση σχετικά με την εκτέλεση του έργου και την συμπληρωματική χρηματοδότηση, που ενδεχομένως θα απαιτηθεί.
Όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ο Περιφερειάρχης, Κώστας Μουτζούρης, «είμαι πολύ χαρούμενος γιατί, επιτέλους, το Υπουργείο Υποδομών μας απέστειλε την τροποποιημένη μελέτη για να ξεκινήσει το έργο. Ο δρόμος Αγίας Παρασκευής – Πέτρας τέθηκε από την αρχή της πρώτης μας θητείας σε προτεραιότητα γιατί πρόκειται ίσως για το σημαντικότερο αναπτυξιακό έργο της Λέσβου. Οι εξαγγελίες μας υλοποιούνται ακριβώς όπως είχαμε προγραμματίσει για να αποκτήσει η Λέσβος τις υποδομές που χρειάζεται για την περαιτέρω ανάπτυξή της. Είμαστε αποφασισμένοι να υλοποιήσουμε αυτό το έργο και αυτό αποδείχθηκε από όλα τα εμπόδια που καταφέραμε να ξεπεράσουμε έως σήμερα», σημείωσε ο ίδιος.
Το σημαντικό αυτό έργο που ξεκίνησε να σχεδιάζεται πριν από 25 χρόνια, μαζί με το νέο άξονα Καλλονής – Σιγρίου, είναι ένας νέος οδικός άξονας από το κέντρο του νησιού προς τις τουριστικές περιοχές της βόρειας Λέσβου που πράγματι αποτελεί ένα αναγκαίο έργο υποδομής, το οποίο θα έπρεπε να είχε ήδη εκτελεστεί, αφού θα συνδέει την Καλλονή με την Πέτρα μέσα σε 10’, παρακάμπτοντας όλες τις επικίνδυνες στροφές του υφιστάμενου οδικού άξονα.
Η χρηματοδότηση της α’ φάσης του έργου Καλλονής – Πέτρας είναι 20 εκατ. ευρώ και αφορά στο τμήμα από την διασταύρωση της Αγίας Παρασκευής μέχρι την διασταύρωση προς Στύψη. Η χάραξη του νέου οδικού άξονα ξεκινά από την ευθεία του δρόμου προς Καλλονή, στην διασταύρωση της Αγίας Παρασκευής και καταλήγει στην διακλάδωση προς Στύψη. Βάσει της μελέτης, ο νέος δρόμος θα καταλήγει στην είσοδο της Πέτρας, αλλά δεδομένου ότι ο συνολικός προϋπολογισμός ήταν αρκετά υψηλός, φθάνοντας τα 40 εκατ. ευρώ χωρίστηκε σε δύο τμήματα και η Περιφερειακή Αρχή αποφάσισε να προχωρήσει το πρώτο τμήμα, που είναι και το μεγαλύτερο και δυσκολότερο ως προς την κατασκευή, αφού αφορά σε εξ ολοκλήρου νέα χάραξη με πόρους από το ΕΣΠΑ.
Ο διαγωνισμός ανάθεσης διεξήχθη τον Μάιο του 2021 και όπως είναι γνωστό, λίγους μήνες αργότερα προέκυψε το μείζον ζήτημα με την χάραξη του δρόμου που περνούσε μέσα από το σχεδιαζόμενο φράγμα Τσικνιά. Ακολούθησε σειρά συσκέψεων και επαφών με το Υπουργείο Υποδομών για να γίνουν οι αναγκαίες τροποποιήσεις και να προχωρήσουν ταυτόχρονα και τα δύο έργα. Τον Ιανουάριο του 2022 συμφωνήθηκε και από τις δύο πλευρές (Υπουργείο και Περιφέρεια) η αλλαγή της μελέτης ως προς το τμήμα που συνέπεφτε με το φράγμα, με την προοπτική ότι οι διαδικασίες αυτές θα ολοκληρώνονταν μέσα σε λίγους μήνες για να ξεκινήσει το έργο. Έκτοτε όμως και μέχρι πρότινος ο φάκελος βρισκόταν κλειδωμένος στα συρτάρια χωρίς να έχουν γίνει οι αλλαγές που απαιτούνται.
Μάλιστα, πριν λίγους μήνες ο Κ. Μουτζούρης είχε παραχωρήσει συνέντευξη τύπου για την καθυστέρηση αυτή εκ μέρους του Υπουργείου, πιέζοντας για την παράδοση της μελέτης, ενώ ακολούθησαν και επαφές του Περιφερειάρχη στην Αθήνα για την επίσπευση των διαδικασιών. Τελικά, έστω και τώρα, η οριστική μελέτη είναι έτοιμη και εφόσον η ανάδοχος εταιρεία δεν έχει αποσύρει το ενδιαφέρον της θα πρέπει να διευθετηθούν οι όποιες αλλαγές στον προϋπολογισμό του έργου για να μην οδηγηθεί σε επαναδημοπράτηση, που θα σημάνει νέα, σημαντική καθυστέρηση.