Η εταιρεία “ΑΛΤΕΚ” είναι (και πάλι) ο προσωρινός ανάδοχος για την εκτέλεση του έργου ασφαλτόστρωσης του δρόμου Μεγαλοχωρίου – Αγιάσου που επαναδημοπρατήθηκε από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου. Ο νέος διαγωνισμός βγήκε στον αέρα τον προηγούμενο μήνα και χθες έγινε η αποσφράγιση των προσφορών που είχαν υποβληθεί από έξι, συνολικά, εταιρείες, εκ των οποίων η “ΑΛΤΕΚ” είχε καταθέσει το μεγαλύτερο ποσοστό έκπτωσης. Θυμίζουμε ότι ανάδοχος ήταν η ίδια εταιρεία και στην πρώτη δημοπράτηση, αλλά στην πορεία εγκατέλειψε το έργο και γι’ αυτό ξεκίνησαν οι διαδικασίες της ανάθεσης από την αρχή. Η χρηματοδότηση του έργου έχει εξασφαλιστεί από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων και είναι 5 εκατ. ευρώ.
Ο δρόμος Μεγαλοχωρίου – Αγιάσου έχει συνολικό μήκος 6,5 χλμ. και παραμένει μέχρι σήμερα χωματόδρομος και μάλιστα σε άσχημη κατάσταση, ενώ η ασφαλτόστρωσή του αποτελεί χρόνιο αίτημα των κατοίκων των χωριών της περιοχής και των τοπικών φορέων. Οι διαδικασίες για την υλοποίηση του έργου είχαν ξεκινήσει το 2012, με πρωτοβουλία του πρώην Δημάρχου Πλωμαρίου, Δημήτρη Βαρβαγιάννη και με την συμβολή του τότε Περιφερειάρχη, Νάσου Γιακαλή. Την ίδια χρονιά, ο τότε αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών, Χαράλαμπος Αθανασίου, εξασφάλισε το ποσό του 1,8 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων για την συνέχιση της μελέτης βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε όλο τον δρόμο.
Η πρώτη φάση του έργου αυτού δημοπρατήθηκε το Νοέμβριο του 2014, με προϋπολογισμό 250.000 ευρώ και υλοποιήθηκε το 2015. Δεδομένου όμως ότι δεν υπήρχε έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων, η οποία μάλιστα βρίσκεται εντός περιοχών του δικτύου Natura 2000, δόθηκε εντολή στην Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Π.Ε. Λέσβου για την σύνταξη φακέλου μελέτης. Ο σχετικός φάκελος κατατέθηκε τον Μάρτιο του 2016 στην Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, η οποία μετά την ολοκλήρωση της χρονοβόρας διαδικασίας γνωμοδοτήσεων από όλους τους αρμόδιους φορείς και τα Υπουργεία, εξέδωσε απόφαση έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων τον Ιούνιο του 2017.
Αναλαμβάνοντας τα καθήκοντά του ο Κ. Μουτζούρης κάλεσε τον συγκοινωνιολόγο, Κώστα Ζέκο, να βγάλει από τα συρτάρια την μελέτη και στη συνέχεια έτρεξαν οι διαδικασίες για την πρώτη δημοπράτηση του έργου, που διεξήχθη το 2021. Ωστόσο, στην πορεία κατατέθηκαν ενστάσεις και προσφυγές που πάγωσαν την ανάθεσή του, κι αφού απέσυρε το ενδιαφέρον του ο ανάδοχος αποφασίστηκε η επαναδημοπράτηση του έργου.
Αν δεν προκύψουν νέα εμπόδια και καθυστερήσεις, οι διαδικασίες του διαγωνισμού αναμένεται να ολοκληρωθούν στις αρχές του καλοκαιριού για να υπογραφεί η σύμβαση και να ξεκινήσουν οι εργασίες.