Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

Αντιπλημμυρικά έργα στην Προκυμαία

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Στην αλλαγή της μελέτης προχώρησε ο Δήμος μετά από την κραυγή αγωνίας τοπικών φορέων και παραγόντων για τον κίνδυνο πλημμύρας 
  • Το Νοέμβριο η παράδοση του δεύτερου τμήματος

“Κάλλιο αργά παρά ποτέ” θα μπορούσε να πει κανείς για τα αντιπλημμυρικά έργα που κατασκευάζονται στο πλαίσιο της ανάπλασης της Προκυμαίας, μετά από τις παρεμβάσεις τοπικών φορέων και παραγόντων που ανέδειξαν πριν μερικές εβδομάδες τα “Νέα της Λέσβου”. Ο φόβος και το ορατό ενδεχόμενο να πλημμυρίσει η Προκυμαία σε περίπτωση νεροποντής, όπως έχει συμβεί κατ’ επανάληψη στο παρελθόν, ανάγκασαν τον Δήμο να αλλάξει την αρχική μελέτη και να προβλέψει την τοποθέτηση νέων αγωγών διοχέτευσης των ομβρίων υδάτων προς τη θάλασσα. Παράλληλα κατασκευάστηκαν νέα φρεάτια και ρείθρα στις διαβάσεις των πεζών όπου δεν θα υπάρχει τοιχίο για να δοθεί η απαιτούμενη κλίση και να μην συσσωρεύεται το νερό της βροχής επί του δρόμου. 

Με εντατικούς ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες στο δεύτερο τμήμα της Προκυμαίας

“Αγώνας δρόμου”

Όλες οι παραπάνω εργασίες που δρομολογήθηκαν τον τελευταίο μήνα είχαν ως συνέπεια νέα καθυστέρηση του έργου που ταλαιπωρεί οδηγούς, πεζούς και επιχειρηματίες εδώ και ένα χρόνο. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο Έργων, Στρατή Τζιμή, κρίθηκαν αναγκαίες, λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων που πλήττουν τόσο την κεντρική όσο και τη νησιωτική χώρα. «Πράγματι, προχωρήσαμε στην τροποποίηση της μελέτης ως προς την αντιπλημμυρική θωράκιση γιατί αντιλαμβανόμαστε και συμμεριζόμαστε την ανησυχία των πολιτών και των εκπροσώπων των τοπικών φορέων. Είχαμε λάβει τα μέτρα μας βάσει της προηγούμενης κατάστασης στην Προκυμαία, αλλά οφείλαμε να διασφαλίσουμε ότι δεν θα προκύψουν προβλήματα με την κατασκευή του τοιχίου. Για τον λόγο αυτό τοποθετήσαμε νέους αγωγούς μεταξύ του κράσπεδου και του πεζόδρομου που θα διοχετεύουν απευθείας τα όμβρια στη θάλασσα. Επιπροσθέτως, δημιουργήσαμε περισσότερα φρεάτια και σε όλα τα ανοίγματα του τοιχίου, είσοδοι – έξοδοι, υπάρχουν κλίσεις για να φεύγει γρήγορα το νερό. Έτσι θα είμαστε 100% σίγουροι ότι κάναμε το καλύτερο δυνατό και γι’ αυτό το ζήτημα», τόνισε ο κ. Τζιμής.

Από την τοποθέτηση των νέων αγωγών για τα όμβρια ύδατα

Μετά από τις παραπάνω αλλαγές στην εκτέλεση του έργου, η παράδοση του δεύτερου τμήματος της ανάπλασης που εκτελείται από το περασμένο Πάσχα, αναμένεται μέσα στο Νοέμβριο. Σε ό,τι αφορά το πρώτο κομμάτι που κατασκευάστηκε χωρίς να ληφθεί υπόψη ο κίνδυνος πλημμύρας, σχεδιάζεται η υλοποίηση, εκ των υστέρων, διορθωτικών παρεμβάσεων επί των τοιχίων και στα φρεάτια, πριν από την κατασκευή του ποδηλατόδρομου. 

Σύμφωνα με τους μηχανικούς του Δήμου και της αναδόχου εταιρείας “Ερμώνασσα”, τα δύσκολα πέρασαν, αφού οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις προέκυψαν κατά την εκτέλεση των εργασιών των εκσκαφών, που έπρεπε να γίνουν με ιδιαίτερη προσοχή, λόγω του ότι οι παλιοί σωλήνες που υπήρχαν κάτω από την Προκυμαία ήταν κατασκευασμένοι από αμίαντο, ενώ από τα ίδια σημεία περιμετρικά περνούν τα κεντρικά δίκτυα ηλεκτροδότησης και σε περίπτωση λάθους χειρισμού η πόλη θα έμενε χωρίς ρεύμα. 

Έπεσε η πρώτη στρώση τσιμέντου
Τοποθετούνται οι πλάκες όδευσης τυφλών

Μικρότερα “μέτωπα”

Από δω και πέρα, οι εργασίες θα συνεχιστούν επί της Προκυμαίας και όχι στο Φανάρι, όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί, με στόχο να τελειώσει μέχρι το καλοκαίρι η ανάπλαση στο λεγόμενο “πέταλο” και να μην παραμείνει εργοτάξιο και την επόμενη σεζόν. Το επόμενο μέτωπο που θα ανοιχτεί θα είναι πολύ μικρότερο από τα δύο προηγούμενα για να σταματήσουν οι δικαιολογημένες αντιδράσεις για τις λαμαρίνες και για να εκτελεστούν γρηγορότερα οι εργασίες. Θυμίζουμε ότι το πρώτο τμήμα που ξεκίνησε τον περασμένο Νοέμβριο και παραδόθηκε τον Ιούλιο ήταν 300 μέτρα, ενώ το δεύτερο, που εκτελείται τώρα, είναι 90 μέτρα. Η συνέχιση του έργου θα γίνει σε τμήμα περίπου 60 μέτρων.

Το πολυσυζητημένο τοιχίο που διαχωρίζει την Προκυμαία από τον ποδηλατόδρομο που θα δημιουργηθεί

Μόλις ολοκληρωθεί η ανάπλαση της Προκυμαίας θα ξεκινήσουν οι εργασίες στην πλατεία Σαπφούς, που δεν θα προκαλέσουν ιδιαίτερη όχληση σε πεζούς και επιχειρηματίες. Η κεντρική πλατεία της πρωτεύουσας θα σχεδιαστεί κατ’ επέκταση των πεζοδρομίων και της πόλης, χρησιμοποιώντας στοιχεία του παρελθόντος. Βασικός άξονας του σχεδιασμού είναι η περιοχή γύρω από το Άγαλμα της Σαπφούς να παραμείνει λιτή με το άγαλμά της και να αναδεικνύεται με τις τοπικές χρωματικές διαβαθμίσεις. Οι όψεις των κτιρίων του εκάστοτε οικοδομικού τετραγώνου μέσω των χαράξεων της προέκτασής τους επί της πλατείας θα διαμορφώνουν το δάπεδό της. Το αντλιοστάσιο της ΔΕΥΑΛ θα καλύπτεται από ιδιαίτερο υλικό με στίχους της Σαπφούς ετεροφωτιζόμενους.

spot_img

More articles

spot_img
spot_img