Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Απαλλοτριώσεις για το φράγμα Τσικνιά

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την δημοπράτηση του έργου μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, όπως εξήγγειλε ο Κ. Καραμανλής κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο νησί μας

Έγινε το πρώτο βήμα για την δημιουργία του φράγματος Τσικνιά με την δημοσιοποίηση της κήρυξης της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης ακινήτων στην περιοχή κατασκευής του έργου, προϋπολογισμού 106 εκατ. ευρώ που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Λίγες μέρες μετά από την επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, στο νησί μας και την επίσημη εξαγγελία του μεγάλου αυτού έργου, η Γενική Γραμματεία Υποδομών δημοσίευσε την σχετική ανακοίνωση για τις απαλλοτριώσεις, μαζί με το τοπογραφικό διάγραμμα και τον κτηματολογικό πίνακα που αναρτήθηκε στο Δημαρχείο Μυτιλήνης προς ενημέρωση όλων των ενδιαφερομένων.

Με την ανακοίνωση αυτή, καλούνται οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες των ακινήτων που προτείνεται η απαλλοτρίωσή τους, για λόγους δημόσιας ωφέλειας να εκφράσουν τις τυχόν αντιρρήσεις τους για την προτεινόμενη κήρυξη αναγκαστικής απαλλοτρίωσης σε βάρος των ακινήτων τους ή να υποδείξουν, τεκμηριωμένα άλλο ακίνητο για την ικανοποίηση δημόσιας ωφέλειας και του γενικού δημόσιου συμφέροντος. 

Επίσης, καλούνται να προβούν στον έλεγχο της ορθότητας και πληρότητας του οικείου κτηματολογίου, ώστε το συντομότερο δυνατό να υποβάλλουν ένσταση για διόρθωση/συμπλήρωση, εφόσον απαιτείται, προκειμένου να αποφευχθούν προσκόμματα στην εξέλιξη της διαδικασίας της απαλλοτρίωσης, που ενδεχομένως θα επιφέρουν σημαντικές καθυστερήσεις στην ανάληψη των οφειλόμενων αποζημιώσεων και την αντικατάσταση των απαλλοτριούμενων ακινήτων τους.

Πλέον, ο χρόνος για την δημοπράτηση του έργου μετρά αντίστροφα, αφού έχει εγκριθεί η μελέτη σκοπιμότητας, καθώς και η μελέτη ανάλυσης κόστους – οφέλους, με σκοπό ο διαγωνισμός να τρέξει μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, όπως δεσμεύτηκε ο Υπουργός Υποδομών. Η κατασκευή του φράγματος Τσικνιά είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα που έχουν εκτελεστεί ποτέ στη Λέσβο και η ιστορία του ξεκίνησε από το 2007, όταν έγιναν οι πρώτες συζητήσεις για την οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος υδροδότησης στο νησί μας. Η χωρητικότητα του φράγματος θα είναι 12 εκατ. κυβικά μέτρα νερού, ενώ η έκταση της λεκάνης κατάκλισης του ταμιευτήρα θα φτάνει τα 84 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Οι μελέτες που εκπονήθηκαν όλα αυτά τα χρόνια αφορούν και στα συμπληρωματικά έργα του φράγματος για την μέση ημερήσια παροχή 40.000 κυβικών μέτρων νερού.

 

Από την Αγία Παρασκευή στη Μυτιλήνη

Ο αγωγός μεταφοράς του νερού από τον Τσικνιά στην Μυτιλήνη υπολογίζεται ότι θα έχει μήκος 41,7 χλμ., ενώ προς την Καλλονή 3,7 χλμ. και την Αγία Παρασκευή 8,5 χλμ.. Η μεγαλύτερη ποσότητα νερού θα μεταφέρεται με αγωγούς σύνδεσης από το φράγμα στην Μυτιλήνη, ενώ υπολογίζεται ότι θα καλύπτεται εξ ολοκλήρου και η υδροδότηση της Καλλονής και της Αγίας Παρασκευής. Επίσης, σε δεύτερη φάση, έχει μελετηθεί η δυνατότητα κάλυψης των αναγκών στον Πολιχνίτο και την Γέρα.

Το περασμένο καλοκαίρι ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, έθεσε προς έγκριση την υπαγωγή συγκεκριμένων έργων ανά την χώρα στη διαδικασία του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων. Το πρόγραμμα εκτέλεσης έργων αρμοδιότητας του Υπουργείου περιλαμβάνει ένα μεγάλο αριθμό έργων βασικής υποδομής της χώρας στο οποίο εντάσσονται τόσο τα εξελισσόμενα έργα όσο και εκείνα που κρίνεται απαραίτητη η εκτέλεσή τους, προκειμένου η χώρα να αποκτήσει την απαραίτητη υποδομή που θα συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή. Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται σημαντικά τμήματα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (οδικοί άξονες, σιδηρόδρομοι, λιμένες και αεροδρόμια) και λοιπά βασικά έργα, κυρίως οδικοί άξονες, που έχουν σε μεγάλο βαθμό διαλειτουργικό και υπερτοπικό χαρακτήρα και σε κάθε περίπτωση αποτελούν αναπτυξιακές δράσεις υψηλής προτεραιότητας για την επιτάχυνση της οικονομικής  ανάπτυξης.

Τα έργα αφορούν σε σχεδιαζόμενα έργα που συγχρηματοδοτούνται ή σχεδιάζεται να συγχρηματοδοτηθούν από προγράμματα της Ε.Ε. ορισμένης διάρκειας, υποστηρίζονται ή θα υποστηριχθούν από διεθνείς ή άλλους μηχανισμούς χρηματοδότησης και οι τυχόν καθυστερήσεις των απαλλοτριώσεων θα επιφέρουν σοβαρές επιπτώσεις στην έγκαιρη υλοποίηση των έργων και την απορρόφηση των συγχρηματοδοτούμενων πόρων.

 

Ο Χ. Αθανασίου

Σε δήλωσή του στα “Νέα της Λέσβου” ο Αντιπρόεδρος της Βουλής και Βουλευτής του Νομού μας, Χαράλαμπος Αθανασίου, ο οποίος έτρεξε από την αρχή μέχρι το τέλος για την υλοποίηση αυτού του έργου, τόνισε: «Όπως είχαμε υποσχεθεί, η κατασκευή του φράγματος Τσικνιά θα προχωρήσει πολύ γρήγορα. Ήδη, βγήκε στον αέρα η ανακοίνωση του Υπουργείου για τις απαλλοτριώσεις και μέχρι το τέλος του μήνα θα έχει ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία. Επομένως, αμέσως μετά θα ανακοινωθεί η δημοπράτηση του έργου για την κατάθεση των προσφορών και την τελική ανάθεση».

spot_img

More articles

spot_img
spot_img