Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

Απάτες και με δέματα των ΕΛ.ΤΑ.

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Τι σκαρφίστηκαν οι επιτήδειοι χρησιμοποιώντας ακόμα και μηνύματα για τις αποστολές δεμάτων ώστε να εξαπατήσουν όσους περιμένουν δέματα
  • Πώς περιγράφει το δικό της περιστατικό αναγνώστρια των Νέων της Λέσβου, που παραλίγο να συμπληρώσει τα στοιχεία της στην άγνωστη πλατφόρμα

Πραγματικά ανεξάντλητη είναι η θεματολογία των διάφορων επιτήδειων του ίντερνετ στην προσπάθειά τους να υποκλέψουν προσωπικά δεδομένα από ανυποψίαστους πολίτες, μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που λαμβάνουν. Εκτός από τις μέχρι τώρα απάτες που έχουν αναδείξει τα Νέα της Λέσβου με ηλεκτρονική αλληλογραφία για δήθεν μπλοκάρισμα χρεωστικών και πιστωτικών καρτών ανυποψίαστων πολιτών, τώρα χρησιμοποιούν και τα ΕΛ.ΤΑ. ή ενδεχομένως να ακολουθήσουν (αν δεν αποστέλλονται ήδη) και μηνύματα με επωνυμίες γνωστών εταιρειών ταχυμεταφορών για να επιτύχουν τους σκοπούς τους. 

 

Χρησιμοποιώντας τα ΕΛ.ΤΑ.

Αυτή τη φορά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έλαβαν κάτοικοι της Μυτιλήνης δήθεν από τα ΕΛ.ΤΑ. ότι το δέμα που περιμένουν έφτασε και προκειμένου να μην χρεώνονται θα πρέπει να μπουν στην πλατφόρμα για να δηλώσουν τα στοιχεία που θα τους ζητηθούν. Αναγνώστρια των Νέων της Λέσβου, που κατήγγειλε το περιστατικό με το μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας που δέχτηκε δήθεν από τα ΕΛ.ΤΑ., μας ανέφερε ότι το διάστημα που έλαβε το μήνυμα περίμενε η ίδια δέμα με την εταιρεία ταχυμεταφορών ΕΛ.ΤΑ. Courier και όπως σημείωσε, παραλίγο να ενδώσει πληκτρολογώντας τα στοιχεία της, τη συγκράτησε όμως ο σύζυγός της που έχει εμπειρία σε τέτοια θέματα. 

«Όταν έλαβα το μήνυμα στο e-mail καθώς περίμενα ένα δέμα από την Αθήνα από την ΕΛ.ΤΑ. Courier νόμισα προς στιγμή ότι ήταν η ενημέρωση που στέλνουν σε τέτοιες περιπτώσεις, αν και τις λαμβάνουμε στα κινητά μας τηλέφωνα.  Θα είχα συμπληρώσει τα στοιχεία αν δεν με συγκρατούσε ο σύζυγός μου και γι’ αυτό τώρα απευθύνομαι σε εσάς για να ενημερώσετε την τοπική κοινωνία, ώστε να μην πέσουν άλλοι πολίτες θύματα», μας είπε η γυναίκα που έλαβε το μήνυμα. 

Σ’ αυτό ακριβώς είναι που ποντάρουν οι επιτήδειοι που κρύβονται πίσω από την αποστολή αυτών των μηνυμάτων και ενδεχομένως η αποστολή αυτή να γίνεται από το εξωτερικό. Στέλνουν μαζικά μηνύματα σε διευθύνσεις ηλεκτρονικών ταχυδρομείων, ελπίζοντας ότι συμπτωματικά κάποιοι από τους παραλήπτες θα περιμένουν δέματα από τα ΕΛΤΑ, οπότε θα ενδώσουν συμπληρώνοντας τα στοιχεία τους, καθώς θα νομίζουν ότι είναι από τα ΕΛΤΑ οι συγκεκριμένες ειδοποιήσεις. Ενδεχομένως το ίδιο να ισχύει με τη χρήση των επωνυμιών και άλλων εταιρειών ταχυμεταφορών. Γι’ αυτό θα πρέπει οι πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και πάντα ό,τι απορία έχουν να επικοινωνούν με τις εταιρείες ταχυμεταφορών για να ενημερώνονται απευθείας από τους αρμόδιους υπαλλήλους και να μην απαντούν.

Τα «Νέα της Λέσβου» απευθύνθηκαν στην προϊσταμένη των ΕΛΤΑ εδώ στη Μυτιλήνη, η οποία απάντησε το αυτονόητο, ότι δεν υπάρχει καμία σχέση των ΕΛ.ΤΑ., ενώ το ίδιο προφανώς ισχύει και με την εταιρεία ΕΛ.ΤΑ. Courier που είναι μία εταιρεία που ως γνωστόν λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και βρίσκεται στις πρώτες θέσεις πανελλαδικά και σε τοπικό επίπεδο, σε συνέπεια και αξιοπιστία ως προς την εξυπηρέτηση των πελατών της.

 

Συνεχώς νέα σενάρια

Τα σενάρια και η θεματολογία που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι του διαδικτύου για να εξαπατήσουν τα θύματά τους συνεχώς εναλλάσσονται και αυτό γίνεται προφανώς για να καταφέρνουν να προσελκύουν νέα θύματα, υποκλέπτοντας στοιχεία που χρησιμοποιούν είτε για να αδειάζουν τραπεζικούς λογαριασμούς ή για άλλους λόγους.

Είναι χαρακτηριστικά, άλλωστε, τα όσα ανέδειξαν σχετικά πρόσφατα τα ΝΕΑ της ΛΕΣΒΟΥ με τις ίδιας μορφής απάτες που γίνονται με την αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε ανυποψίαστους πολίτες, που τους ενημερώνουν δήθεν τράπεζες ότι έχουν απενεργοποιηθεί οι χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες και τους ζητούν να συμπληρώσουν τα στοιχεία για την επανενεργοποίηση.

Όπως έχουμε γράψει γι’ αυτό το θέμα, πρόκειται για μία καλά οργανωμένη απάτη που στοχεύει στην υποκλοπή προσωπικών τραπεζικών δεδομένων από τους πολίτες, με στόχο να αποκτήσουν πρόσβαση στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς και να τους αδειάσουν. Τα Νέα της Λέσβου είχαν δημοσιεύσει δύο ντοκουμέντα από αυτήν την απάτη και συγκεκριμένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που εστάλησαν σε πολίτες της Μυτιλήνης, με διαφορά λίγων ημερών το ένα από το άλλο και ως φερόμενοι αποστολείς ήταν η Τράπεζα Πειραιώς και η Εθνική Τράπεζα. Μάλιστα στην περίπτωση της Εθνικής Τράπεζας το μήνυμα των απατεώνων ήταν ιδιαίτερα πιστευτό, καθώς ως αποστολέας εμφανιζόταν διεύθυνση που παρέπεμπε στην Εθνική Τράπεζα, αν και για όσους γνωρίζουν καλύτερα μπορούσαν να διακρίνουν ότι η αποστολή είχε γίνει από το εξωτερικό.

Και στις δύο περιπτώσεις μέσω των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου γινόταν ενημέρωση σε πελάτες των δυο τραπεζών ότι έχουν απενεργοποιηθεί οι χρεωστικές και πιστωτικές τους κάρτες και ως εκ τούτου με μία εύκολη διαδικασία εγγραφής από το διαδίκτυο θα μπορούσαν να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία τους και να τις ενεργοποιήσουν ξανά για να μπορούν να κάνουν τις συναλλαγές τους.

Η απάτη είναι στημένη πειστικά από τους επιτήδειους, ενώ όσοι γνωρίζουν από τη λειτουργία του τραπεζικού συστήματος ξέρουν καλά ότι οι τράπεζες δεν ενεργούν με αυτόν τον τρόπο. Δηλαδή δεν καλούν τους πελάτες τους μέσω διαδικτύου να κάνουν εγγραφές και επικαιροποιήσεις προσωπικών τους δεδομένων. Αυτό ωστόσο δεν είναι σε γνώση όλων των πελατών των τραπεζών και εκεί είναι που στοχεύουν οι επιτήδειοι, να ψαρέψουν ανυποψίαστα θύματα και να καταφέρουν να τους αδειάζουν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς.

Αν και το φαινόμενο είναι πανελλαδικό κι έχουν δώσει ανακοινώσεις οι τράπεζες, ενώ μεταδίδεται και ενημερωτικό τρέιλερ στα κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας για την ενημέρωση των συναλλασσομένων, το παράδοξο είναι ότι αυτά τα e-mail συνεχίζουν να αποστέλλονται μέχρι και σήμερα σε ανυποψίαστους πολίτες, ξανά και ξανά, ακόμα και στα ίδια πρόσωπα. Πλέον τώρα η θεματολογία των επιτήδειων εμπλουτίζεται και με τα ΕΛ.ΤΑ..

spot_img

More articles

spot_img
spot_img