Την ώρα που το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ συνεχίζει να ταλανίζει τη χώρα και το πραγματικό του εύρος παραμένει ακόμη ανυπολόγιστο, ενώ έχουμε ήδη σαν βόμβα και την παραίτηση της ελεγκτικής εταιρείας (ορκωτός λογιστής), που είχε αναλάβει τον έλεγχο στον ΟΠΕΚΕΠΕ, με επίσημη αιτιολογία ότι δεν της παραδίδονταν τα απαραίτητα στοιχεία και ότι της αποκρύπτονταν δεδομένα που όφειλε να ελέγξει, ένα νέο κύκλο πολιτικής θύελλας ανοίγει η διαχείριση της ευλογιάς των προβάτων, που έχει αποδεκατίσει κοπάδια σε πολλές περιοχές της χώρας, ιδιαίτερα στη Βόρεια Ελλάδα.
Η επιστολή-βόμβα της Κομισιόν

Σύμφωνα με καταγγελία της βουλευτή Λάρισας και τομεάρχη Δικαιοσύνης, Θεσμών και Διαφάνειας του ΠΑΣΟΚ, Ευαγγελίας Λιακούλη, η Ελλάδα είχε λάβει ήδη από τις 6 Οκτωβρίου 2025 επίσημη επιστολή από τον Επίτροπο Υγείας και Ευζωίας των Ζώων Όλιβερ Βάρχεϊ, ο οποίος χαρακτήριζε τον εμβολιασμό κατά της ευλογιάς «αναγκαίο και υποχρεωτικό μέτρο» βάσει του ευρωπαϊκού δικαίου, λόγω της ανεξέλεγκτης επιδημιολογικής κατάστασης στη χώρα.
Η επιστολή, ωστόσο, ουδέποτε γνωστοποιήθηκε, ούτε στη Βουλή, ούτε στους κτηνοτρόφους, ούτε στις Περιφέρειες. Αντίθετα, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης συνέχισε να υποστηρίζει δημοσίως ότι «δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία» για να δικαιολογηθεί ο εμβολιασμός.
Σύμφωνα με το περιεχόμενο της επιστολής, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπιστώνει αποτυχία των μέχρι τότε μέτρων της ελληνικής διοίκησης, τονίζει ότι η νόσος εξαπλώνεται ανεξέλεγκτα για πάνω από έναν χρόνο και καταγράφει τη θανάτωση άνω των 285.000 ζώων σε περισσότερες από 1.100 εστίες.
Υπογραμμίζει ότι η Ελλάδα αποτελεί αρνητική εξαίρεση στην ΕΕ και παράλληλα, προειδοποιεί ρητά για βαριές κυρώσεις: Απαγορεύσεις μετακινήσεων ζώων, περιορισμούς σε προϊόντα ζωικής προέλευσης και πιθανή ευρωπαϊκή παρέμβαση λόγω κακής διαχείρισης της κρίσης.
Η κ. Λιακούλη επισημαίνει ότι παρά τις σαφείς προειδοποιήσεις, η κυβέρνηση απέκρυψε την επιστολή, καθυστέρησε 1,5 έτος να συγκροτήσει Επιστημονική Επιτροπή και συνέχισε να εμφανίζεται αρνητική στον εμβολιασμό. Το αποτέλεσμα ήταν τα κοπάδια ν’ αφανιστούν, η παραγωγή να καταρρεύσει και οι κτηνοτρόφοι να οδηγηθούν σε απόγνωση, με τη χώρα να κινδυνεύει με ευρωπαϊκή απομόνωση.
Ιδιαίτερη σημασία έχει και η αναφορά της επιστολής ότι, αν συνεχιστεί η εξάπλωση της ευλογιάς, θα υπάρξουν περιορισμοί και στα γαλακτοκομικά προϊόντα. Έτσι, καταρρίπτεται το βασικό επιχείρημα του ΥΠΑΑΤ ότι ο εμβολιασμός δεν γίνεται για να «προστατευτεί η φέτα».
Η Ευαγγελία Λιακούλη κατέθεσε κατεπείγουσα επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, ζητώντας να απαντηθεί αν η επιστολή επιβεβαιώνεται επισήμως και ποιος και γιατί την απέκρυψε και ποιος αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη.
Παράλληλα, κατέθεσε την επιστολή στην Εισαγγελία Λάρισας, ζητώντας να συσχετιστεί με προγενέστερη καταγγελία της και να κληθούν να τοποθετηθούν οι αρμόδιοι υπουργοί και ο Ευρωπαίος Επίτροπος.
Παρά το πάθημα της χώρας μας από το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ το μοτίβο φαίνεται να επαναλαμβάνεται, καθώς οι καταγγελίες για απόκρυψη στοιχείων, καθυστερήσεις και έλλειψη διαφάνειας συνεχίζονται.



