Από την κορδέλα των εγκαινίων στην κορδέλα… απαγόρευσης της κυκλοφορίας

Spread the love

  • Κλειστό παραμένει το τμήμα του δρόμου από το ύψος του κόμβου της Ιεράς Μονής Λειμώνος έως το ύψος του κόμβου της Φίλιας
  • Προβληματισμός στην Περιφέρεια και το Δήμο Δυτικής Λέσβου για τη λειτουργία του βασικού αυτού έργου υποδομής εν όψει της νέας τουριστικής σεζόν

Δεν πρόλαβε να κόψει την κορδέλα των εγκαινίων ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στο νέο οδικό άξονα Καλλονής – Σιγρίου, τον περασμένο Απρίλιο και η Αστυνομική Διεύθυνση Λέσβου τοποθέτησε κορδέλες απαγόρευσης της κυκλοφορίας στον ολοκαίνουργιο δρόμο λόγω κινδύνων για την οδική ασφάλεια που διαπιστώθηκαν με την παράδοσή του. Η απόφαση απαγόρευσης της κυκλοφορίας ισχύει μέχρι τις 31 Μαρτίου και αφορά στο τμήμα του νέου οδικού άξονα από το ύψος του κόμβου της Ιεράς Μονής Λειμώνος έως το ύψος του κόμβου της Φίλιας. 

Για να αρθεί, όμως, η συγκεκριμένη απόφαση και να δοθεί στην κυκλοφορία ο δρόμος θα πρέπει να εκτελεστούν οι αναγκαίες εργασίες για την εξάλειψη του κινδύνου ατυχήματος από καταπτώσεις, ενώ παράλληλα η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου έχει ζητήσει από το Υπουργείο Υποδομών 3 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση κι άλλων προβλημάτων που έχουν καταγραφεί σε συνεργασία με το Δήμο Δυτικής Λέσβου και τις Κοινότητες. Σε διαφορετική περίπτωση, όπως πολύ φοβούνται οι τοπικοί φορείς, η ερχόμενη τουριστική περίοδος θα ξεκινήσει με κλειστό ένα σημαντικό τμήμα του δρόμου, που θα έχει αντίκτυπο στην κίνηση των επισκεπτών και του λιμανιού στο Σίγρι. 

Η κατασκευή του νέου οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου ξεκίνησε το 2013 και πέρασε “από σαράντα κύματα” λόγω οικονομικών ζητημάτων, αλλαγής της αναδόχου εταιρείας και καθυστερήσεων που είχαν ως συνέπεια να δοθούν 8 παρατάσεις στο χρονοδιάγραμμα της αρχικής σύμβασης! Το συνολικό μήκος του νέου οδικού άξονα είναι 46,7 χιλιόμετρα (έναντι 52 χιλιομέτρων που ήταν ο παλιός). Σε μήκος 21 χλμ. περίπου του παλιού δρόμου εκτελέστηκαν εργασίες διανοίξεων και βελτίωσης της βατότητας, ενώ τα υπόλοιπα 26 χλμ. αποτελούν νέα χάραξη με παρακάμψεις των χωριών Δαφίων, Φίλιας, Σκαλοχωρίου, Βατούσας και Άντισσας. Επίσης κατασκευάστηκαν οχτώ ισόπεδοι κόμβοι κατά μήκος της νέας χάραξης.

Το έργο εγκαινιάστηκε πέρυσι από τον ίδιο τον πρωθυπουργό και τον Υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σταϊκούρα, αλλά λίγες ημέρες αργότερα συνέβη το πρώτο ατύχημα στον κόμβο της Αγίας Τριάδας και ακολούθησαν δεκάδες από τότε μέχρι σήμερα, ευτυχώς, με υλικές μόνο ζημιές. Παράλληλα ξεκίνησαν οι αυτοψίες και οι επισημάνσεις από τους αρμόδιους φορείς που διαπίστωσαν αρκετές ελλείψεις και παραλείψεις στην κατασκευή του δρόμου. Μεταξύ άλλων παρενέβη και το Τμήμα Βορειοανατολικού Αιγαίου του Τεχνικού Επιμελητηρίου για τα ατυχήματα που είχαν συμβεί στον κόμβο της Αγίας Τριάδας, προτείνοντας την τοποθέτηση επιπλέον πινακίδων σήμανσης στη διασταύρωση, την εγκατάσταση φωτεινών σηματοδοτών και την εκπόνηση μελέτης δημιουργίας κυκλικού κόμβου. Τις δικές του προτάσεις είχε καταθέσει επίσης και ο Περιφερειακός Σύμβουλος, Θεόδωρος Βαλσαμίδης. 

Στη συνέχεια, ο Περιφερειάρχης, Κώστας Μουτζούρης, κάλεσε τον Δήμαρχο Δυτικής Λέσβου, Ταξιάρχη Βέρρο και τους Προέδρους των Κοινοτήτων να καταθέσουν τις προτάσεις τους για τα επικίνδυνα σημεία, σε ό,τι αφορά ελλιπή τεχνικά έργα που έχουν ως συνέπεια να πλημμυρίζουν ιδιοκτησίες, βοσκότοπους χωρίς περιφράξεις που εγκυμονούν κινδύνους για τους οδηγούς, έλλειψη φωτισμού, όπως στον κόμβο της Ανεμώτιας (ένα πρόβλημα που επισημάνθηκε από την ημέρα παράδοσης του έργου στον ίδιο τον πρωθυπουργό, ο οποίος δεσμεύτηκε ότι θα επιλυθεί, αλλά μέχρι σήμερα παραμένει), αντίρροπες στροφές αλλά και τους κινδύνους για κατολισθήσεις που συνέβησαν το προηγούμενο διάστημα και ήταν η αιτία που η Αστυνομική Διεύθυνση Λέσβου αποφάσισε την απαγόρευση της κυκλοφορίας.

Συγκεντρώνοντας όλα τα παραπάνω αιτήματα, ο Κ. Μουτζούρης, έθεσε το σοβαρό αυτό ζήτημα στον Υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο, κατά την σύσκεψη που είχε γίνει στην Αθήνα τον περασμένο Δεκέμβριο, παρουσία του Βουλευτή του Νομού μας, Χαράλαμπου Αθανασίου και του Δημάρχου Μυτιλήνης, Παναγιώτη Χριστόφα, για το έργο της Νότιας Παράκαμψης. Δεδομένου ότι η ευθύνη για τη λειτουργία και τη συντήρηση του δρόμου θα περάσει στην Περιφέρεια, ο Περιφερειάρχης υπέβαλε πίνακα ελλείψεων – ατελειών στο νέο άξονα, ζητώντας την διευθέτησή τους. Η απάντηση του Υφυπουργού ήταν ότι ο φάκελος του έργου έκλεισε, αλλά δεσμεύτηκε ότι το Υπουργείο θα αντιμετωπίσει τα προβλήματα με ειδική πρόσθετη εργολαβία. Ωστόσο, όταν έθεσε και πάλι το ζήτημα αυτό ο κ. Μουτζούρης την περασμένη Δευτέρα, που επισκέφθηκε τη Μυτιλήνη ο Υφυπουργός, δεν έλαβε καμία απάντηση.

Παρ’ όλα αυτά, ο Περιφερειάρχης παραμένει αισιόδοξος και όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου”, «είμαι βέβαιος ότι το Υπουργείο θα επανορθώσει τις ελλείψεις της εγκαινιασθείσας οδού Καλλονής – Σιγρίου, όπως ζητήσαμε καταθέτοντας τις προτάσεις των αρμοδίων τοπικών φορέων».

Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος, Ταξιάρχης Βέρρος τόνισε ότι «πρέπει να προχωρήσει άμεσα η αποκατάσταση των προβλημάτων για να ανοίξει ο δρόμος για την κυκλοφορία, δεδομένου ότι εκτός των άλλων ο νέος οδικός άξονας υποστηρίζει σε μεγάλο βαθμό την λειτουργία του λιμανιού στο Σίγρι».

Την ίδια άποψη εξέφρασε και η Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Αφροδίτη Βατή, σημειώνοντας ότι «είναι ύψιστης σημασίας για τους τουρίστες αλλά και γενικότερα για τους κατοίκους του νησιού μας η λειτουργία του νέου δρόμου το συντομότερο δυνατό».

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση