«Brand name για όλη τη Λέσβο»

Spread the love


«Η συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα είναι η μόνη λύση για την ανάπτυξη του τουρισμού στη Λέσβο», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Δυτικής Λέσβου, Αφροδίτη Βατή, η οποία συμμετείχε στην εκδήλωση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, με θέμα την παρουσίαση της στρατηγικής για τον Ελληνικό Τουρισμό και των Σχεδίων Δράσης για τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Η Αντιδήμαρχος μίλησε ακόμη για την ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών αλλά και των παρεχόμενων υπηρεσιών προκειμένου να μπορέσει το νησί μας, συνολικά, να ανακτήσει το χαμένο έδαφος, ιδιαίτερα των τελευταίων ετών.

Η κ. Βατή χαρακτήρισε τις μελέτες και το γενικότερο έργο του ΣΕΤΕ ως πραγματικά εργαλεία καθοδήγησης για την Αυτοδιοίκηση, προκειμένου οι Δήμοι και οι Περιφέρειες να προχωρούν σε στοχευμένες ενέργειες και προγραμματισμό. Ειδικότερα στην παρέμβασή της ανέδειξε τις δύο προκλήσεις της Λέσβου: «Πρώτον είμαστε ένα νησί με δυο νεοσύστατους Δήμους, τον Δήμο Μυτιλήνης και τον Δήμο Δυτικής Λέσβου, αλλά αποτελούμε έναν ενιαίο τουριστικό προορισμό, που έχει ανάγκη από ένα κοινό μήνυμα, ένα κοινό σχέδιο δράσης και ανάπτυξης. Εάν λοιπόν καταβάλλουμε από κοινού στρατηγικές που θα έχουν όφελος για όλο το νησί, θα καταφέρουμε να έχουμε πολλαπλασιαστικά οφέλη…», είπε χαρακτηριστικά η Αντιδήμαρχος και στη συνέχεια αναφέρθηκε στη δεύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουμε και δεν είναι άλλη από τη σύγχυση που υπάρχει σε ό,τι αφορά στο όνομα του νησιού μας: «Πρέπει να τονίσουμε πως είμαστε η Λέσβος. Η ολική εμπειρία του επισκέπτη είναι άμεσα συνδεδεμένη με τις υποδομές του νησιού μας, τις υπηρεσίες που προσφέρονται, και από την ποιότητα της εκπαίδευσης και της παιδείας του κάθε ανθρώπου με τον οποίο έρχεται σε επαφή. Ενώ η υπόλοιπη Ελλάδα ξεκινάει ήδη από ένα επίπεδο πολύ πιο πάνω από τη Λέσβο, εμείς καλούμαστε να βρούμε λύσεις για ζητήματα που θεωρούνται αυτονόητα και ταυτόχρονα να αποβάλλουμε τα επιπλέον βαρίδια που συσχετίζονται από τις απανωτές κρίσεις που χτύπησαν τον τουριστικό κλάδο της Λέσβου, όπως η μεταναστευτική κρίση, η χρεοκοπία της “Thomas Cook” και ο κορονοϊός. Στόχος μας είναι να ανοίξουν ξανά οι κλειστοί πολιτιστικοί και αθλητικοί χώροι και να γίνουν νέες υποδομές, να αντιμετωπίσουμε την ανάγκη της προσβασιμότητας για όλους, να γίνει η ψηφιοποίηση του προορισμού μας ώστε να προβληθεί παγκοσμίως, και πάνω απ’ όλα να παίρνουμε αποφάσεις με γνώμονα τον επισκέπτη μας και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί όμως μόνο μέσα από την συνεργασία μεταξύ του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα».

Η Αντιδήμαρχος Τουρισμού έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα προβλήματα που προκύπτουν στον ιδιωτικό τομέα που μεταβάλλονται και τρέχουν με υπερβολικά γρήγορους ρυθμούς, χρησιμοποιώντας όμως διαδικασίες και ταχύτητες του δημόσιου τομέα. «Στόχος μας θα πρέπει να είναι να μειωθεί αυτός ο χρόνος αντίδρασης του Δημοσίου ώστε να φτάσουμε σε χρόνο άμεσης ανταπόκρισης που απαιτείται για την άμεση εξυπηρέτηση πελατών», είπε χαρακτηριστικά.

Τέλος, η κ. Βατή ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο της ανάγκης ψηφιακής αναβάθμισης και της δημιουργίας περιεχομένου, δημιουργήθηκε μια νέα ιστοσελίδα εκ μέρους του Δήμου (σ.σ. με τη βοήθεια πολλών φορέων, επιχειρηματικών και υπηρεσιών), που αφορά ολόκληρο το νησί και προβάλλει τις εναλλακτικές και ξεχωριστές εμπειρίες και πολλά άλλα που θα παρουσιαστούν αναλυτικά τις επόμενες ημέρες. 


ΜΕ ΠΤΗΣΕΙΣ ΤΣΑΡΤΕΡ

Συμφωνία για χαμηλού κόστους εισιτήρια

Την δημιουργία ενός σύγχρονου, καινοτόμου και διαδραστικού τουριστικού προϊόντος που να εξασφαλίζει μοναδικές, αυθεντικές εμπειρίες στους επισκέπτες, προτείνει από την πλευρά του ο πρώην Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου και επί σειρά ετών μέλος του ΣΕΤΕ και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Περικλής Αντωνίου, με επιστολή του προς τον Περιφερειάρχη, Κώστα Μουτζούρη. Για τον σκοπό αυτό τονίζει ότι απαιτείται η στενή συνεργασία της Περιφέρειας, των Δήμων και των τοπικών φορέων με την εταιρεία “Marketing Greece”, το Υπουργείο Τουρισμού, τις αεροπορικές και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που γνωρίζουν με ποιους τρόπους θα αναστραφεί το αρνητικό κλίμα που δημιουργήθηκε τα τελευταία χρόνια.

«Πρέπει να αντιληφθούμε όλοι μας και ιδιαίτερα η πολιτεία, ότι προκειμένου, να ανταποκριθούμε στις σημερινές συνθήκες του σκληρού διεθνούς ανταγωνισμού και να υλοποιηθούν τα οράματα και οι υψηλοί μας στόχοι (ξεκινώντας από πολύ πιο χαμηλά, από ό,τι άλλοι προορισμοί – Περιφέρειες), απαραίτητη είναι και η πλήρης στελέχωση, με εξειδικευμένο, έμπειρο (με προϋπηρεσία) και καλά αμειβόμενο προσωπικό των Υπηρεσιών της και ιδιαίτερα των αντίστοιχων του Τουρισμού, δεδομένου ότι ως χώρα, κατά δήλωση του Προέδρου του Δ.Σ. του ΣΕΤΕ, Γιάννη Ρέτσου, έχουμε σήμερα το πέμπτο ισχυρότερο τουριστικό brand παγκοσμίως, καθώς επίσης και της μεγάλης συμβολής του τουρισμού στο ΑΕΠ και στην απασχόληση», τονίζει ο κ. Αντωνίου.

Με την ευκαιρία ο ίδιος επαναφέρει την πρόταση που είχε κατατεθεί και παλιότερα, αλλά δεν προχώρησε για την χρηματοδότηση πτήσεων χαμηλού κόστους εισιτηρίων. «Είχαμε ξεκινήσει τις προσπάθειες για αεροπλάνα των 185 θέσεων, εγγυημένης πληρότητας 85%, για 30 εβδομάδες (της τουριστικής περιόδου) και με μια πτήση ανά εβδομάδα, συνολικού κόστους 48.000 – 50.000 ευρώ (που σημαίνει δαπάνη 10 ευρώ ανά αφιξαναχώρηση, όταν η κατά κεφαλή τουριστική δαπάνη – έσοδα είναι 550 ευρώ ανά επισκέπτη), αλλά δυστυχώς δεν τελεσφόρησαν. Επίσης θα ήταν σκόπιμη η στενή συνεργασία της Περιφέρειας, των Δήμων και των φορέων με τη Fraport και την Aegean και για πτήσεις τσάρτερ με οικονομικά εισιτήρια, όπως επίσης και με τον μελετητή που έχει αναλάβει την κατάθεση πρότασης για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας», καταλήγει ο Π. Αντωνίου.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση