Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

“Χρυσή” η αμόλυβδη το καλοκαίρι!

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Έρχονται “λουκέτα” σε πρατήρια που αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στα έξοδά τους, ενώ οι μετακινήσεις έχουν περιοριστεί στις απολύτως αναγκαίες
  • «Η φορολογία είναι αυτή που “γονατίζει” και εμάς και τους καταναλωτές υγρών καυσίμων και εκεί είναι που πρέπει να βρεθεί λύση», δηλώνει ο Πρόεδρος των βενζινοπωλών

“Μαύρο καλοκαίρι” για τους καταναλωτές και τους πρατηριούχους επιφυλάσσουν οι τιμές του “μαύρου χρυσού” που άρχισαν να “σκαρφαλώνουν” και πάλι επικίνδυνα φθάνοντας και ξεπερνώντας τα 2,50 ευρώ το λίτρο. Η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης διαμορφώθηκε προχθές στα 2,20 ευρώ το λίτρο και αυτή είναι η μέση τιμή που επικρατεί και στη Λέσβο με βάση τις τιμοληψίες της Διεύθυνσης Εμπορίου. 

Το ράλι ανόδου θα συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα και όπως εκτιμά ο Πρόεδρος του Συλλόγου Πρατηριούχων Ν. Λέσβου, Νίκος Βελετάκης, είναι πολύ πιθανό να φθάσει η τιμή του λίτρου της βενζίνης ακόμη και τα 3 ευρώ μέσα στους επόμενους μήνες!

Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ των “Νέων της Λέσβου”, η κατάσταση με τις τιμές των καυσίμων έχει ξεφύγει πλέον από κάθε έλεγχο και αυτό το διαπιστώνουν καθημερινά τόσο οι καταναλωτές που αδυνατούν να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους, όσο και οι πρατηριούχοι που δεν μπορούν να καλύψουν τα έξοδά τους. Οι μετακινήσεις έχουν περιοριστεί στις απολύτως απαραίτητες, ενώ παρά την αύξηση της τιμής οι οδηγοί διαθέτουν το ίδιο χρηματικό ποσό για να βάλουν βενζίνη, η οποία όμως εξαντλείται στο μισό χρονικό διάστημα σε σχέση με πέρυσι. 

Η πτώση της κίνησης στα πρατήρια υγρών καυσίμων στα νησιά μας αυτή την περίοδο είναι 30% σε σχέση με τον περασμένο Μάιο και αυτός είναι ο λόγος που οδηγούνται σε λουκέτο επιχειρήσεις με δραστηριότητα 20 και 30 ετών. Ήδη τρία βενζινάδικα στη Μυτιλήνη, τη Γέρα και την Θερμή έχουν αποφασίσει να κλείσουν για να μην επιβαρυνθούν περαιτέρω από τα χρέη που βάζουν θηλιά στο λαιμό των ιδιοκτητών τους.

 

Και “λουκέτα”

Όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ο κ. Βελετάκης, «οι πρατηριούχοι είναι οι μόνοι επαγγελματίες που έχουν αυτή την δυσβάσταχτη φορολογία και συνεχή έλεγχο για την απόδοση των φόρων. Είμαστε πάντα φορολογικά ενήμεροι για να μπορούμε να δουλέψουμε, αλλά τελικά, ειδικά τα τελευταία χρόνια, το κέρδος μας είναι απειροελάχιστο. Η φορολογία είναι αυτή που γονατίζει και εμάς και τους καταναλωτές υγρών καυσίμων και εκεί είναι που πρέπει να βρεθεί λύση».

Η κατάσταση πάντως είναι ακόμη χειρότερη σε άλλα νησιά του Αιγαίου, όπως στην Ρόδο, όπου ήδη η τιμή του λίτρου της αμόλυβδης αγγίζει τα 3 ευρώ, αλλά και σε νησιά των Κυκλάδων, όπως η Πάτμος. Ακόμη και στη γειτονική μας Λήμνο η τιμή έχει φθάσει τα 2,50 ευρώ και ο λόγος που δεν πληρώνουν οι οδηγοί της Λέσβου ακόμη ακριβότερα τα καύσιμα είναι ο μειωμένος ΦΠΑ, 17%, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα νησιά, όπου ο ΦΠΑ είναι 24%.

 

Μείωση στον ΕΦΚ

Γενικότερα, η τιμή της βενζίνης είναι αυξημένη κατά περίπου 50 λεπτά σε σχέση με πέρυσι και φυσικά το επίδομα που χορήγησε η κυβέρνηση για το τρίμηνο Απρίλιος – Μάιος – Ιούνιος, δεν αποτελεί ούτε σταγόνα στον ωκεανό για τους καταναλωτές. Σε ό,τι αφορά την απόφαση για την επιδότηση του πετρελαίου κίνησης απευθείας στα πρατήρια θεωρείται βέβαιο ότι θα συνεχιστεί και τον Ιούνιο. Με αυτό το μοντέλο ως οδηγό η κυβέρνηση ψάχνει αντίστοιχες παρεμβάσεις και για την τιμή της βενζίνης. Το fuel pass έδειξε ότι το ενδιαφέρον τον πολιτών είναι πολύ μεγάλο, αλλά στην ουσία δεν είχε κανένα αποτέλεσμα στην τιμή.

Τα χρήματα πήγαν σε πάνω από 2 εκατομμύρια πολίτες, αλλά η ανηφόρα στην τιμή της βενζίνης δεν έχει σταματημό. Ως εκ τούτου στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης θεωρούν ότι είναι επιβεβλημένη η αναμόρφωση του μέτρου για την επιδότηση της βενζίνης και γι’ αυτό στο τραπέζι παραμένει η σκέψη για μείωση (έστω και προσωρινή) στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης ΕΦΚ, προκειμένου αυτή να φανεί κατευθείαν στις τιμές των πρατηρίων.

spot_img

More articles