Κυριακή, 7 Αυγούστου, 2022

“Χρυσό” το ρεύμα στις πολυκατοικίες!

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Ακριβά πληρώνουν εδώ και δεκαετίες το κοινόχρηστο ηλεκτρικό ρεύμα εκατοντάδες ιδιοκτήτες και ένοικοι διαμερισμάτων, σύμφωνα με τον υπεύθυνο της εταιρείας έκδοσης κοινοχρήστων, που ζητά την άμεση διόρθωση των στοιχείων από το Δήμο Μυτιλήνης

“Χρυσό” φαίνεται πως πληρώνουν το ρεύμα πολλές πολυκατοικίες της Μυτιλήνης και μάλιστα σε εποχές που το κόστος του ηλεκτρικού έχει φθάσει τα ύψη, σύμφωνα με την καταγγελία του υπευθύνου της εταιρείας “Lesvos Oil”, Ευγένιου Καυλακώνη, που αναλαμβάνει την έκδοση των κοινοχρήστων και την διαχείριση των πολυκατοικιών. Όπως διαπίστωσε ο ίδιος, προφανώς από λάθος υπαλλήλων του Δήμου, οι χρεώσεις στο κοινόχρηστο ρεύμα ορισμένων πολυκατοικιών γίνoνται με λανθασμένο συντελεστή, 3,70, που ισχύει μόνο για την επαγγελματική στέγη, ενώ η χρέωση για την οικιακή χρήση είναι 1,64. “Τα σπασμένα” από την λανθασμένη καταγραφή των στοιχείων πληρώνουν εδώ και χρόνια εκατοντάδες ένοικοι και ιδιοκτήτες, ενώ σύμφωνα με τον κ. Καυλακώνη, η Οικονομική Υπηρεσία αρνείται να προχωρήσει στις επιβεβλημένες διορθώσεις.

Τον τελευταίο χρόνο, ο υπεύθυνος της εταιρείας έχει απευθυνθεί κατ’ επανάληψη τόσο αυτοπροσώπως όσο και εγγράφως προς την Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου και τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο, Παναγιώτη Κατσαβέλλη, θέτοντας αυτό το ζήτημα που αφορά τουλάχιστον 20 πολυκατοικίες τις οποίες διαχειρίζεται ο ίδιος. Όπως αναφέρει σε σειρά επιστολών και αιτημάτων που έχει καταθέσει, ο λανθασμένος συντελεστής στα κοινόχρηστα ρεύματα ορισμένων πολυκατοικιών εμφανίζεται περίπου από το 1995, αν και ο ίδιος το διαπίστωσε το 2015. Παράλληλα, από δεύτερο λάθος, στους λογαριασμούς για το κοινόχρηστο ρεύμα επιβάλλεται και χρέωση ΤΑΠ (Τέλους Ακίνητης Περιουσίας), αν και το τέλος αυτό πληρώνεται μόνο μέσω των λογαριασμών οικιακής χρήσης και επαγγελματικής στέγης.

Στις πρώτες περιπτώσεις των διαχειριστών που απευθύνθηκαν στον Δήμο για να προχωρήσει σε διόρθωση, το αίτημα έγινε δεκτό και έγινε επιστροφή των επιπλέον ποσών που είχαν καταβάλει οι ιδιοκτήτες και οι ένοικοι των πολυκατοικιών. Όταν όμως διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν πολλές ακόμη ανάλογες περιπτώσεις, ξεκίνησαν έλεγχοι και αυτοψίες στις πολυκατοικίες από τους οποίους προέκυψε ότι καταγράφονται στους λογαριασμούς και λανθασμένα τ.μ. στους κοινόχρηστους χώρους.

Από εκεί ξεκίνησε ένας φαύλος κύκλος αλληλογραφίας μεταξύ του Δήμου και της εταιρείας, αφού η Οικονομική Υπηρεσία ζητά να γίνει διόρθωση των τ.μ. από το 2009 και να πληρωθούν αναδρομικά οι πρόσθετες χρεώσεις, ενώ για την διόρθωση των συντελεστών οι διαχειριστές μπορούν να διεκδικήσουν την επιστροφή μέχρι και 3 μόλις χρόνια πίσω. Με βάση τα παραπάνω, ο κ. Καυκαλώνης ζήτησε από τον Δήμο τα στοιχεία για τα δημοτικά τέλη και τους φόρους που έχει εισπράξει από τις πολυκατοικίες όλα αυτά τα χρόνια, αλλά η απάντηση που έλαβε είναι πως η Οικονομική Υπηρεσία δεν έχει πρόσβαση σε αυτά και οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να απευθυνθούν στον πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας.

Στην τελευταία επιστολή που απέστειλε ο υπεύθυνος της εταιρείας στον αρμόδιο Αντιδήμαρχο αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής: «Η Δημοτική αρχή οφείλει στα πλαίσια της ισονομίας, της διαφάνειας και της αξιοπιστίας της ως θεσμικού οργάνου απέναντι στον πολίτη, να τον αντιμετωπίζει χωρίς διάκριση και να καταβάλλει το μέγιστο των δυνατοτήτων της για την πληρέστερη και καλύτερη εξυπηρέτησή του και μάλιστα σε μια περίοδο που οι λογαριασμοί ρεύματος είναι υπέρογκοι. Οφείλει λοιπόν να ενημερώσει άμεσα τους δημότες ότι σε ορισμένους κοινόχρηστους λογαριασμούς από λάθος χρεώνεται ΤΑΠ, καθώς και άλλος συντελεστής δημοτικών τελών και φόρων 3,70, αντί για 1,64 και να προχωρήσει στην διόρθωσή τους». 

Ο κ. Καυλακώνης δεν έλαβε καμία απάντηση στην παραπάνω επιστολή και όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ετοιμάζεται να καταθέσει τον φάκελο της υπόθεσης στον Συνήγορο του Πολίτη, καθώς και στα αρμόδια δικαστικά όργανα. «Αντί να ζητήσουν συγγνώμη για το λάθος της Υπηρεσίας τους, όπως έκαναν στις πρώτες κοινόχρηστες παροχές ρεύματος που έστειλα το 2015 και τις διόρθωσαν, οι σημερινοί υπάλληλοι επιμένουν ότι πράττουν ορθά, ενώ γνωρίζουν ότι χρεώνουν επί πολλά χρόνια πολύ περισσότερα στους δημότες (κοινώς, τους κλέβουν). Σε όσους Δήμους ανά την Ελλάδα που ρώτησα τι χρειάζεται για να διορθώσουν ένα λάθος τους, μου απάντησαν “δώστε μας τον αριθμό παροχής και θα το διορθώσουμε”, αλλά ο Δήμος Μυτιλήνης απαντά τι χρειάζεται για να διορθώσεις τα τετραγωνικά! Επίσης, το ακόμη χειρότερο είναι ότι δεν γνωρίζουν οι αρμόδιοι υπάλληλοι τι εισπράττουν από τη ΔΕΗ και οποιονδήποτε άλλο πάροχο ως ανταποδοτικά. Πραγματικά, όλα αυτά είναι πρωτοφανή και είμαι αποφασισμένος να προσφύγω δικαστικώς για να δικαιωθούν οι πολίτες που πλήρωναν τόσα χρόνια χιλιάδες ευρώ επιπλέον», τόνισε ο ίδιος.

Από την πλευρά του, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, Π. Κατσαβέλλης, δήλωσε ότι θα επιληφθεί προσωπικά του θέματος για να γίνουν διορθώσεις, όπου υπάρχουν πραγματικά λανθασμένα στοιχεία και θα αναζητηθούν οι ευθύνες για την αποκατάσταση της ισονομίας.

spot_img
- Advertisement -

More articles

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img