Διαμεσολάβηση για 60 αιτήματα – καταγγελίες

Spread the love


Η ετήσια έκθεση πεπραγμένων του Συμπαραστάτη του δημότη και της Επιχείρησης στο Δήμο Δυτικής Λέσβου θα παρουσιαστεί την επόμενη εβδομάδα, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου από το Νίκο Κατράνη που ανέλαβε καθήκοντα τον Οκτώβριο του 2021. Μέσα σε αυτούς τους 15 μήνες λειτουργίας του θεσμού κατατέθηκαν 60 περίπου αιτήματα – καταγγελίες (γραπτά και ηλεκτρονικά) στα οποία καταγγέλλονταν δυσλειτουργίες στις σχέσεις δημοτών – Επιχειρήσεων και Δημοτικών Υπηρεσιών ή ακόμα και φαινόμενα κακοδιοίκησης που αφορούσαν συμπεριφορές, διακρίσεις, κακή ενημέρωση, καθυστέρηση, αδιαφορία κ.λ.π.. 

Για όλα αυτά έγιναν οι  απαραίτητες και προβλεπόμενες ενέργειες, όπως επαφές με τις αρμόδιες υπηρεσίες, ενημέρωση από τους υπαλλήλους για την αντιμετώπιση του προβλήματος, αλλά και σωστή ενημέρωση των δημοτών επί των συγκεκριμένων αιτημάτων. Όπως είπε στα “Νέα της Λέσβου” ο κ. Κατράνης, ο Συμπαραστάτης του δημότη και της Επιχείρησης μπορεί να συμβάλλει στην επίλυση πολλών προβλημάτων των δημοτών και κυρίως στην δημιουργία ισχυρής σχέσης εμπιστοσύνης ανάμεσα στους δημότες και τον Δήμο στην ευρύτερη έκφρασή της.

 

Τρεις κατηγορίες

Κατά την εξέτασή τους τα αιτήματα – καταγγελίες χωρίστηκαν σε τρεις βασικές κατηγορίες: 

-Η πρώτη αφορούσε αιτήματα – καταγγελίες που είχαν δικαιολογητική βάση και ήταν αποτέλεσμα κακοδιοίκησης (σε όλες της τις εκφάνσεις), από πλευράς Υπηρεσιών του Δήμου και των Νομικών του Προσώπων. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις η παρέμβαση του Ν. Κατράνη υπήρξε άμεση προς τις Υπηρεσίες για την επίλυση των προβλημάτων στο πλαίσιο της εύρυθμης λειτουργίας του Δήμου.

-Η δεύτερη κατηγορία αφορούσε αιτήματα και καταγγελίες που δεν είχαν δικαιολογητική βάση και ήταν αποτέλεσμα της έντονης επιθυμίας των δημοτών να επιτύχουν κάποιο επιθυμητό γι’ αυτούς αποτέλεσμα, χωρίς αυτό να ήταν σωστό και σύμφωνο με τα ισχύοντα λειτουργικά και διοικητικά δεδομένα. Μετά από ενδελεχή έρευνα με τα θέματα αυτά αποδείχθηκε ότι οι Υπηρεσίες λειτούργησαν σωστά, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και νόμους και δεν είχαν δυνατότητες για κάτι διαφορετικό.

-Η τρίτη κατηγορία αφορούσε αιτήματα και καταγγελίες που δεν έχουν σχέση με τις αρμοδιότητες του Συμπαραστάτη πολλές φορές και του ίδιου του Δήμου, ήταν κυρίως προβλήματα που είχαν να κάνουν με την σχέση κράτους – Δημόσιας Διοίκησης και πολιτών. Παρόλα αυτά από την πλευρά του Γραφείου έγιναν προσπάθειες να δοθούν οι ανάλογες συμβουλές και κατευθύνσεις, προκειμένου οι πολίτες να προχωρήσουν μέσω άλλων αρμόδιων φορέων και Υπηρεσιών στην επίλυση του προβλήματός τους.

 

Υποστελέχωση των Υπηρεσιών

Στην ετήσια έκθεση του Συμπαραστάτη του Δημότη γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στο σημαντικό πρόβλημα της υποστελέχωσης των Υπηρεσιών του Δήμου, που έχει ως αποτέλεσμα ελάχιστοι υπάλληλοι να καλούνται να φέρουν εις πέρας δυσανάλογο έργο, αναλογιζόμενοι πάντα τις αρμοδιότητες που έχουν εκχωρηθεί στο Δήμο, πόσο μάλλον στο νεοσύστατο Δήμο Δυτικής Λέσβου με την πληθώρα των ιδιαιτεροτήτων του. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν οι Τεχνικές Υπηρεσίες και η Πολεοδομία, καθώς και οι Υπηρεσίες που οφείλουν να διαθέτουν ελεγκτικούς και εισπρακτικούς μηχανισμούς.

Από την εμπειρία αυτών των 15 μηνών ο Ν. Κατράνης θα καταθέσει στην Δημοτική Αρχή και στο Δημοτικό Συμβούλιο δυο σοβαρά θέματα που δημιουργούν συνεχή αντιπαράθεση των δημοτών και Επιχειρήσεων με τις Δημοτικές υπηρεσίες και τους υπαλλήλους και ακυρώνουν πολλές φορές τις όποιες καλές προσπάθειες γίνονται από αυτούς. Το πρώτο αφορά στην έλλειψη ενημέρωσης – απάντησης στα όποια αιτήματα – καταγγελίες καταθέτουν οι πολίτες έντυπα ή ηλεκτρονικά. 

«Παρά το ότι διαπιστώνω ότι οι Υπηρεσίες και οι αρμόδιοι Αντιδήμαρχοι στέκονται με προσοχή και καταβάλλουν προσπάθειες για επίλυση των προβλημάτων, η έλλειψη ενημέρωσης και έγκαιρης και έγκυρης ενημέρωσης ακυρώνει τις όποιες προσπάθειες και δημιουργεί πολλές φορές στο δημότη αίσθημα διακριτικής μεταχείρισης, αδικίας και αδιαφορίας. Επιβάλλεται κατά την γνώμη μου να υπάρξει συντονισμένη λειτουργία ενημέρωσης – απάντησης σε κάθε πολίτη που διατυπώνει αίτημα – καταγγελία προς τον Δήμο, ανεξάρτητα από την θετική ή αρνητική έκβασή του. Διαπίστωσή μου είναι ότι οι Υπηρεσίες του Δήμου λειτουργούν σωστά και υπεύθυνα μέσα στα πλαίσια των κείμενων διατάξεων και νόμων, με διάθεση προσφοράς στον συμπολίτη τους για επίλυση των προβλημάτων του. Είναι άδικο, λοιπόν, η έλλειψη ενημέρωσης και απάντησης να ακυρώνει όλη αυτή την καλή προσπάθεια», αναφέρει ο κ. Κατράνης και συνεχίζει: «Το δεύτερο θέμα που θεωρώ ότι η Δημοτική Αρχή επιβάλλεται να αντιμετωπίσει με σοβαρότητα και υπευθυνότητα είναι η αντιμετώπιση του προβλήματος των αδέσποτων ζώων, μέσα στα πλαίσια βέβαια της κείμενης νομοθεσίας και των οικονομικών της. Οι καταγγελίες και διαμαρτυρίες είναι πάρα πολλές και θα πρέπει σίγουρα ο Δήμος, αν όχι να λύσει, τουλάχιστον να βελτιώσει το πρόβλημα».

Όπως δήλωσε ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης, «μπορώ να πω ότι το πρώτο διάστημα λειτουργίας του θεσμού στο Δήμο μας ήταν ενημερωτικό και αναγνωριστικό για όλους μας. Πάντως, η γνώμη που έχω σχηματίσει είναι ιδιαίτερα θετική. Θεωρώ ότι είναι ένας θεσμός που μπορεί να συμβάλλει στην επίλυση πολλών προβλημάτων των δημοτών και κυρίως στην αποκατάσταση ισχυρής σχέσης εμπιστοσύνης ανάμεσα στους δημότες και τον Δήμο στην ευρύτερη έκφρασή της. Η πλειονότητα των πολιτών που απευθύνθηκε στον Συμπαραστάτη εξυπηρετήθηκε ή τουλάχιστον ενημερώθηκε πλήρως για το πρόβλημά του και τα σχόλια που έλαβα ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά».

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση