Δρόμο έχουμε και δρόμο δεν έχουμε!

Ο δρόμος μετά τη μονή Αγίου Ιγνατίου όπου απαγορεύεται η κυκλοφορία, τα αυτοκίνητα όμως περνούν κανονικά!
Spread the love

  • Ο δρόμος παραμένει κλειστός, έργα όμως για την αποκατάσταση δεν γίνονται, με τους οδηγούς να τον παραβιάζουν και να κινούνται στη νέα οδό 
  • Σοβαρά τα προβλήματα από τις κατολισθήσεις στα πρανή τροφοδοτούν την ανησυχία για ατύχημα τώρα το καλοκαίρι που αυξάνεται η κίνηση

Μπορεί να εγκαινιάστηκε τον περσινό Απρίλιο (2024) από τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ωστόσο τα “πρωθυπουργικά εγκαίνια” δεν έκαναν και τόσο… καλότυχο το νέο οδικό άξονα Καλλονής – Σιγρίου, καθώς λίγους μήνες μετά άρχισαν να καταγράφονται σοβαρά προβλήματα από κατολισθήσεις, με συνέπεια από το χειμώνα ο δρόμος να τεθεί επίσημα εκτός κυκλοφορίας για να γίνουν κάποιες αναγκαίες παρεμβάσεις απομάκρυνσης των βράχων και συγκράτησης των πρανών. 

Ωστόσο αυτό δεν έδωσε οριστική λύση στο πρόβλημα και ο δρόμος έκλεισε ξανά το 2025 παραμένοντας για παρατεταμένο διάστημα εκτός κυκλοφορίας και φαίνεται πως είναι πολύ πιθανό να βγει το φετινό καλοκαίρι, με τους οδηγούς να βλέπουν τον καινούργιο δρόμο, αλλά να… κινούνται από τον παλιό! Ουσιαστικά έχει αποκλειστεί το τμήμα του δρόμου από τον κόμβο της Μονής Λειμώνος μέχρι τη Φίλια, όπου οι οδηγοί καλούνται να ακολουθήσουν την παλαιά οδό και στη συγκεκριμένη περίπτωση οι περισσότεροι παραβιάζουν την απαγόρευση, μετακινώντας τα πλαστικά μπλόκια και κινούνται κανονικά στο δρόμο σαν να μη συμβαίνει τίποτα. Κάθε οδηγός που βλέπει έναν καινούργιο δρόμο μπροστά του επιλέγει να κινηθεί από αυτόν και όχι από τον παλιό, ο οποίος ταλαιπώρησε για δεκαετίες τους κατοίκους αλλά και τους επισκέπτες από και προς τη Δυτική Λέσβο.

Το ρεπορτάζ

 Στο τμήμα του δρόμου, που έχει αποκλειστεί από την κυκλοφορία, δεν γίνονται κάποιες εργασίες συντήρησης, με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια προκειμένου να χρηματοδοτηθούν τα έργα που πρέπει να γίνουν. Και τα έργα αυτά αφορούν παρεμβάσεις συγκράτησης των πρανών με σύρματα, και όπως φαίνεται στη μελέτη του έργου δεν περιλαμβάνονταν, ώστε να μην χρειαστεί να επανέλθουν. 

Εδώ βλέπουμε πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα των κατολισθήσεων από τα πρανή, καθώς τα βράχια που έχουν πέσει και άλλα κρέμονται απειλητικά έχουν σκίσει το συρματόπλεγμα
Μικρότερες κατολισθήσεις σε όγκο σε άλλα τμήματα που δεν υπάρχουν σύρματα, με τις πέτρες να φτάνουν δίπλα στο δρόμο

Με άλλα λόγια δεν υπολογίστηκαν οι δυσκολίες που θα προέκυπταν από τις κατολισθήσεις καθώς σε διαφορετική περίπτωση έπρεπε να είχαν προβλεφθεί τοιχία ή άλλα τεχνικά έργα στήριξης των πρανών. Είναι ενδεικτικό, άλλωστε, ότι από το ρεπορτάζ που έκαναν τα Νέα της Λέσβου προκύπτει ότι και σε σημεία των πρανών, που έχουν τοποθετηθεί συρματοπλέγματα για να συγκρατούν τις πέτρες, αυτά δεν έχουν σταθεί ικανά – ως προς την αντοχή τους – να επιτελέσουν το ρόλο για τον οποίο τοποθετήθηκαν. Κάπως έτσι παρατηρείται το φαινόμενο βράχια και πέτρες, που κατρακυλούν από τα βουνά, να σκίζουν τα συρματοπλέγματα και να καταλήγουν στο δρόμο έως την άκρη του δρόμου. Οι φωτογραφίες που δημοσιεύουν σήμερα τα Νέα της Λέσβου είναι αποκαλυπτικές ως προς το πρόβλημα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι αρμόδιο του Υπουργείου Υποδομών.

Εδώ τώρα αυτό μοιάζει σαν αλλοίωση του ασφαλτοτάπητα. Δεν είμαστε ειδικοί, ας το δούνε οι αρμόδιοι, αν και σε κάθε περίπτωση είναι αδιανόητη μια τέτοια αλλοίωση σε καινούργιο δρόμο

Ο κόμβος της Ανεμώτιας;;;

Το σημαντικό αυτό έργο, μήκους 46,7 χλμ., ένα μεγάλο τμήμα του οποίου και συγκεκριμένα 21 χιλιόμετρα επαναχαράχτηκε πάνω στον παλιό δρόμο και 26 χιλιόμετρα είναι η νέα χάραξη, κόστισε 55 εκατ. ευρώ! Κατασκευάστηκε από μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες που υπάρχουν στην Ελλάδα και συγκεκριμένα την ΑΚΤΩΡ, την οποία άλλωστε ευχαρίστησε κατά τα εγκαίνια δημόσια και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης! Ωστόσο βλέποντας σήμερα κανείς το δρόμο, από τη μία να κατρακυλούν σε ένα τμήμα του βράχια και από την άλλη να καταγράφονται ελλείψεις, όπως για παράδειγμα στην περιοχή της Ανεμώτιας, όπου το έργο έγινε, εγκαινιάστηκε, ενώ δεν προβλέφθηκε κόμβος, διερωτάται πώς είναι δυνατόν να μην προβλέφθηκαν ούτε τα αυτονόητα! Ιδιαίτερα στην Ανεμώτια, όπου η κίνηση των αυτοκινήτων που βγαίνουν από το χωριό είναι ανηφορική, η κατασκευή κόμβου είναι επιβεβλημένη, ώστε και τις νυχτερινές ώρες να λειτουργεί για την καλύτερη ασφάλεια της εισόδου και εξόδου από το χωριό με φωτισμό, όπως έπρεπε να είχε προβλεφθεί!

Για αυτή την σημαντική έλλειψη κανένας δεν λέει το παραμικρό, καθώς είναι προφανές ότι απαιτείται συμπληρωματική εργολαβία για το κατά τα άλλα εγκαινιασμένο έργο!

Δεν είναι όμως μόνο αυτά τα προβλήματα. Καταπτώσεις πετρωμάτων καταγράφονται και στο δρόμο μεταξύ Φίλιας και Ανεμώτιας στον οποίο δεν έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία των αυτοκινήτων και υπάρχουν παράγοντες αυτών των περιοχών που μιλούν για κινδύνους που δεν έχουν επισημανθεί από τους αρμόδιους. Ένα επιπλέον θέμα έχει να κάνει και με την είσοδο προς την Άντισσα, καθώς οι κάτοικοι αλλά και παράγοντες της περιοχής υποστηρίζουν ότι η είσοδος για την Άντισσα από τον κεντρικό άξονα έγινε… μακριά (!) και θα μπορούσε να είχε χαραχτεί σε άλλο σημείο ώστε να εξυπηρετεί καλύτερα και το Κέντρο Υγείας του χωριού.

Σε κάθε περίπτωση το γεγονός ότι ο δρόμος Καλλονής – Σιγρίου δεν έχει κλείσει στο σύνολό του μέχρι νεοτέρας, ώστε να καλούνται οι οδηγοί να κινούνται για όλη τη διαδρομή από τον παλιό δρόμο, οφείλεται στο Δήμαρχο Δυτικής Λέσβου, Ταξιάρχη Βέρρο, καθώς από τους προηγούμενους μήνες απέστειλε έγγραφο προς το Υπουργείο Υποδομών, με κοινοποίηση και στο γραφείο του Πρωθυπουργού, περιγράφοντας τη σπουδαιότητα αυτού του έργου για την ανάπτυξη της Δυτικής Λέσβου και τον τουρισμό και καλώντας τους αρμόδιους να προχωρήσουν με γρήγορες διαδικασίες στην αντιμετώπιση των προβλημάτων, ώστε η οδός να απεγκλωβιστεί και να δοθεί προς χρήση στους πολίτες της Λέσβου αλλά και στους επισκέπτες του νησιού μας.

Γεγονός είναι ότι από αυτό το Σάββατο ξεκινούν τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια που συνδέουν και το λιμάνι του Σιγρίου με τα Μεστά της Χίου, τη Μύκονο και τον Πειραιά, λειτουργώντας και αντίστροφα για μια φορά την εβδομάδα. Και ενώ ο καινούργιος δρόμος από μόνος του αποτελεί «κράχτη» ώστε να προσελκύσει επιβάτες να κινηθούν από τα δυτικά του νησιού μας, συνεχίζουν να παραμένουν τα προβλήματα, έστω σε ένα του τμήμα, τα οποία μάλιστα δεν περνούν απαρατήρητα από τους μηχανικούς του Υπουργείου Υποδομών. Γι’ αυτό άλλωστε και ο αποκλεισμός του δρόμου μέχρι τέλος Ιουλίου, καθώς υπάρχει ανησυχία ως προς τα θέματα ασφάλειας ιδιαίτερα τώρα το καλοκαίρι που η κίνηση αυξάνεται έτσι κι αλλιώς προς την περιοχή, πόσο δε και με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του λιμανιού του Σιγρίου.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση