Δυο καθηγητές του Μουσικού υπέρ του ΟΑΕΔ

Η σχολή ΟΑΕΔ όπου θα μεταστεγαστεί το Μουσικό σχολείο Μυτιλήνης
  • Καταγγέλλουν ότι μια ομάδα έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για τα όσα έχουν γίνει μέχρι τώρα, χωρίς να εκφράζουν το σύνολο

Δυο καθηγητές του Μουσικού σχολείου Μυτιλήνης μιλώντας στα «Νέα της Λέσβου» αποκαλύπτουν όλο το παρασκήνιο πίσω από τις αντιδράσεις για τη μεταστέγαση του σχολείου στο κτίριο της σχολής ΟΑΕΔ, όπου βρίσκονται στην τελική ευθεία οι εργασίες διαμόρφωσης από το Δήμο Μυτιλήνης. Οι δυο καθηγητές (σ.σ. τα ονόματα των οποίων είναι στη διάθεση της εφημερίδας μας) σπάνε τη σιωπή τους θέλοντας να εκφράσουν ανοιχτά εκείνους που διαφωνούν με τους χειρισμούς που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια από μια ομάδα συναδέλφων τους, καθώς και για το «εμπόλεμο» κλίμα που έχει δημιουργηθεί με το συστεγαζόμενο 5ο Γυμνάσιο. Τις διαφωνίες τους για τις αντιδράσεις στο θέμα της μεταστέγασης έχουν εκφράσει, κατά καιρούς, σε επικοινωνίες τους με την εφημερίδα μας και γονείς, οι οποίοι όμως για ευνόητους λόγους αποφεύγουν να πάρουν δημόσια θέση. 

Θυμίζουμε ότι το σχολείο προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, όταν ανακοινώθηκε η παραχώρηση χώρου στη σχολή ΟΑΕΔ για την προσωρινή κάλυψη του στεγαστικού προβλήματός του.  Η προσφυγή έγινε πριν εξετασθεί το κτίριο από την αρμόδια Επιτροπή Καταλληλότητας που είναι η μόνη αρμόδια για να κρίνει αν είναι κατάλληλος ένας χώρος για τη στέγαση σχολείου. Το ΣτΕ απέρριψε την προσφυγή. Η Επιτροπή Καταλληλότητας έκρινε κατάλληλο το κτίριο κάνοντας ορισμένες υποδείξεις για τη διαμόρφωση των χώρων. 

Οι μαρτυρίες των δυο εκπαιδευτικών είναι αποκαλυπτικές για το κλίμα που επικρατεί στο σχολείο:

-Πότε άρχισε  το πρόβλημα της «λύσης» στο στεγαστικό αντί να ενώνει να «διχάζει»;

-(καθηγητής) «Εδώ και 5 χρόνια. Όταν ανέλαβε η νέα διεύθυνση και όταν άρχισε να μαζεύεται κόσμος  (σ.σ. εκπαιδευτικοί) που είχε περίεργες απόψεις. Μετά την αλλαγή στη διεύθυνση,  άρχισαν να έρχονται νέες ιδέες, όπως ότι πρέπει να κάνουμε μουσικά μαθήματα το πρωί, ενώ δεν συνέβαινε αυτό και δεν προβλέπεται. Δημιουργήθηκε τεράστια όχληση στο διπλανό σχολείο. Ενώ πριν βρίσκαμε λύσεις και η συγκατοίκηση ήταν αρμονική». 

-Γιατί πιστεύετε έγινε αυτό; 

«Για να πιέσουνε τις δημοτικές αρχές για κτίριο. Όποτε συνέβαινε αυτό, ήταν σε λάθος κατεύθυνση». 

 -Πότε άρχισαν να δημιουργούνται «στρατόπεδα» στο Σύλλογο διδασκόντων;

«Είναι αφόρητη η κατάσταση. Εδώ και τρία χρόνια, άρχισαν να φαίνονται καθαρά οι προθέσεις και «αγρίεψαν» ορισμένοι που είναι καινούργιοι στο σχολείο, αλλά θέλουν να επιβάλλουν τους δικούς τους κανόνες και κώδικες. Όποιος διαφωνούσε μαζί τους βριζόταν, προπηλακιζόταν κτλ. «

(…)Τα πρωινά μαθήματα ουσιαστικά δημιούργησαν τα προβλήματα στη συνύπαρξη με το 5ο Γυμνάσιο. Οι συνθήκες στέγασης του σχολείου μας είναι δύσκολες. Δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό. Τις υποφέρουμε χρόνια τις  δύσκολες συνθήκες. Όλοι θέλουμε λύση, όπως γινόταν όμως ήταν λάθος».

Πόσοι εκπαιδευτικοί αντιδρούν στη μεταστέγαση στη σχολή ΟΑΕΔ;

«Βασικά ο στενός «πυρήνας» αποτελείται από  6-7 άτομα».

-Για ποιο λόγο αντιδρούν; 

– (καθηγητής) «Λένε ότι δεν χωράμε. Ουσιαστικά το «πρόβλημα» είναι ότι μένουν Χρυσομαλλούσα, Βαρειά, Ακλειδιού. Αυτό είναι το πρόβλημα. Και δεν θέλουν κάθε μέρα να πηγαίνουν μέχρι την Παναγιούδα.  Γι’ αυτό και στηρίζουν τόσο πολύ τη δημιουργία σχολείου στη Βαρειά».

-(καθηγήτρια) «…Κάποιοι  έχουν πει ανοιχτά  στις συνελεύσεις ότι δεν θέλουν να μετακινούνται μέχρι την Παναγιούδα. Το τραγικό είναι ότι κανείς δεν ασχολείται για το πώς κάνουν τα παιδιά μάθημα. Έχουμε ένα σχολείο διαλυμένο. Δεν ξέρεις ποιος έρχεται, τι κάνει. Είναι μια σχολική κοινότητα ανύπαρκτη. 

Τα παιδιά είναι χαμένα στη μετάφραση. Κάποια τμήματα τριγυρίζουν να βρουν αίθουσα για να κάνουν μάθημα. Το σχολείο σημαίνει ενότητα, σημαίνει τάξεις, αυλή».

-(καθηγητής) «Με λίγη συναίνεση θα μπορούσαν να κάνουν πολλά πράγματα. Δανειζόμενοι χώρους. Αλλά αυτοί δεν έχουν συνηθίσει να δανείζονται και να συναινούν σε κάτι. Απαιτούν μόνο».

-Η απόφαση για προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας πώς πάρθηκε; 

-(καθηγητής) «Το πήρε στην πλάτη του ο Σύλλογος Γονέων. Δεν γνωρίζουμε με τι είδους πλειοψηφία. Την επομένη της απόφασης άρχισαν να παίρνουν τηλέφωνο από το γραφείο του σχολείου και να ζητάνε από 50 ευρώ στους γονείς για τα έξοδα του δικηγόρου».

-(καθηγήτρια) «…Υπάρχουν μαρτυρίες για τις κλήσεις που έγιναν από το σχολείο. Γνωρίζω γονιό που θέλει να μιλήσει για αυτό. Ήδη έχει πάρει το παιδί του από το σχολείο. Χάθηκαν ουσιαστικά τα χρήματα αυτά».

-Η απόφαση ήταν απορριπτική, έτσι δεν είναι; 

-(καθηγήτρια) «Τώρα εμφανίζουν την απόφαση, σαν νίκη τους.  Ο Ιονέσκο ωχριά μπροστά τους.  Η απόφαση απέρριπτε την προσφυγή και ανέφερε ότι αν έχετε στοιχεία ότι είναι ακατάλληλο το κτίριο, να τα καταθέσετε. Αυτό ερμηνεύουν ως νίκη τους».

 

«…Έχει χαθεί το μέτρο»

 Οι δυο εκπαιδευτικοί μιλώντας στα «Νέα της Λέσβου» αποκάλυψαν επίσης το παρασκήνιο της απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων, που διανεμήθηκε στα ΜΜΕ μετά το Πάσχα, όπου οι εκπαιδευτικοί  τοποθετούνταν κατά της μεταστέγασης στο κτίριο του ΟΑΕΔ. 

-(καθηγήτρια) «Έγινε συνέλευση και εγώ θεωρώντας ότι ο Σύλλογος των εκπαιδευτικών είναι αναρμόδιος να παρέμβει για κτίριο,  ψήφισα «όχι». Το ίδιο  άλλοι 6-7 περίπου  εκπαιδευτικοί. Εντέλει το στείλανε το ψήφισμα του Συλλόγου Καθηγητών χωρίς ν’ αναφέρει ότι η απόφαση δεν ήταν ομόφωνη. Δεν μας εξαίρεσαν. Υπάρχουν αρκετοί στο Σύλλογο διδασκόντων που δεν ανήκουν σε αυτή την σκληροπυρηνική ομάδα. Κρατούν ουδέτερη στάση όμως σε πολλές περιπτώσεις ψηφίζουν τις εισηγήσεις τους από κεκτημένη ταχύτητα ή για τους δικούς τους λόγους. Δεν το έχουν πάρει στα χέρια τους. Δεν ασχολούνται. Η εικόνα που δόθηκε προς τα έξω ήταν ότι όλοι οι καθηγητές είμαστε αντίθετοι. Δεν ισχύει αυτό. Κανονικά έπρεπε να πάνε στο πειθαρχικό εκείνοι που έβγαλαν αυτή την ανακοίνωση. Δεν είχαν δικαίωμα να τοποθετηθούν».

 

«Λένε στους μαθητές ότι θα κάνουν μάθημα σε “φεγγίτες”»

Οι δυο εκπαιδευτικοί σχολιάζουν και το κλίμα, όσον αφορά τους μαθητές. «Τα παιδιά δεν είναι σωστά ενημερωμένα για το κτίριο του ΟΑΕΔ. Μπαίνουν στην τάξη και αντί να κάνουν μάθημα «πιπιλίζουν» το μυαλό των παιδιών. Για το κτίριο. Τους λένε ότι θα είναι μικρές οι αίθουσες. Ότι δεν θα έχουν παράθυρα, ότι θα μοιάζουν με φεγγίτες. Δεν ισχύουν όλα αυτά όμως. Τα παιδιά έχουν λανθασμένη εικόνα. Χειραγωγούν τους μαθητές ότι θα πάνε σε μικρό κτίριο

(…) Δεν έχει καμιά σχέση η πραγματικότητα με αυτά που περιγράφουν. Απ’ όσο γνωρίζω μάλιστα είναι πρόθυμοι να μας παραχωρήσουν προφορικά και την αίθουσα εκδηλώσεων και το μαγειρείο για να τρώνε τα παιδιά».

-(καθηγητής) «Αν πάμε εκεί με την κατάστασή μας και με αυτό τον τρόπο βέβαια, μπορεί να φθάσουν να βάλουν «φράχτη» στον ΟΑΕΔ. Με αυτό τον τρόπο που λειτουργούν, δημιουργούν εχθρικότητες και αντιπαλότητες. 

(…)Το ότι κάνουν τόσα χρόνια τώρα τα παιδιά μάθημα σε αποθήκες και διαδρόμους και σε λυόμενα που στάζουν, δεν τους πειράζει ή μάλλον έχουν βρει τη λύση και ζητάνε να βγει το 5ο Γυμνάσιο στην αυλή και να πάμε εμείς στις αίθουσες».

Σχέδια των αιθουσών του κτιρίου ΟΑΕΔ που παραχωρείται στο Μουσικό σχολείο

Φεύγουν οι μαθητές από το Λύκειο

 Οι  δυο καθηγητές περιγράφουν όμως και τον αντίκτυπο που έχει το όλο κλίμα στους μαθητές καθώς κυρίως στο Λύκειο η «διαρροή» μαθητών είναι  – όπως αναφέρουν – μεγάλη.

-(καθηγητής) «Υπάρχει ούτως ή άλλως «διαρροή» μαθητών από τα Μουσικά Γυμνάσια προς τα Μουσικά Λύκεια. Είναι λιγότερα τα παιδιά που συνεχίζουν λύκειο από το Μουσικό γυμνάσιο γιατί θέλουν να τελειώνουν νωρίτερα το πρόγραμμα. Άλλο όμως να υπάρχει διαρροή 10%-20% και άλλο να υπάρχει 70%. Εδώ αυτό είναι πολύ πιο έντονο». 

Πέρα από το κτιριακό οι μαθητές – όπως αποκαλύπτουν οι δυο εκπαιδευτικοί – βιώνουν και ένα κλίμα «εμπόλεμο» στη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. 

-(καθηγήτρια) «…Σύλλογοι επί συλλόγων. Απροειδοποίητα και  για “ψύλλου πήδημα” καλούν για συνέλευση του συλλόγου διδασκόντων μέσα στο σχολικό ωράριο και οι μαθητές να ακούν καβγάδες και φωνές από το γραφείο. Να έρχονται από Καλλονή και Πέτρα και έχει συμβεί πολλές φορές, αντί να κάνουν μάθημα να περιφέρονται στις αυλές και  εμείς να καβγαδίζουμε μέσα στο γραφείο».

-(καθηγητής) «Μέχρι πέρυσι γινόταν αυτό. Τώρα με το webex τα μαθήματα στο μεγαλύτερο μέρος ήταν διαδικτυακά (…) Αντιδρούν ακόμη και γιατί το γραφείο των καθηγητών στο κτίριο του ΟΑΕΔ, είναι μικρό. Υπάρχουν μεγάλα Μουσικά σχολεία με 180 καθηγητές. Θα έπρεπε να είχαν το «Παλέ ντε σπορ» για αίθουσα διδασκόντων. Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά. Έχει μεγάλη διαφορά αντί  να ενδιαφέρεσαι για τα παιδιά να ενδιαφέρεσαι για την πάρτη σου».