Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Έκλεισε το Σμύρνη – Μυτιλήνη – Θεσσαλονίκη!

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Χάρη στις προσπάθειες του Επιμελητηρίου Λέσβου μια… ανέλπιστη διπλή σύνδεση με πολλαπλά οφέλη
  • Ανοίγουν οι προοπτικές για συχνή σύνδεση και με το Πλωμάρι
  • Ξεκινά άμεσα σύνδεση με τη συμπρωτεύουσα και με ταχύπλοο

Μόνο ως ευχάριστη έκπληξη μπορούμε να θεωρήσουμε το γεγονός ότι εν τέλει και «με τη βούλα» του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, η Μυτιλήνη θα αποτελέσει ενδιάμεσο σταθμό του ακτοπλοϊκού δρομολογίου που θα συνδέει τη Σμύρνη με τη Θεσσαλονίκη και το οποίο θα εκτελεί η Levante Ferries δύο φορές την εβδομάδα. Και το χαρακτηρίζουμε ως έκπληξη γιατί όλα έδειχναν πως επρόκειτο για μια «χαμένη υπόθεση», ωστόσο η επιμονή του Επιμελητηρίου Λέσβου κατάφερε να αλλάξει τα δεδομένα, με την εξέλιξη αυτή να συνοδεύεται με πολλαπλά οφέλη για τον προορισμό μας. Και όλα αυτά την ίδια στιγμή, που απ’ ό,τι φαίνεται ξεκινά κι ακόμη μια γραμμή που θα συνδέει Λέσβο, Λήμνο και Θεσσαλονίκη με ταχύπλοο.

Θυμίζουμε πως όταν πριν λίγο καιρό επισημοποιήθηκε η ακτοπλοϊκή σύνδεση ανάμεσα στη Σμύρνη και Θεσσαλονίκη, άνοιξε άμεσα η συζήτηση και για το αν και με ποιο τρόπο η Μυτιλήνη θα μπορούσε να… μπει σφήνα σε αυτή ως ενδιάμεσος σταθμός, επιτυγχάνοντας μια εξαιρετικά ωφέλιμη για τον τουρισμό της Λέσβου σύνδεση και με τα δύο λιμάνια, χωρίς όμως να υπάρχει κάποια ένδειξη έστω ότι θα επιτυγχανόταν αυτό. Το μόνο που υπήρξε ήταν οι προβληματισμοί των φορέων για μια μεγάλη ευκαιρία, που φαινόταν χαμένη. Το ξεκίνημα δε των δρομολογίων του καταμαράν από τη Σμύρνη προς τη Μυτιλήνη κάπως «ατόνησε» το ενδιαφέρον για το δρομολόγιο της Levante, από την άποψη πως εν μέρει είχε επιτευχθεί η σύνδεση με την πόλη της Τουρκίας.

Για την ανατροπή των δεδομένων και για να προχωρήσει η συμπερίληψη της Μυτιλήνης στο δρομολόγιο χρειάστηκαν οι στοχευμένες ενέργειες και η επιμονή από την πλευρά του Επιμελητηρίου. «Αμέσως μόλις μαθεύτηκε η είδηση του δρομολογίου ξεκινήσαμε ως Επιμελητήριο τις επαφές. Μιλήσαμε με τον Πρόεδρο της Levante Ferries, Γιώργο Θεοδόση, και έδειξε εξ αρχής ενδιαφέρον να εξετάσει το ενδεχόμενο, γι’ αυτό άλλωστε είχαμε επικοινωνία σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση, ώστε να υπάρξει η έγκριση και από το ΣΑΣ. Για την εξέλιξη πρέπει να ευχαριστήσουμε και τον κ. Θεοδόση, αλλά και τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, τον Γενικό Γραμματέα κ. Κουτουλάκη, τον Βουλευτή κ. Αθανασίου, αλλά και την Κυβέρνηση γενικότερα», δήλωσε στα «ΝΕΑ της Λέσβου» ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Βαγγέλης Μυρσινιάς, περιγράφοντας το πώς έφτασε ο φορέας σε μια τόσο σημαντική επιτυχία για τον τόπο μας.

«Έχουμε ήδη ξεκινήσει επαφές και με εκπροσώπους φορέων στη Θεσσαλονίκη, όπως τον Δήμαρχο κ. Ζέρβα, αλλά και τον Πρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου κ. Ζορπίδη, γιατί το ζητούμενο πλέον είναι αυτό το δρομολόγιο να στηριχθεί και να προωθηθεί και στη Βόρεια Ελλάδα» πρόσθεσε ο κ. Μυρσινιάς, ο οποίος δεν παρέλειψε να μιλήσει με τα καλύτερα λόγια και για την εταιρεία, που θα εκτελέσει το δρομολόγιο, τη Levante Ferries, αλλά και για το Smyrna di Levante που θα ταξιδεύει από τη Σμύρνη στη Θεσσαλονίκη και το αντίστροφο κάνοντας στάση στη Μυτιλήνη. «Από την πλευρά μας κάναμε ό,τι κάνουμε πάντα, με γνώμονα το καλό για τον τόπο μας, με σοβαρή δουλειά και προσέγγιση για να έχουμε αυτό το καλό αποτέλεσμα» δήλωσε, σχολιάζοντας την πορεία των διαπραγματεύσεων.

Η διπλή σύνδεση

Με την συμπερίληψη της Μυτιλήνης ως ενδιάμεσου σταθμού του δρομολογίου του Smyrna di Levante, με δύο προσεγγίσεις από κάθε λιμάνι στη Λέσβο κάθε εβδομάδα ουσιαστικά το όφελος είναι διπλό για το νησί μας ως προορισμό. Και αυτό, γιατί αφενός επιτυγχάνεται μια ακόμη σύνδεση με το λιμάνι της Σμύρνης, δημιουργώντας έναν δίαυλο μετακίνησης από και προς μια εξαιρετικά εύπορη περιοχή της Τουρκίας, και αφετέρου ενεργοποιώντας τη ζητούμενη ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, η οποία ως γνωστόν υπάρχει κατά τους χειμερινούς μήνες, αλλά διακόπτεται κατά τους θερινούς. Μέχρις ότου αλλάξει αυτή η κατάσταση – ενδεχομένως με τη δημοπράτηση της γραμμής Μυτιλήνη – Θεσσαλονίκη για όλη τη διάρκεια του έτους, το φθινόπωρο – δημιουργείται ένα σοβαρό ζήτημα, καθώς πρακτικά η συμπρωτεύουσα και η Λέσβος παραμένουν αποκομμένες κατά την περίοδο που κορυφώνεται η τουριστική κίνηση.

Με τη σωστή προώθηση του δρομολογίου Σμύρνη – Θεσσαλονίκη, ωστόσο, εν μέρει καλύπτεται αυτό το κενό και δίνεται η δυνατότητα σε κατοίκους της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης να ταξιδέψουν προς τη Λέσβο, δίνοντάς μας την ευκαιρία για ένα δυναμικό άνοιγμα για την προσέλκυση τουριστών από τη συμπρωτεύουσα. Ενισχυτικά σε αυτό, όμως, αναμένεται να λειτουργήσει και η σύνδεση του νησιού μας με τη Λήμνο και τη Θεσσαλονίκη με ταχύπλοο της Seajet για τους δύο επόμενους μήνες, που έρχεται ως μια ακόμη σημαντική είδηση από τη συνεδρίαση του ΣΑΣ.

Το καταμαράν

Η εξέλιξη αυτή έχει ως αποτέλεσμα, από εκεί που «ικετεύαμε» για μια σύνδεση με την περιοχή της Σμύρνης, αυτή τη στιγμή να έχουμε δύο, αφού πέραν του Smyrna di Levante και το καταμαράν Ιχσάν Αλιανάκ έχει ξεκινήσει τις προσεγγίσεις του στη Λέσβο. Αυτό, όμως, σημαίνει πως μια από τις δύο επιλογές ενδεχομένως να «καεί», και κατά πάσα πιθανότητα αυτή θα είναι του καταμαράν, ακόμα και αν στη μία περίπτωση η προσέγγιση γίνεται ως ενδιάμεσος σταθμός και στην άλλη το νησί μας αποτελεί τελικό προορισμό, αφού η όποια ζήτηση δημιουργηθεί από τη Σμύρνη θα μοιραστεί.

Ίσως, δηλαδή, να ανοίγει ο δρόμος, ώστε οι δυο προσεγγίσεις που θα γίνονται στο νησί μας κάθε εβδομάδα από τη Σμύρνη να μοιραστούν ανάμεσα σε Μυτιλήνη και Πλωμάρι. Άλλωστε, το ενδεχόμενο το καταμαράν να δένει στο λιμάνι του Πλωμαρίου, όπου ξεκίνησε και η λειτουργία της πύλης Σένγκεν, εξεταζόταν ήδη και γι’ αυτό το λόγο έγινε και η δοκιμαστική προσέγγιση το περασμένο Σαββατοκύριακο. Αντί, λοιπόν, να προχωρήσει ένας προγραμματισμός εναλλάξ προσεγγίσεων στα δύο λιμάνια, ίσως να ήταν πιο πρόσφορο το πλοίο της Levante να «πιάνει» Μυτιλήνη και το καταμαράν στο Πλωμάρι.

Όλα αυτά βέβαια δεν εξαρτώνται, ούτε θα καθοριστούν μόνο από τα δικά μας «θέλω», αλλά σε συνδυασμό και με εκείνα των τουριστικών πρακτόρων της Σμύρνης, όπως επίσης και από τον ακριβή προγραμματισμό των δύο ακτοπλοϊκών εταιρειών για τα δρομολόγιά τους.

spot_img

More articles

spot_img
spot_img