Τετάρτη, 8 Μαΐου, 2024

“Έρχονται” αυξήσεις στα ταξί

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Απανωτά τα χτυπήματα τα τελευταία χρόνια για τους επαγγελματίες οδηγούς από την οικονομική κρίση, το προσφυγικό, την πτώση της τουριστικής κίνησης, την πανδημία και τις αυξήσεις στα καύσιμα

Το ένα χτύπημα μετά το άλλο δέχονται οι οδηγοί ταξί της Μυτιλήνης τα τελευταία χρόνια, που βλέπουν το εισόδημά τους να έχει μειωθεί μέχρι και κατά 70%. Η οικονομική κρίση, το προσφυγικό, η κατακόρυφη πτώση του τουρισμού, η πανδημία και τώρα οι αυξήσεις στα καύσιμα “βάζουν θηλιά” στο λαιμό των επαγγελματιών που ζητούν την λήψη μέτρων από την κυβέρνηση για να μπορέσουν να επιβιώσουν. Ήδη, σε κεντρικό επίπεδο, γίνονται συζητήσεις για αύξηση του τιμολογίου και αυτή η λύση φαίνεται πως είναι μονόδρομος και για τους οδηγούς ταξί του νησιού μας, με εξαίρεση την ελάχιστη χρέωση που ζητούν να παραμείνει σταθερή.

Τα ταξί με έδρα την Μυτιλήνη είναι 96, αλλά ορισμένα από αυτά υπολειτουργούν (μόνο σε μία βάρδια) αφού πολλοί οδηγοί αναζήτησαν και βρήκαν άλλη δουλειά τα τελευταία χρόνια. Την ίδια ώρα, κάποιοι ιδιοκτήτες που συμπλήρωσαν τα συντάξιμα χρόνια προσπαθούν να βρουν αγοραστές για να πουλήσουν τις άδειες, αλλά δεν υπάρχει κανένας ενδιαφερόμενος. 

Οι χρεώσεις στις μετακινήσεις με ταξί παραμένουν σταθερές εδώ και 10 περίπου χρόνια, παρά τις αλλαγές που μεσολάβησαν στο ΦΠΑ, στις τιμές των καυσίμων, κλπ.. Εκτός από την ελάχιστη χρέωση, που ειδικά στη Μυτιλήνη ο Σύνδεσμος Επαγγελματιών Οδηγών δεν επιθυμεί να αυξηθεί για ευνόητους λόγους, υπάρχει η μονή ταρίφα στο 0,65 ευρώ, η διπλή ταρίφα στο 1,14 ευρώ, η σημαία στο 1,14 ευρώ, η χρέωση προς και από το λιμάνι και το Αεροδρόμιο για τις αποσκευές προς 0,38 ευρώ, 2,51 ευρώ επιπλέον χρέωση από και προς το Αεροδρόμιο και 10,46 ευρώ το κόστος της αναμονής ανά ώρα. 

 

Ναι στις αυξήσεις

Σε συνάντηση που είχε πριν λίγες μέρες με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, υποσχέθηκε αύξηση στα κόμιστρα μόλις σταθεροποιηθεί η κατάσταση με την πανδημία. Ο Υφυπουργός δήλωσε ότι θεωρεί δίκαιο το αίτημα της αύξησης των χρεώσεων, ενώ παράλληλα δεσμεύτηκε ότι θα εκδοθεί υπουργική απόφαση που θα προβλέπει ποινές για αναρτήσεις (διαφημίσεις) ιστοσελίδων που προσφέρουν μεταφορές με λιγότερα χρήματα από αυτά που προβλέπει ο νόμος.

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Οδηγών Ταξί, Κ. Νέστορας

Όπως είπε στα “Νέα της Λέσβου” ο Πρόεδρος του Συνδέσμου και του Ραδιοταξί, Κώστας Νέστορας, «εδώ που έχουμε φθάσει η μόνη λύση είναι η αύξηση στα κόμιστρα για να μην μείνουμε άνεργοι. Δυστυχώς, τα χτυπήματα που δεχόμαστε είναι απανωτά τα τελευταία χρόνια, με αποκορύφωμα την πανδημία που συρρίκνωσε τις μετακινήσεις. Η κυβέρνηση δεν πήρε εξ’ αρχής τα μέτρα που θα έπρεπε για να στηριχθεί ο κλάδος μας, ούτε σε ό,τι αφορά τα επιδόματα, ούτε και για τις επιστρεπτέες προκαταβολές. Το αποτέλεσμα είναι να μην μπορούν πολλοί συνάδελφοι να τα βγάλουν πέρα με τα έξοδα. Τα καύσιμα αυξάνονται καθημερινά, το γενικότερο κύμα ανατιμήσεων καθιστά απαγορευτική για πολλούς πελάτες μας την μετακίνηση με ταξί και ο τζίρος μας έχει μειωθεί μέχρι και στο 70%», τόνισε ο ίδιος.

Παρά τα προβλήματα, το Ραδιοταξί προσπαθεί συνεχώς να αναβαθμίζει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πελάτες και πρόσφατα έλαβε πιστοποίηση οδικής ασφάλειας ISO. Το πρότυπο ISO καθορίζει τις απαιτήσεις ενός Συστήματος Διαχείρισης της Οδικής Ασφάλειας και εφαρμόζεται από τους Οργανισμούς, οι οποίοι αλληλεπιδρούν με το σύστημα /δίκτυο οδικής κυκλοφορίας.

Η οδική ασφάλεια είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα, ενώ η Ελλάδα κατέχει μία από τις υψηλότερες θέσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε οδικά συμβάντα. Μέσω της πιστοποίησης ο οργανισμός αποδεικνύει τη δέσμευσή του για μείωση των οδικών συμβάντων, των εργατικών ατυχημάτων, της βαρύτητας των συνεπειών των ατυχημάτων, του κόστους λειτουργίας μέσω της πτώσης των καταναλώσεων, περιορισμό των προστίμων για ανασφαλή οδήγηση και μείωση των αποζημιώσεων.

spot_img

More articles

spot_img
spot_img