“Έρχονται” νέες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Spread the love

Νέες αυξήσεις – φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια αναμένονται από τον προσεχή Μάιο εξαιτίας της υψηλής τιμής στο νέο καύσιμο μειωμένου θείου, που έχει θέσει ως όρο το Υπουργείο Ναυτιλίας με την τιμή του εισιτηρίου να προσαρμόζεται σύμφωνα με τις τιμές των καυσίμων. 

Το ζήτημα αυτό τέθηκε και συζητήθηκε την Τρίτη 14 Ιανουαρίου στην ημερίδα «Σύγχρονες Ακτοπλοϊκές Μεταφορές, Βιώσιμη ανάπτυξη των Νησιών», την οποία διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, υπό την αιγίδα των Υπουργείων Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής,  Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Περιβάλλοντος & Ενέργειας.

Στην ημερίδα στην οποία συμμετείχαν ο Υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης, ο Αντιπρόεδρος Ακτοπλοΐας ΣΕΕΝ – Γενικός Διευθυντής LEVANTE FERRIES, Ευστράτιος Απέργης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (Ε.ΛΙΜ.Ε.), Αθανάσιος Λιάγκος, ο Περιφερειάρχης Κώστας Μουτζούρης και ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Ιωάννης Ρούσσος, συζητήθηκε η πράσινη περιβαλλοντική πολιτική, που στην πράξη αφορά την πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας με την ενεργειακή αναβάθμιση του υπάρχοντος στόλου, αλλά και την κατασκευή νέων πλοίων, πιο φιλικών στο περιβάλλον.

Επειδή όμως καθετί πράσινο περνάει, θέλοντας και μη από την τσέπη του πολίτη, η συζήτηση που μονοπώλησε το ενδιαφέρον ήταν σχετικά με τις ενδεχόμενες αυξήσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που έχουν πάρει ήδη φωτιά εδώ και αρκετούς μήνες, καθιστώντας αρκετές φορές πολύ δύσκολο ή ακόμη και αδύνατον στους πολίτες να μετακινηθούν στους τόπους καταγωγής τους ή στις μεγάλες πόλεις, καθώς δεν μπορούν να αντέξουν το οικονομικό βάρος των εισιτηρίων. 

Αυξήσεις 10%-12% στα ακτοπλοϊκά

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Διονύσιος Θεοδωράτος δήλωσε σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων πως «το ακτοπλοϊκό εισιτήριο είναι ακριβό γιατί, εκτός από το κομμάτι των καυσίμων (που αποτελεί το 47% του κόστους λειτουργίας του πλοίου), υπάρχει επίσης το μισθολογικό κόστος, το κόστος των ανταλλακτικών, των επισκευών αλλά και η ρήτρα καυσίμου, σύμφωνα με την οποία η τιμή του εισιτηρίου προσαρμόζεται ανάλογα με τις τιμές των καυσίμων. Η τιμή του καυσίμου αποτελεί το 10%-12% αυτού που θα επιφέρει την αύξηση στο εισιτήριο από 01/05/2025».

Στην παρουσίαση της μελέτης που διεξήχθη από το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), με τίτλο «Η επίδραση από την εφαρμογή της νομοθεσίας “Fit for 55” στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας στην Ελλάδα», ο Πρόεδρός του, Νικόλαος Βέττας, επεσήμανε πως «η εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών ενδέχεται να επιφέρει αύξηση του λειτουργικού κόστους των ακτοπλοϊκών εταιρειών κατά περίπου 320 εκατομμύρια ευρώ έως το 2031, με το γεγονός αυτό να συντελέσει στη μείωση των δρομολογίων, την αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και την αναγκαστική μείωση της επιβατικής κίνησης λόγω κόστους».

Τέλος, ο Υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, προσπάθησε να καθησυχάσει τους παρευρισκόμενους λέγοντας πως «θα βρούμε συμμαχίες και θα συζητήσουμε για το πώς μπορεί να αξιοποιηθεί το ETS για να αντιμετωπιστεί η αύξηση στο κόστος των εισιτηρίων».

 

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση