Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024

Έτοιμος ο φάκελος για τον δρόμο Καλλονής – Πέτρας

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Την κήρυξη των συμπληρωματικών απαλλοτριώσεων από το Υπουργείο Υποδομών περιμένει η Περιφέρεια για να καλέσει τον εργολάβο για την υπογραφή της σύμβασης

Ένα βήμα πιο κοντά στην κατασκευή του νέου δρόμου Καλλονής – Πέτρας, με την έκδοση των περιβαλλοντικών όρων από την Διεύθυνση ΠΕΧΩ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου και την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων λόγω της αλλαγής της χάραξης, βρίσκεται η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, αφού το μόνο που μένει είναι η κήρυξη των συμπληρωματικών απαλλοτριώσεων από το Υπουργείο Υποδομών και η έγκριση από το Περιφερειακό Συμβούλιο. Παράλληλα θα κληθεί ο εργολάβος, που έχει αναδειχθεί από τον διαγωνισμό που διεξήχθη το 2021, να αναλάβει το έργο με σκοπό να παραδοθεί σε 2 χρόνια. Ανάδοχος εταιρεία είναι η “Θέμελη Α.Ε.” από την Αθήνα, που προσέφερε το μεγαλύτερο ποσοστό έκπτωσης 30,62%. 

Το σημαντικό αυτό έργο που ξεκίνησε να σχεδιάζεται πριν από 24 χρόνια, μαζί με το νέο άξονα Καλλονής – Σιγρίου που εκτελείται, μπαίνει επιτέλους σε τροχιά υλοποίησης και αν δεν υπάρξουν νέα προβλήματα και καθυστερήσεις θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2025. Πρόκειται για ένα νέο δρόμο από το κέντρο του νησιού προς τις τουριστικές περιοχές της βόρειας Λέσβου, που πράγματι αποτελεί ένα αναγκαίο έργο υποδομής, το οποίο θα έπρεπε να είχε ήδη εκτελεστεί.

Η χρηματοδότηση της α’ φάσης του έργου Καλλονής – Πέτρας είναι 19.650.000 ευρώ και αφορά στο τμήμα από την διασταύρωση της Αγίας Παρασκευής μέχρι την διασταύρωση προς Στύψη. Με την κατασκευή του νέου δρόμου θα βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό η οδική ασφάλεια για τους επισκέπτες και τους ντόπιους οδηγούς, αφού θα παρακαμφθούν οι επικίνδυνες στροφές και ταυτόχρονα θα μειωθεί η απόσταση προς όλα τα χωριά της βόρειας Λέσβου.

Η νέα χάραξη

Η χάραξη του νέου οδικού άξονα ξεκινά από την ευθεία του δρόμου προς Καλλονή, στην διασταύρωση της Αγίας Παρασκευής και καταλήγει στην διακλάδωση προς Στύψη. Βάσει της μελέτης, ο νέος δρόμος θα καταλήγει στην είσοδο της Πέτρας, αλλά δεδομένου ότι ο συνολικός προϋπολογισμός ήταν αρκετά υψηλός αγγίζοντας τα 40 εκατ. ευρώ και χωρίστηκε σε δύο τμήματα, η Περιφερειακή Αρχή αποφάσισε να προχωρήσει το πρώτο τμήμα, που είναι και το μεγαλύτερο και δυσκολότερο ως προς την κατασκευή, αφού αφορά σε εξ ολοκλήρου νέα χάραξη. 

Από τον Μάιο του 2021 που δημοπρατήθηκε το έργο παρουσιάστηκαν πολλά εμπόδια με βασικότερο την σοβαρή εμπλοκή με την μελέτη, που έδειχνε τον δρόμο να περνά μέσα από τον ταμιευτήρα του φράγματος Τσικνιά. Αυτός ήταν και ο λόγος που το Ελεγκτικό Συνέδριο επέστρεψε αρχικά τον φάκελο του προσυμβατικού ελέγχου μέχρι να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις. Στη συνέχεια η Περιφέρεια κατέθεσε προσφυγή με όλα τα νέα στοιχεία και τις τροποποιήσεις επί της χάραξης, η οποία έγινε δεκτή με την απόφαση που εκδόθηκε την περασμένη άνοιξη.

Παράλληλα, η Περιφέρεια κατάφερε να ξεπεράσει και το δεύτερο σοβαρό εμπόδιο που παρουσιάστηκε στην ανάθεση του έργου, όταν ομάδα αγροτών της Αγίας Παρασκευής είχε προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την ακύρωση του έργου. Οι αγρότες είχαν ξεσηκωθεί κατά του έργου υποστηρίζοντας ότι η χάραξη του νέου δρόμου θίγει τα συμφέροντα και καταστρέφει τις περιουσίες τους και για τον λόγο αυτό μάλιστα είχαν καταθέσει εκτός της προσφυγής, και αίτηση αναστολής κάθε ενέργειας για την έναρξη του έργου, μπλοκάροντας την εκδίκαση των απαλλοτριώσεων. 

Κατά την εκδίκαση στο ΣτΕ, οι δικηγόροι της ομάδας των αγροτών ζήτησαν αναβολή, αλλά το δικαστήριο δεν έκανε δεκτό το αίτημά τους και η υπόθεση συζητήθηκε κανονικά. Οι ενιστάμενοι υποστήριξαν ότι δεν είχαν ενημερωθεί, όπως θα έπρεπε, από την Περιφέρεια για την χάραξη του νέου δρόμου που δημοπρατήθηκε τον περασμένο Μάιο. Όταν στην πορεία έλαβαν γνώση για την απαλλοτρίωση εκατοντάδων στρεμμάτων γης προκειμένου να εκτελεστεί το έργο, διαπίστωσαν ότι η ζημιά που θα υποστούν οι περιουσίες και κατ’ επέκταση το εισόδημά τους θα είναι μεγάλη και γι’ αυτό αποφάσισαν να προσφύγουν δικαστικώς, αλλά το ΣτΕ απέρριψε την προσφυγή, όπως έχει συμβεί και σε άλλες ανάλογες περιπτώσεις.

Όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ο Περιφερειάρχης, Κώστας Μουτζούρης, «ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την υπογραφή της συμβάσεως για τον δρόμο Καλλονής – Πέτρας, αφού καταφέραμε να ξεπεράσουμε όλα τα εμπόδια που παρουσιάστηκαν αυτά τα 2 χρόνια. Θεωρώ ότι πλέον οι τελευταίες διαδικασίες θα προχωρήσουν πολύ γρήγορα και, αν όχι, μέσα στην άνοιξη, στις αρχές του καλοκαιριού θα ξεκινήσουν οι εργασίες από την διασταύρωση της Αγίας Παρασκευής».

spot_img

More articles

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img