Δυο μαθήτριες του Πειραματικού ΓΕΛ Μυτιλήνης προκρίθηκαν στη β φάση στον φετινό 9ο Πανελλαδικό Μαθητικό Διαγωνισμό Φιλοσοφικού Δοκιμίου που διοργανώνει το Τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών, με την υποστήριξη του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων. Πρόκειται για την Μαρία- Ταξιαρχούλα Στεφανέλλη, μαθήτρια της Α΄ Λυκείου και την Στελλίνα Βόμβα, μαθήτρια της Β΄ Λυκείου, οι οποίες κατετάγησαν στην 7η θέση ανάμεσα σε 15 πανελλαδικά καλύτερους μαθητές.
Θέμα του διαγωνισμού ήταν «Η Ελπίδα». Οι δύο μαθήτριες βρέθηκαν στην Πάτρα το διήμερο Παρασκευή 17 και Σάββατο 18 Ιανουαρίου. Το απόγευμα της πρώτης ημέρας συμμετείχαν στον Τελικό του Πανελλαδικού Μαθητικού Διαγωνισμού, συγγράφοντας δοκίμιο με θέμα «Η Ελπίδα» και στη συνέχεια παρακολούθησαν διάλεξη με τίτλο: «Η ελευθερία ως παιδαγωγικός στόχος. Για την επικαιρότητα της καντιανής θεωρίας της αγωγής», με ομιλητή τον Επίκουρο Καθηγητή του Τμήματος Φιλοσοφίας κ. Γεώργιο Σαγκριώτη. Την επόμενη ημέρα συμμετείχαν στη διεξαγωγή δοκιμασίας για τη συμμετοχή στη Διεθνή Ολυμπιάδα Φιλοσοφίας, συγγράφοντας ξενόγλωσσο φιλοσοφικό δοκίμιο σε ηλεκτρονικό υπολογιστή. Κατόπιν πήραν μέρος σε ανοιχτή συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς για τη θέση της Φιλοσοφίας στο Curriculum του Λυκείου σήμερα. Ακολούθως παραβρέθηκαν στην αίθουσα Οδυσσέας Ελύτης για την Τελετή Λήξης, όπου ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα, ανακηρύχθηκαν οι νικητές και απονεμήθηκαν τα βραβεία.
Περιγράφοντας την εμπειρία της από την συμμετοχή της στο διαγωνισμό, η Μαρία Ταξιαρχούλα Στεφανέλλη είπε « η δεύτερη φάση του διαγωνισμού μου προκάλεσε ακόμη εντονότερα το αίσθημα της απόκτησης γνώσης. Ήταν μια εκπαιδευτική εμπειρία με την πλήρη σημασία της λέξης. Είχα την ευκαιρία να δω πως είναι οι χώροι του πανεπιστημίου, οι διδάσκαλοι αλλά και οι διδάσκοντες. Αξίζει να αναφέρω ότι οι διοργανωτές του διαγωνισμού ενδιαφέρθηκαν για την γνώμη μας, με σκοπό τη μελλοντική βελτίωση των υποστηρικτικών θεμάτων και κατ’ επέκταση την διευκόλυνση των μελλοντικών συμμετεχόντων μαθητών στο διαγωνισμό. Επιπλέον, δεκαπέντε μαθητές και μαθήτριες, με παρόμοια ενδιαφέροντα μπόρεσαν να γνωριστούν μεταξύ τους, συζητώντας και αποκτώντας περισσότερες απόψεις για κοινά θέματα. Δεν επικρατούσε κλίμα ανταγωνισμού, μα κοινής θέλησης για περαιτέρω εμπειρίες και γνώση. Μαθητές από διαφορετικά μέρη και με ποικίλες συνήθειες ήρθαν σε επαφή με ακόμη περισσότερες οπτικές γωνίες, κάτι μοναδικό, κατά την γνώμη μου. Τέλος, η τελετή βράβευσης ήταν μια όμορφη εκδήλωση όπου έληξε και η τελική φάση του διαγωνισμού, με επισημότητα και φανερής επιδοκιμασίας από μέρους των διοργανωτών, προς το επίτευγμά μας να φτάσουμε έως εκείνο το στάδιο με την αξία μας, υποκινούμενοι από ενδιαφέρον».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μαθήτρια Στελλίνα Βόμβα είχε προκριθεί στη 2η φάση και στον περσινό διαγωνισμό, λαμβάνοντας ως επιλαχούσα την 3η θέση για τη Διεθνή Ολυμπιάδα Φιλοσοφίας.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων και η Διευθύντρια του Πειραματικού ΓΕΛ , συγχαίρουν θερμότατα τις δύο παραπάνω μαθήτριες, ευχόμενοι καλή πρόοδο και ευόδωση κάθε στόχου τους.
Συγχαίρουν επίσης και τον μαθητή του 5ου ΓΕ.Λ. Μυτιλήνης «Βενιαμίν ο Λέσβιος» Μάριο – Φώτιο Κοντό (φωτο), που κι αυτός στη 2η φάση έλαβε την 7η θέση.
Όμως, δεν παραλείπουν να συγχαρούν και τους μαθητές του σχολείου μας, που συμμετείχαν στην προκριματική φάση, οι οποίοι παρότι δεν προκρίθηκαν είχαν αξιοπρεπή και θετική παρουσία – επίδοση. Αυτοί είναι:από την Β΄ Λυκείου η Μιχαέλα Βερβέρη και η Ρίκα Κανάρου, και από την Α΄ Λυκείου οι: Βασιλική Βεντούρη, Σοφία Τελωνιάτη, Άγγελος – Μιχαήλ Δούκας, Φωτεινή Γιασσά, Ολυμπία Κολοκυθά, Ευστρατία Σουφλιά, Νεφέλη Γκότση, Μαριάνθη Κουτσκουδή και Ευστρατία – Μαρία Τρευλάκη – Κοντέλλη. Η τελευταία μάλιστα ήταν επιλαχούσα για την 2η φάση.