“Φόβος και τρόμος” για τους λογαριασμούς νερού!

Spread the love

  • Διαμαρτυρίες από κατοίκους χωριών της Γέρας και την Καλλονή για την μη έγκαιρη έκδοση των λογαριασμών, που θα τους φέρει προ τετελεσμένων για να πληρώσουν τις καταναλώσεις από τον Σεπτέμβριο του 2023

“Μαζεμένους” και κατ’ επέκταση “φουσκωμένους” αναμένεται να λάβουν το επόμενο διάστημα οι καταναλωτές τους λογαριασμούς νερού από τη ΔΕΥΑΛ σε πολλά χωριά του νησιού που δεν έχουν λάβει καμία ειδοποίηση για να πληρώσουν από τον περασμένο Ιούνιο. Επιπλέον, από το φθινόπωρο του 2023 μέχρι και πέρυσι το καλοκαίρι, οι λογαριασμοί που λάμβαναν αφορούσαν μόνο τα πάγια και όχι τις καταναλώσεις, γεγονός που σημαίνει ότι θα κληθούν να καταβάλλουν αναδρομικά εκατοντάδες, αν όχι και χιλιάδες ευρώ, ανάλογα με τα κυβικά που έχουν χρεωθεί, ιδιαίτερα οι επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΛ, Παναγιώτη Βάλεση, το πρόβλημα αυτό δεν είναι καινούργιο και οφείλεται στην έλλειψη προσωπικού, ενώ η κατάσταση αναμένεται να ομαλοποιηθεί από το καλοκαίρι.

Πράγματι, το πρόβλημα αυτό δεν είναι καινούργιο, γιατί είχε πρωτοπαρουσιαστεί την περίοδο επέκτασης των αρμοδιοτήτων της ΔΕΥΑ σε όλη τη Λέσβο το 2014 – 2015. Τότε όμως υπήρχε η δικαιολογία ότι η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης – Αποχέτευσης έψαχνε να βρει τα “πατήματά” της, επωμιζόμενη νέες και επιπλέον ευθύνες σε όλο το νησί.

 10 χρόνια η ίδια κατάσταση

Δέκα χρόνια μετά φαίνεται πως ακόμη δεν έχει καταφέρει να ελέγξει την κατάσταση σε ό,τι αφορά το ζήτημα της καταμέτρησης και της έγκαιρης έκδοσης των λογαριασμών, με συνέπεια να λειτουργεί με δύο “ταχύτητες”, επιβαρύνοντας τόσο τους καταναλωτές όσο και τα ταμεία της ίδιας της Επιχείρησης που αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα με την εκτόξευση του ενεργειακού κόστους. Στην “πρώτη” ταχύτητα και με χρέωση ακόμη και τόκων υπερημερίας αν καθυστερήσει η καταβολή των λογαριασμών λίγες μέρες βρίσκονται οι καταναλωτές της Μυτιλήνης, ενώ σε “δεύτερη μοίρα” έχουν τεθεί οι κάτοικοι των χωριών που ψάχνουν να βρουν τους λογαριασμούς για να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, αλλά είναι άφαντοι!

Το πρόβλημα αυτό εντοπίζεται στα χωριά της Γέρας, την Καλλονή και τον Πολιχνίτο, όπου οι καταναλωτές, πέραν των παγίων, δεν έχουν πληρώσει λογαριασμό τουλάχιστον εδώ και ένα χρόνο. Τη διαμαρτυρία του, όπως και άλλων πολιτών, γι’ αυτή την κατάσταση, έχει εκφράσει κατ’ επανάληψη σε συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Μυτιλήνης ο πρώην Αντιδήμαρχος Γέρας και νυν Δημοτικός Σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης, Παράσχος Μανούσος

Η απάντηση που είχε λάβει από τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΛ το περασμένο φθινόπωρο ήταν ότι το ζήτημα θα διευθετηθεί άμεσα, αλλά ακόμη δεν έχει βρεθεί λύση. «Από τον Σεπτέμβριο του 2023 μέχρι και τον Ιούνιο του 2024 έχουμε πληρώσει μόνο τα πάγια και από εκεί και μετά δεν ξαναείδαμε κανένα λογαριασμό. Πολύ φοβάμαι ότι θα ξανασυμβεί αυτό που είχε συμβεί και στο παρελθόν, δηλαδή θα βγουν και θα σταλούν μαζεμένοι οι λογαριασμοί και δεν θα μπορεί ο κόσμος να τους πληρώσει», είπε στα “Νέα της Λέσβου” ο κ. Μανούσος.

«Έλλειψη προσωπικού»

Από την πλευρά του ο Π. Βάλεσης παραδέχεται τη δυσλειτουργία που υπάρχει ιδιαίτερα στα χωριά και την αποδίδει στην έλλειψη προσωπικού. «Το πρόβλημα αυτό προϋπήρχε όταν αναλάβαμε εμείς τα καθήκοντά μας και ειδικά στην περιοχή της Γέρας. Πράγματι, υπάρχουν περιοχές με καθυστέρηση έκδοσης των λογαριασμών περίπου ενός χρόνου κι αυτό οφείλεται στο ότι δεν διαθέτουμε το απαραίτητο προσωπικό. Προσπαθούμε, μέσω της σύναψης συμβάσεων, να έχουμε καταμετρητές που θα αποκτήσουν εμπειρία και να γίνονται έγκαιρα οι μετρήσεις, αλλά αυτό δεν είναι εύκολο. Θα έπρεπε να διαθέτουμε 12 μόνιμους και έχουμε μόλις 2, οι οποίοι εκτελούν κι άλλα καθήκοντα παράλληλα, ενώ ανά πάσα στιγμή μπορούν να αποχωρήσουν και να βρεθούμε ξεκρέμαστοι», σημείωσε ο ίδιος.

Τα ρολόγια

Το θέμα των ανείσπρακτων λογαριασμών νερού στα χωριά, καθώς και της έλλειψης ή των “πειραγμένων” ρολογιών μέτρησης έχει συζητηθεί κατ’ επανάληψη στα Δημοτικά Συμβούλια, αλλά και στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΥΑΛ. Σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο της Επιχείρησης και Αντιδήμαρχο Οικονομικών της Δυτικής Λέσβου, Γιώργο Αλάνη, ο βασικός λόγος που δεν έχει ακόμη ομαλοποιηθεί η κατάσταση είναι γιατί έπρεπε να προηγηθεί ο εντοπισμός και η καταγραφή σπιτιών και επιχειρήσεων που δεν είχαν ρολόγια ή ήταν χαλασμένα για πολλά χρόνια. «Η ΔΕΥΑΛ λειτουργεί σε όλο το νησί εδώ και 10 χρόνια προσπαθώντας μέσα σε όλα τα προβλήματα να αντιμετωπίσει και πολλές παθογένειες του παρελθόντος. Το ζήτημα με τα ρολόγια έχει ρυθμιστεί και πιστεύω ότι με την πρόσληψη των απαραίτητων καταμετρητών θα εκδίδονται έγκαιρα και σωστά οι λογαριασμοί από δω και πέρα. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι καταναλωτές δεν επιβαρύνονται με τόκους και προσαυξήσεις ή αλλαγή κλίμακας και μπορούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς σε δόσεις με ρυθμίσεις», τόνισε ο κ. Αλάνης.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση