- Για αύξηση κρατήσεων της τάξης του 60%-70% ήδη στα μέσα Ιουλίου σε σχέση με πέρσι κάνουν λόγο οι τουριστικοί πράκτορες
Ενώ ο εγχώριος και διεθνής Τύπος φέτος το καλοκαίρι δείχνει να αποδοκιμάζει τα φαινόμενα υπερτουρισμού που παρατηρούνται στα Κυκλαδονήσια, καθώς και σε ‘’τιτάνες’’ του τουρισμού, όπως η Κρήτη και η Ρόδος, φαίνεται στο μεταξύ να ανοίγει η προοπτική για διαφορετικές διακοπές, για διακοπές ‘’αλλιώς’’, όπως υποδεικνύει και το ομώνυμο σλόγκαν για τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.
Σε ρεπορτάζ που πραγματοποίησαν τα ‘’ΝΕΑ της Λέσβου’’ μιλώντας με μεγάλα αθηναϊκά τουριστικά πρακτορεία που έχουν χρόνια παράδοση στον εγχώριο τουρισμό, όπως το ‘’Manessis Travel’’και το ‘’Vlassopoulos Travel Services’’ εκείνο που διαπιστώθηκε είναι ότι υπάρχει μια σταθερά ανοδική πορεία στην ζήτηση για πακέτα διακοπών με προορισμό την Λέσβο.
Όπως μας ενημέρωσε ο Operation System Manager Σ. Λοΐζος του γραφείου ‘’Manessis’’, στα πακέτα διακοπών (συνολικά τρία) που έχουν προγραμματιστεί για τον Ιούλιο, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο για την Λέσβο, σχεδόν «δεν πέφτει καρφίτσα», κάτι που δεν συνέβαινε παλαιότερα. «Ενδεικτικά να σημειώσουμε ότι βρισκόμαστε στα μέσα Ιουλίου και ήδη έχουμε συμπληρώσει τον αριθμό κρατήσεων που έγιναν συνολικά όλη την σεζόν πέρσι. Μιλάμε, δηλαδή, για αύξηση στις κρατήσεις της τάξης του 60%-70%», αναφέρει ο ίδιος.
Το ίδιο κλίμα μας μεταφέρει και η υπεύθυνη κρατήσεων του ‘’Vlassopoulos Travel Services’’: «Μέχρι στιγμής έχουμε πληρότητα περίπου 70% στα τέσσερα πακέτα που διοργανώνουμε από τον Ιούλιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο με προορισμό την Μυτιλήνη. Η κίνηση είναι πολύ καλή, κάτι που αποδίδουμε στο γεγονός ότι η Λέσβος έχει οικονομικές επιλογές, και επίσης είναι σύνηθες ο ένας να διαδίδει στον άλλο ότι πέρασε οικονομικές και ποιοτικές διακοπές σε ένα νησί».
Για τα πακέτα διακοπών μιλήσαμε και με το ‘’Imagination Travel’’ με έδρα την Αθήνα, το οποίο προσφάτως ξεκίνησε πιο συστηματικά τις οργανωμένες εκδρομές, και από τα δεδομένα που υπάρχουν μέχρι στιγμής, όπως φάνηκε από τις εκδρομές στην Λέσβο τον Ιούνιο, υπήρχαν αρκετοί τουρίστες.
Τι περιλαμβάνουν οι διακοπές στην Λέσβο
«Όπως γνωρίζετε στις οργανωμένες εκδρομές προσπαθούμε να επισκεφθούμε όσο περισσότερα αξιοθέατα του νησιού μπορούμε, ώστε οι ταξιδιώτες να πάρουν μια αντιπροσωπευτική εικόνα για το νησί, ωστόσο οι προορισμοί που άρεσαν ιδιαίτερα στους ταξιδιώτες ήταν το μοναστήρι του Αγίου Ραφαήλ, το Απολιθωμένο Δάσος, o Μόλυβος και η Ερεσός. Προφανώς και τα υπόλοιπα μέρη που επισκεφθήκαμε ήταν πολύ όμορφα, απλά τα παραπάνω ξεχώρισαν λίγο περισσότερο», υπογραμμίζει για το πρόγραμμα των διακοπών στην Λέσβο ο τουριστικός πράκτορας και ιδιοκτήτης του ‘’Imagination Travel’’, Αντώνης Παππάς. Παράλληλα, ο ίδιος προσθέτει ότι «ελπίζουμε η Λέσβος να γίνεται όλο και πιο φιλόξενη κάθε χρόνο και να μπορεί να προσελκύει ταξιδιώτες που τους αρέσουν οι οργανωμένες εκδρομές, ώστε να έχουν όφελος περισσότερες περιοχές του νησιού».
Στους ‘’τοπ’’ προορισμούς στην Λέσβο ανήκουν, όπως μας εξήγησαν οι υπεύθυνοι των γραφείων ‘’Manessis’’ και ‘’Vlassopoulos’’, το Μουσείο Στρατή Ελευθεριάδη-Teriade, το Μουσείο Θεόφιλου, η Μυτιλήνη με το Αρχαίο Θέατρο και το Ρωμαϊκό Υδραγωγείο, η Αγιάσος, το Πλωμάρι και είτε το Μουσείο Βαρβαγιάννη, είτε εκείνο του Ισιδώρου Αρβανίτου καθώς και η Πέτρα και η Μονή Ταξιαρχών στον Μανταμάδο. Όλες οι εκδρομές είναι πενθήμερες, με αεροπορική μετακίνηση.
«Να δείξουμε φιλοξενία και επαγγελματισμό»
Για την ευχάριστη εικόνα που παρουσιάζει η τουριστική κίνηση ήδη από το Πάσχα, ο πρόεδρος των τουριστικών πρακτόρων Λέσβου, Παναγιώτης Χατζηκυριάκος, τόνισε ότι «είναι πράγματι ελπιδοφόρα τα μηνύματα που έχουμε για την φετινή σεζόν, καθώς ο εσωτερικός τουρισμός, όπως και η κίνηση από την Τουρκία παρουσιάζει σταθερά αυξητική τάση εδώ και μήνες. Από τα δεδομένα που έχουμε ως τώρα μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι και για τον Σεπτέμβρη. Αυτό στο οποίο χρειάζεται να επιστήσουμε την προσοχή στους επαγγελματίες του τουρισμού είναι να δείξουμε ενδιαφέρον για την δημιουργία όσο το δυνατόν καλύτερης εμπειρίας για τον τουρίστα. Ας μην ξεχνάμε ότι οι επισκέπτες αποτελούν τους καλύτερους πρεσβευτές του brandname της Λέσβου. Συνεπώς χρειαζόμαστε επαγγελματισμό, έτσι ώστε να φύγουν με τις καλύτερες εντυπώσεις και να μιλούν για το νησί μας».
Με την ευκαιρία ο κ. Χατζηκυριάκος επεσήμανε την ανάγκη προσέλκυσης επενδυτών ούτως ώστε η Λέσβος τα επόμενα χρόνια να αποκτήσει υποδομές κατάλληλες να φιλοξενήσουν έναν μεγάλο αριθμό τουριστών. «Σε καμία περίπτωση δεν κάνω λόγο για το παράδειγμα της Ρόδου, ή της Κρήτης, αλλά σίγουρα μπορούμε και καλύτερα», σχολίασε ο ίδιος σχετικά.