Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024

H Θεσσαλονίκη φεύγει, Λέρος και Πάτμος έρχονται

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • 12 δρομολόγια από και προς Πειραιά και 4 από και προς Καβάλα συνδέουν τη Λέσβο με την ηπειρωτική Ελλάδα

Αλλάζει για τους επόμενους καλοκαιρινούς μήνες ο χάρτης των ακτοπλοϊκών δρομολογίων της Λέσβου. Η σημαντικότερη αλλαγή έχει να κάνει φυσικά με την κατάργηση του δρομολογίου που συνδέει το λιμάνι της Μυτιλήνης με εκείνο της Θεσσαλονίκης και την ταυτόχρονη αύξηση των δρομολογίων από και προς Καβάλα από το ένα στα τέσσερα εβδομαδιαίως, ενώ ξεκινά και το εβδομαδιαίο δρομολόγιο στο Σίγρι

Την ίδια στιγμή, στο δρομολόγιο της «άγονης» γραμμής εντάσσονται και νέοι προορισμοί, ως ενδιάμεσοι σταθμοί, αφού το πλοίο Διαγόρας που θα φεύγει από τη Μυτιλήνη κάθε Δευτέρα θα «πιάνει» και στα λιμάνια της Λέρου και της Πάτμου.

Ο Πειραιάς

Το μεγάλο λιμάνι της χώρας παραμένει φυσικά εκείνο, που έχει την καλύτερη σύνδεση με τη Λέσβο, με 12 δρομολόγια κάθε εβδομάδα. 

Ειδικότερα, πλοίο θα αναχωρεί από τον Πειραιά με προορισμό τη Μυτιλήνη κάθε Δευτέρα (20:00 – Ν. Σάμος), Τρίτη (07:15 – BS Myconos, 17:00 – Διαγόρας, 20:00 – Ν. Ρόδος), Τετάρτη (20:00 – Ν. Σάμος), Πέμπτη (18:00 – Ν. Ρόδος), Παρασκευή (08:00 – Ν. Σάμος, 21:00 – Ν. Ρόδος), Σάββατο (11:00 – Ν. Σάμος,  22:45 – Ν. Ρόδος) και Κυριακή (23:45 – Ν. Ρόδος). 

-Αντίστροφα πλοίο από τη Μυτιλήνη με προορισμό τον Πειραιά θα αναχωρεί κάθε Δευτέρα (11:45 – Διαγόρας, 19:00 – Ν. Ρόδος), Τρίτη (18:00 – Ν. Σάμος), Τετάρτη (16:40 – BS Myconos,  19:00 – Ν. Ρόδος), Πέμπτη (18:00 – Ν. Σάμος), Παρασκευή (07:00 – Ν. Ρόδος, 21:00 – Ν. Σάμος), Σάββατο (10:00 – Ν. Ρόδος) και Κυριακή (11:00 – Ν. Ρόδος, 18:00 – Ν. Σάμος). 

Στα παραπάνω προστίθεται και το δρομολόγιο του BS Chios από τον Πειραιά στο Σίγρι κάθε Σάββατο στις 12:00 και το αντίστροφο κάθε Σάββατο στις 23:30, με τα δρομολόγια αυτά να ξεκινούν από το ερχόμενο Σάββατο 11 Ιουνίου και να έχουν τη σημαντική αλλαγή της νωρίτερης άφιξης στο Σίγρι στις 22:30, αντί για μετά τα μεσάνυχτα, γεγονός που καθιστά πιο θελκτικό το δρομολόγιο για τους επισκέπτες.

Επίσης, δίνεται και μια επιπλέον επιλογή για «αποδράσεις» στους ντόπιους με το δρομολόγιο της «άγονης» γραμμής του Διαγόρας, που θα φεύγει κάθε Δευτέρα από τη Μυτιλήνη, αλλά θα περνά και από τα λιμάνια της Λέρου και της Πάτμου.

Θεσσαλονίκη τέλος

Το Σάββατο που μας πέρασε πραγματοποιήθηκε το τελευταίο δρομολόγιο που συνδέει τη Μυτιλήνη με τη Θεσσαλονίκη. Αναφερόμαστε στο μεγάλο «αγκάθι» των ακτοπλοϊκών συνδέσεων της Λέσβου με την ηπειρωτική Ελλάδα, που έχει να κάνει με το παράδοξο και ακατανόητο γεγονός ότι το επιδοτούμενο δρομολόγιο Μυτιλήνη – Θεσσαλονίκη και το αντίστροφο εκτελείται κατά τους χειμερινούς μήνες, αλλά διακόπτεται κατά τους θερινούς για να αυξηθούν τα δρομολόγια που συνδέουν το νησί με την Καβάλα. Και αυτό παρά το πάγιο αίτημα των τοπικών φορέων η σύνδεση με το λιμάνι της συμπρωτεύουσας να διατηρείται και το καλοκαίρι, τουλάχιστον με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα, καθώς τα οφέλη για τον τουρισμό μας θα ήταν σημαντικά.

Η διατήρηση του εν λόγω δρομολογίου αποτελεί, όμως, αίτημα και των Θεσσαλονικέων και των Βορειοελλαδιτών γενικότερα. Και αυτό γιατί η διακοπή της σύνδεσης ουσιαστικά αποκόπτει τους κατοίκους της κεντρικής και δυτικής Μακεδονίας από τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και των Κυκλάδων, καθώς για να ταξιδέψουν σε αυτά το καλοκαίρι υποχρεούνται είτε να πάρουν το πλοίο από την Καβάλα, είτε από Πειραιά και Ραφήνα. Με λίγα λόγια βλέπουν να εκτελούνται 9 δρομολόγια από το λιμάνι της Καβάλας και η απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης στην Ελλάδα, περιορίζεται στα νησιά των Σποράδων.

Την ίδια στιγμή, αυξάνονται σε 4 (αντί για 1) τα δρομολόγια που θα συνδέουν τη Μυτιλήνη με την Καβάλα κάθε εβδομάδα. Ειδικότερα από τη Λέσβο θα αναχωρεί πλοίο με προορισμό την Βόρεια Ελλάδα κάθε Τρίτη (21:40 – Myconos), Τετάρτη (18:20 – Διαγόρας), Παρασκευή (06:00 – Διαγόρας) και Κυριακή (12:15 – Διαγόρας), ενώ το αντίστροφο δρομολόγιο θα εκτελείται κάθε Δευτέρα (01:00 – Διαγόρας), Τετάρτη (08:30 – Myconos), Πέμπτη (17:00 – Διαγόρας) και Σάββατο (08:00 – Διαγόρας).

Το Smyrna di Levante

Λύση στο πρόβλημα που δημιουργείται με τη διακοπή της σύνδεσης της Μυτιλήνης με τη Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να δώσει η συμπερίληψη της Λέσβου, ως ενδιάμεσου σταθμού, στο δρομολόγιο της Levante Ferries, που θα συνδέει τη Σμύρνη με τη συμπρωτεύουσα, κάτι που όμως δεν συμβαίνει.

Το Smyrna di Levante, όπως είναι αυτή τη στιγμή (φωτό Ελληνική Ακτοπλοΐα)

Το δρομολόγιο θα εκτελεί το πλοίο Smyrna di Levante που ετοιμάζεται πυρετωδώς με εργασίες τόσο στο εσωτερικό του, όσο και στο εξωτερικό του. Όπως αναφέρει η πλοιοκτήτρια εταιρεία στην επίσημη ιστοσελίδα της: «Το «Smyrna di Levante» αυτή την περίοδο δέχεται ολοκληρωτική μετασκευή, ευρεία τεχνολογική αναβάθμιση, καθώς και πλήρη αναδιαμόρφωση και ανακαίνιση εσωτερικών χώρων. Οι εργασίες είναι σε τελικό στάδιο και σύντομα υπόσχεται να ταξιδεύει τους επιβάτες του από τη Νύφη του Θερμαϊκού στην Κοσμοπολίτικη Μικρασιάτισσα, με την ασφάλεια και την πολυτέλεια που χαρακτηρίζει τη Levante Ferries!».

Παρά τις προχωρημένες εργασίες, όμως, δεν υπάρχει προς το παρόν καμία επιπλέον πληροφορία για το δρομολόγιο, όπως το πότε αναμένεται να ξεκινήσει η εκτέλεσή του και βέβαια πόσο θα κοστίζει το εισιτήριο. Αν και στην ιστοσελίδα της εταιρείας το νέο πλοίο περιλαμβάνεται στον στόλο της, δεν υπάρχει αναφορά της Σμύρνης ή της Θεσσαλονίκης στους προορισμούς, ούτε μπορεί κάποιος να κάνει κράτηση για το δρομολόγιο που θα συνδέει της δύο πόλεις.

Το… χάπι της διαφαινόμενης μη συμπερίληψης της Μυτιλήνης ως ενδιάμεσου σταθμού του δρομολογίου που θα εκτελεί το Smyrna di Levante, «χρυσώνει» το ξεκίνημα των δρομολογίων του καταμαράν Ιχσάν Αλιανάκ, που από τις 17 Ιουνίου και σίγουρα για τους καλοκαιρινούς μήνες θα συνδέει με δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως τη Σμύρνη με τη Λέσβο. Θυμίζουμε, όμως, πως το πλοίο που πριν από λίγες μέρες ήρθε στο λιμάνι της Μυτιλήνης και πέρασε την απαραίτητη επιθεώρηση, αρχικά θα πραγματοποιεί δοκιμαστικά δρομολόγια, καθώς θα φέρνει Τούρκους επισκέπτες, δεν θα παίρνει Έλληνες όμως που ενδιαφέρονται να ταξιδέψουν προς την Σμύρνη, ενώ πέραν αυτού θα χρησιμοποιούνται μόλις 300 από τις 440 θέσεις επιβατών. Όλα αυτά, καθώς η πλοιοκτήτρια εταιρεία – που σημειωτέον ανήκει στον Δήμο Σμύρνης – θέλει να δοκιμάσει και το επίπεδο οργανωτικής της ετοιμότητας αλλά και να διαπιστώσει και μια σειρά άλλων λεπτομερειών, όπως για παράδειγμα τον ακριβή χρόνο ταξιδιού, πριν «ανοίξει» πλήρως το δρομολόγιο, πιθανόν από αρχές Ιουλίου. 

Με δεδομένο, όμως, πως το δρομολόγιο θα εκτελείται τους καλοκαιρινούς μήνες αντιλαμβάνεται κανείς πως αναφερόμαστε σε ένα μικρό σχετικά διάστημα, ενώ παράλληλα μένει ανοιχτό και το θέμα της προσέγγισης του Πλωμαρίου, καθώς αποφασίστηκε να γίνουν κάποιες δοκιμαστικές προσεγγίσεις εκεί – εφόσον λειτουργήσει η πύλη Σένγκεν – για να αποφασιστεί αν με κάποιο τρόπο θα αποτελέσει σταθμό του εν λόγω δρομολογίου.

spot_img

More articles

spot_img