- Ο Μάριος Κίτσος πέρασε 1ος στο Οικονομικό του ΑΠΘ από το ΕΠΑΛ
Μια από τις αρκετές περιπτώσεις υποψηφίων από τη Λέσβο, που μέσα από δύσκολες συνθήκες, αρκετοί από αυτούς δουλεύοντας ταυτόχρονα, κατάφεραν να διακριθούν στις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις είναι και εκείνη του 31χρονου Μάριου Κίτσου. Εργαζόμενος σε επιχείρηση εστίασης, ο ίδιος, αποφάσισε να αξιοποιήσει την περίοδο της καραντίνας και την αναστολή της εργασίας του για να αποκομίσει το καλύτερο δυνατό από τη φοίτησή του στο ΕΠΑΛ, το οποίο ήταν τελικά 18.865 μόρια και η 1η θέση στη σειρά κατάταξης (από ΕΠΑΛ) στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
«Αρχικά ξεκίνησα το ΕΠΑΛ για την ειδικότητα του βοηθού λογιστή, ωστόσο ευρισκόμενος σε αναστολή εργασίας, που μου έδινε περισσότερο χρόνο για να επενδύσω σε διάβασμα, σκέφτηκα πως θα μπορούσα να κυνηγήσω το κάτι παραπάνω», αναφέρει στα «ΝΕΑ της Λέσβου» ο Μάριος. Όπως σημειώνει, ήταν μια απόφαση που πήρε μόλις τον περασμένο Φεβρουάριο και για να πετύχει στις εξετάσεις βασίστηκε αποκλειστικά στα όσα του πρόσφερε το σχολείο και χωρίς φροντιστήρια, με εξαίρεση μια μικρή υποστήριξη που είχε στο μάθημα της Έκθεσης κατά το τελευταίο δίμηνο. «Με βοήθησε σημαντικά σε αυτό αφιλοκερδώς η Μαρία Παναγιωτάρα, που είναι φοιτήτρια στο ΕΚΠΑ», σημειώνει.
Για τον Μάριο η περίοδος της καραντίνας δεν έφερε ιδιαίτερα προβλήματα. Τα έσοδα από το επίδομα της αναστολής εργασίας σε συνδυασμό με τη μείωση του ενοικίου, τον βοήθησαν, αν και συντηρεί ο ίδιος μόνος του το σπίτι του, να μην αντιμετωπίσει ιδιαίτερα οικονομικά προβλήματα. «Οικονομικά ήμουν εντάξει, γιατί εξασφάλιζα ουσιαστικά ένα μηνιάτικο. Το μόνο πρόβλημα ήταν στο ψυχολογικό κομμάτι, καθώς δεν είχα την ευκαιρία να δω εύκολα τους φίλους μου και να ξεσκάσω», μας λέει. Πρόβλημα, που αντιμετώπιζαν οι περισσότεροι από τους υποψήφιους των φετινών εξετάσεων, που δεν έβρισκαν διεξόδους αποφόρτισης από την προετοιμασία για τις Πανελλαδικές.
Δεύτερη ευκαιρία
Αξίζει να σημειωθεί πως ο Μάριος είχε «νιώσει» για τα καλά τις επιπτώσεις των αλλαγών στο εκπαιδευτικό σύστημα από την πρώτη κιόλας προσπάθειά του να μπει στο Πανεπιστήμιο. Το 2008, χρονιά εφαρμογής της βάσης του 10 για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, έμεινε για πολύ λίγο εκτός, αφού ο μέσος όρος της βαθμολογίας του ήταν 9,88. Δεν το έβαλε κάτω όμως, και σπούδασε Πληροφορική στο Δημόσιο ΙΕΚ της Μυτιλήνης, πριν αποφασίσει τη φοίτησή του στο ΕΠΑΛ, που τον οδήγησε σε αυτή την τόσο σημαντική επιτυχία.
Παρά τα αποτελέσματα του, όμως, στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις εκφράζει και τον προβληματισμό του, τον οποίο μοιράζονται και πάρα πολλές οικογένειες και έχει να κάνει με το τι μέλλει γενέσθαι με τον τρόπο διδασκαλίας κατά το επόμενο ακαδημαϊκό έτος: «Περιμένω να δω αν θα ανοίξουν οι σχολές και αν τα μαθήματα θα γίνουν διά ζώσης. Αν πάω στη Θεσσαλονίκη και νοικιάσω σπίτι, αλλά τελικά τα μαθήματα γίνουν πάλι εξ αποστάσεως, θα χάσω αρκετά χρήματα».