Η Μυτιλήνη… ντύνεται Halloween

Το Vicko «μέσα» στο θέμα του Halloween με ιπτάμενα… φαντασματάκια
Spread the love

Μπορεί για δεκαετίες η Black Friday να αποτελούσε μια αμερικανική εμπορική παράδοση, ωστόσο στη χώρα μας έκανε την εμφάνισή της σχετικά πρόσφατα, σχεδόν πριν μια δεκαετία, ενώ στη Λέσβο ήρθε με καθυστέρηση για πρώτη φορά το 2017, σηματοδοτώντας τότε μια νέα εποχή για την τοπική αγορά και τις επιχειρηματικές πρακτικές. Κάτι παρόμοιο φαίνεται πως συμβαίνει σήμερα, το 2025, με τη Μυτιλήνη να γνωρίζει για πρώτη φορά τη μαγεία (και το… σκοτάδι) του Halloween. Στολισμένα καταστήματα με τα φθινοπωρινά χρώματα να πρωταγωνιστούν, όπως και με τις κολοκύθες, τους ιστούς αράχνης, σκελετούς και φαντάσματα, παιδικές στολές μάγισσας και δρακουλίνου στις βιτρίνες, και ενδεχόμενες μουσικές εκδηλώσεις με θεματικά πάρτι σε καφετέριες και μπαρ του κέντρου, έδωσαν έναν διαφορετικό ρυθμό στην αγορά και στους δρόμους της πόλης. 

Το Halloween, ή αλλιώς “All Hallows’ Eve”, ξεκίνησε ως αρχαία κελτική γιορτή που σηματοδοτούσε το τέλος της σοδειάς και την αρχή του χειμώνα. Με το πέρασμα των αιώνων, εξελίχθηκε σε μια δημοφιλή γιορτή σε ολόκληρο τον κόσμο, γεμάτη μεταμφιέσεις, διακόσμηση και… παιχνίδια (κι εκδηλώσεις) τρόμου. Στην Ευρώπη, τα τελευταία χρόνια, το Halloween έχει ενσωματωθεί όλο και περισσότερο στην εμπορική και κοινωνική ζωή των πόλεων, ενώ στην Ελλάδα μόλις τα τελευταία 5-6 χρόνια αρχίζει να κερδίζει έδαφος, κυρίως μέσα από τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών, τα καταστήματα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η Μυτιλήνη “μπαίνει στο κλίμα”

Η βιτρίνα του καταστήματος Οπτικών «Κάσδαγλη» φορώντας τα… «γιορτινά» της

Οι φετινοί στολισμοί στο κέντρο της πόλης από τις βιτρίνες των καταστημάτων της αγοράς – κι όχι μόνο – αποτέλεσαν την πρώτη «οργανωμένη» προσπάθεια να “μπει” η Μυτιλήνη στο πνεύμα του Halloween. Μάλιστα οι επαγγελματίες που συμμετέχουν συνοδεύουν αυτές τις «διαφορετικές» μέρες και από εκπτώσεις, με σκοπό να προσελκύσουν ακόμη περισσότερο κόσμο να μπει στα τοπικά μαγαζιά.  

Η φθινοπωρινή βιτρίνα του Aurora Jewelry έτοιμη να υποδεχτεί τους πελάτες με προσφορές

«Χθες στολίσαμε την βιτρίνα μας και ήδη βάλαμε και εκπτώσεις όπου αγοράζοντας τα 3 τεμάχια πληρώνεις τα δύο (το δώρο είναι αυτό της μικρότερης αξίας), για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε κι εμείς τον κόσμο να κάνει τις αγορές του, αλλά και για να κλείσουμε ωραία κι αυτόν τον μήνα», σχολιάζει η ιδιοκτήτρια των Aurora καταστημάτων στην Ερμού, Θεοδώρα Κανελή.

Ωστόσο για την κίνηση της αγοράς, οι καταστηματάρχες σημειώνουν ότι ακόμη δεν έχει αρχίσει μεγάλη προσέλευση στα μαγαζιά αλλά μέχρι τις 31 Οκτωβρίου, που είναι και η μέρα κορύφωσης του Halloween, όλα είναι πιθανά. «Ο κόσμος προσπαθεί να ανταποκριθεί στο κάλεσμα του Halloween, αλλά ακόμη δεν είναι σε μεγάλα επίπεδα. Περιμένουμε μέχρι τέλος του μήνα να αυξηθεί ο κόσμος. Η βιτρίνα μας στολίστηκε για θέμα μάρκετινγκ, για να… τραβήξουμε τα βλέμματα», σημείωσαν οι Αφοι Μουφλουζέλλη από το κατάστημα Vicko.

Ωστόσο φεύγοντας από τον κεντρικό δρόμο της Ερμού και πηγαίνοντας προς Χρυσομαλλούσα κι εκεί βλέπουμε έντονες… διακοσμήσεις και πιο συγκεκριμένα στο ζαχαροπλαστείο Πανταζή, όπου το Halloween «χτύπησε» για τα καλά τη δική τους πόρτα με… μοναδικό στολισμό αλλά και ιδιαίτερες -βρώσιμες – δημιουργίες. «Στην Μυτιλήνη ακόμη δεν έχει «έρθει» το Halloween, όπως στο εξωτερικό αλλά και στην Αθήνα. Ωστόσο, εμείς σκεφτήκαμε ότι θα έχει ενδιαφέρον να διακοσμήσουμε το μαγαζί.  Αυτό φυσικά θα συνοδεύεται κι από μικρές δράσεις, όπως αυτή της Κυριακής 26 του μήνα, όπου μικροί και μεγάλοι θα μπορούν να μπουν στο εργαστήριό μας για να φτιάξουμε διάφορες δημιουργίες. Ευελπιστούμε να έχει ανταπόκριση από τον κόσμο και τους περιμένουμε όλους», ανέφερε ο κ. Παναγιώτης, ζαχαροπλάστης του «Ζαχαροπλαστείου Πανταζής». 

Φυσικά, το ζήτημα της τοπικής διάστασης τέτοιων εορτασμών δεν βρίσκει όλους τους καταστηματάρχες “σύμφωνους”, καθώς “κρατούν δυνάμεις” για το μεγάλο εορτασμό της Black Friday, που τα τελευταία χρόνια ολοένα και αυξάνεται η αποδοχή του κόσμου, με τα μαγαζιά να… επιδίδονται σε ξεχωριστές εκπτώσεις, οι οποίες μάλιστα κρατούν μέχρι και μια βδομάδα, και τους καταναλωτές να δίνουν… δυναμικό  παρών στην αγορά. 

Από τα εποχιακά Δουκαρέλλης, μπορείτε να προμηθευτείτε και τους δικούς σας… στολισμούς

Ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης, Γιάννης Μουτζούρης, σημείωσε σχετικά με το θέμα: «Το Halloween είναι ένας ξενόφερτος θεσμός. Δεν συμπίπτει με τα δικά μας ήθη κι έθιμα. Όμως είναι περισσότερο για τα παιδιά και τα μαγαζιά το βλέπουν έτσι. Πολλά μαγαζιά που θα δουλέψουν με αφορμή αυτό, θα είναι πιθανόν τα μαγαζιά εστίασης για θεματικά πάρτι αλλά και γενικά μαγαζιά με παιχνίδια, ωστόσο η αγορά της Μυτιλήνης περιμένει από τους ενήλικες για να αυξηθεί η κίνηση». 

Ευελπιστώντας…

Αν και δεν ανήκει στις παραδοσιακές μας γιορτές, το Halloween φαίνεται να δίνει στην τοπική οικονομία την ευκαιρία να “αναπνεύσει”, σε μια εποχή όπου οι επαγγελματίες ψάχνουν κάθε τρόπο για να τονώσουν την… αγοραστική τους δύναμη. Οι θεματικοί στολισμοί, τα πάρτι, τα παιχνίδια για παιδιά και οι ειδικές προσφορές των καταστημάτων δημιούργησαν μια αίσθηση «εορτασμού», που δείχνει να αναζωογονεί την πόλη ευελπιστώντας να φέρει κόσμο ξανά στους δρόμους. Η εμπειρία δείχνει ότι η αγορά δεν κινείται μόνο με τιμές, αλλά και με διάθεση. Οι θεματικές γιορτές, είτε είναι Black Friday, είτε Halloween, είτε Χριστούγεννα, λειτουργούν ως “οξυγόνο” για την τοπική οικονομία, αφού κινητοποιούν πολίτες και επιχειρηματίες. Σε μια εποχή που η καθημερινότητα βαραίνει, ο κόσμος έχει ανάγκη από στολισμούς, χαμόγελα και αφορμές για έξοδο, κι αυτά είναι που τελικά κρατούν ζωντανό το κέντρο της πόλης. Η Μυτιλήνη, με αυτή την πρώτη απόπειρα Halloween, έκανε ένα μικρό βήμα… δείχνοντας πως όταν υπάρχει φαντασία και συμμετοχή, ακόμα και μια “ξενόφερτη” γιορτή μπορεί να γίνει τοπική ευκαιρία για διασκέδαση και… για μια αγορά που αξίζει να κινείται.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση