- Σε απεργία προχώρησε το 45% των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης – Από τα υψηλότερα ποσοστά στο νησί εδώ και χρόνια
- «Σε αυτή μας την προσπάθεια ζητάμε την στήριξη τόσο των γονέων όσο και της κοινωνίας», δηλώνει η κ. Καλαμιδιώτου
Μια από τις μαζικότερες κινητοποιήσεις των τελευταίων ετών ήταν η χθεσινή που σημειώθηκε στην Μυτιλήνη από τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου ενάντια στην ατομική αξιολόγηση, που δρομολογείται από το Υπουργείο Παιδείας. Η χθεσινή κινητοποίηση έγινε στο πλαίσιο της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας-αποχής από την αξιολόγηση που προκήρυξε τόσο η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (Δ.Ο.Ε.) όσο και η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ).
Συγκεκριμένα στις 11 το πρωί, χθες, σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα παρέστη σε ένδειξη διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Βορείου Αιγαίου, ενώ λίγο αργότερα συνδικαλιστές εκπαιδευτικοί συνομίλησαν με την Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης, Καίτη Στρατάκη, μεταφέροντας τα αιτήματα και τις αγωνίες τους. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου, Βάσω Καλαμιδιώτου: «Δεν είμαστε κατά της αξιολόγησης, είμαστε όμως επιφυλακτικοί ως προς τις σκοπιμότητες της κυβέρνησης, καθώς πιστεύουμε ότι το δημόσιο σχολείο οδηγείται στην ιδιωτικοποίησή του. Σύσσωμοι οι εκπαιδευτικοί σήμερα, αφού σχεδόν 1 στους 2 δασκάλους και νηπιαγωγούς προχώρησε σε απεργία, επιθυμούμε ένα σχολείο που θα γίνεται ουσιαστικό μάθημα και όχι ένας αγώνας τρεξίματος με δεξιότητες. Σε αυτή μας την προσπάθεια ζητάμε την στήριξη τόσο των γονέων όσο και της κοινωνίας».
Τη μη σύμφωνη γνώμη από μέρους των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με την διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης εξέφρασε και ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Λέσβου, Γιάννης Συκάς, ο οποίος αναφέρθηκε στον «Γολγοθά» που αντιμετωπίζει κάθε νεοδιόριστος εκπαιδευτικός, που με πενιχρό μισθό αναγκάζεται να μεταβαίνει σε δυο και τρία σχολεία προκειμένου να συμπληρώσει το ωράριό του, και επιπλέον να κάνει μάθημα σε τάξεις με 25 μαθητές, και με ανεπαρκείς υλικοτεχνικές υποδομές. Μέσα σε όλα αυτά, η ατομική αξιολόγηση κρέμεται ως «δαμόκλειος σπάθη» πάνω από τα κεφάλια των νεοδιορίστων, αφού από το αποτέλεσμα της αξιολόγησης κρίνεται η μονιμοποίησή τους, όπως φάνηκε από την απόσυρση των πράξεων μονιμοποίησης στην οποία προέβη η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Όπως δήλωσε ο κ. Συκάς χαρακτηριστικά: «Όλοι οι εκπαιδευτικοί ξέρουμε καλά πως το έργο μας αξιολογείται καθημερινά από τους μαθητές μας, ενώ εμείς οι ίδιοι πρώτοι μετά το μάθημα θα αναλογιστούμε τι κάναμε σωστά και τι λάθος. Το Υπουργείο όμως δεν θέλει την ουσιαστική μόρφωση, αλλά μια εκπαίδευση που να είναι τυπική, και δεν προάγει την κριτική σκέψη».
Στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί πραγματοποίησαν πορεία στο κέντρο της Μυτιλήνης, καταλήγοντας στην πλατεία Σαπφούς, κρατώντας πανό και φωνάζοντας συνθήματα για την παιδεία. Να σημειωθεί ότι συγκινητική είναι η συμπαράσταση των γονέων των μαθητών, οι οποίοι με επιστολή τους, εκ μέρους της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) ενθαρρύνουν και στηρίζουν τον αγώνα των εκπαιδευτικών, για ένα σχολείο «που θα παρέχει ολόπλευρη μόρφωση και όχι μόνο σκόρπιες και εφήμερες δεξιότητες».