Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024

Κι άλλη τηλεφωνική απάτη με λεία 3.000 ευρώ!


Σαρώνουν στην κυριολεξία οι επιτήδειοι με τηλεφωνικές απάτες αυτό το διάστημα στη Λέσβο και δυστυχώς βρίσκουν θύματα ανυποψίαστους πολίτες, από τους οποίους καταφέρνουν να αποσπάσουν σημαντικά χρηματικά ποσά. Πριν προλάβει καλά-καλά να στεγνώσει το μελάνι από το χθεσινό πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ των Νέων της Λέσβου για την απίστευτη απάτη με θύμα μία γυναίκα από την οποία αφαίρεσαν 1.030 ευρώ από τον τραπεζικό της λογαριασμό καταφέρνοντας να ελέγξουν το κινητό της τηλέφωνο εξ αποστάσεως επιτήδειοι από την Κρήτη, άλλη μία υπόθεση απάτης φέρνει σήμερα στο φως της δημοσιότητας η εφημερίδα μας, αυτή τη φορά πριν ανακοινωθεί από την αστυνομία.

Το θύμα, που είναι νέος άνδρας και προσπάθησε να εξυπηρετήσει φιλικό πρόσωπο έχασε κάτι λιγότερο από 3.000 ευρώ όταν οι επιτήδειοι κατάφεραν να τον ξεγελάσουν δίνοντάς του έναν κωδικό για να γίνει, υποτίθεται, η πρόσβαση στο λογαριασμό του για να του καταθέσουν χρήματα. Τελικά αυτό ήταν το χρηματικό ποσό που το θύμα πληκτρολόγησε χωρίς να το καταλάβει, κάνοντας τη μεταφορά του ποσού αυτού από το λογαριασμό του στον άγνωστο συνομιλητή από το τηλέφωνο αντί να του δώσει πρόσβαση στο δικό του λογαριασμό για να καταθέσει ένα μικρό υποτίθεται ποσό, το οποίο αφορούσε το market pass για λογαριασμό φιλικού του προσώπου.

 

Πώς στήθηκε η απάτη

Η απάτη είναι ακριβώς η ίδια με αυτή που επιχειρήθηκε να γίνει στις 23 Οκτωβρίου στα Νέα της Λέσβου, όπου παραλίγο οι άγνωστοι που είχαν συστηθεί στην εφημερίδα μας ως υπάλληλοι του Δήμου Λήμνου να αρπάξουν το αντίστοιχο ποσό από το λογιστήριο της εφημερίδας.

Τότε σε επικοινωνία που είχαμε με την τοπική Αστυνομία τα αρμόδια στελέχη δεν έδειξαν ενδιαφέρον να ασχοληθούν με την υπόθεση, λέγοντάς μας ότι υπάρχουν πολλά τέτοια περιστατικά. Εμείς όμως διαθέσαμε στην αστυνομία το κινητό τηλέφωνο από το οποίο είχαν καλέσει στα Νέα της Λέσβου και ενδεχομένως αν τότε είχαν ασχοληθεί οι αστυνομικοί, σήμερα να μην είχαμε ένα ακόμα θύμα.

Στην περίπτωση του νέου άνδρα από τον οποίο αφαίρεσαν 3.000 ευρώ περίπου εφαρμόστηκε η ίδια ακριβώς μεθοδολογία με αυτή που εφάρμοσαν στα Νέα της Λέσβου και πιθανώς πρόκειται για τα ίδια πρόσωπα.

 

Θύμα μέσω άλλου! 

Οι άγνωστοι δεν επικοινώνησαν με το ίδιο το θύμα, αλλά με άλλο πρόσωπο ζητώντας να τους δώσει πρόσβαση στον τραπεζικό του λογαριασμό για να του καταθέσουν, όπως είπαν, από το Υπουργείο Οικονομικών το αντίστοιχο ποσό που δικαιούται για το Market Pass. Παρότι ακούγεται οξύμωρο, το άτομο με το οποίο επικοινώνησαν οι άγνωστοι δράστες δεν έχει αυτό το διάστημα δικό του τραπεζικό λογαριασμό για λόγους που δεν διευκρινίστηκαν στην εφημερίδα μας. Για το λόγο αυτό ζήτησε την εξυπηρέτηση από φιλικό του πρόσωπο δίνοντας το τηλέφωνο των δραστών, ώστε μέσω ATM, όπως του είπαν, να τους έδινε την πρόσβαση για να βάλουν τα χρήματα στον δικό του τραπεζικό λογαριασμό. 

«Εγώ προσπάθησα να εξυπηρετήσω έναν φίλο που τον είχα εξυπηρετήσει και παλαιότερα για χρήματα που έπρεπε να του καταθέσουν αλλά δεν έχει λογαριασμό και προσφέρθηκα να μπουν τα χρήματα στο δικό μου λογαριασμό και να του τα δώσω στο χέρι», είπε ο νέος άνδρας. Και συνέχισε: «Οι υποτιθέμενοι αρμόδιοι υπάλληλοι που επικοινώνησαν μαζί μου για να εκταμιεύσουν τα χρήματα για το Market Pass ζήτησαν να πληκτρολογήσω, αφού άνοιξα πρώτα τον τραπεζικό μου λογαριασμό, σε συγκεκριμένο σημείο έναν κωδικό, που τελικά ήταν το ποσό που μου αφαίρεσαν καθώς χωρίς να το καταλάβω πληκτρολόγησα κάποια νούμερα που έβαζες δίπλα-δίπλα κι ήταν κάτι λιγότερο από 3.000 ευρώ που μου πήραν. Όταν πάτησα το κουμπί απλά μεταφέρθηκαν στους δράστες χρήματα από το δικό μου λογαριασμό αντί να βάλουν εκείνοι χρήματα για το Market Pass του φίλου μου. Δεν μπορώ να το πιστέψω αυτό που μου συνέβη. Έχω απευθυνθεί στην αστυνομία, έχω δώσει κατάθεση, γνωρίζουμε τα στοιχεία του ατόμου που έχουν μεταφερθεί τα χρήματα στον τραπεζικό του λογαριασμό, αλλά δεν με έχουν ενημερώσει ακόμα για κάποια εξέλιξη οι αστυνομικοί», μας είπε το θύμα των αετονύχηδων που κατάφεραν να του αποσπάσουν ένα σημαντικό ποσό.  

Παρά τα όσα έχουμε γράψει με πρωτοσέλιδα ρεπορτάζ μας από τα Νέα της Λέσβου και έχουν ασχοληθεί και άλλα Μέσα Ενημέρωσης, υπάρχει ένα κομμάτι της κοινωνίας που συνεχίζει να ανταποκρίνεται, καθώς οι δράστες εφευρίσκουν νέους τρόπους απάτης, όπως αυτός για τον οποίο γράψαμε χθες με τον έλεγχο του κινητού τηλεφώνου γυναίκας από τη Γέρα και το συμβάν που περιγράψαμε στις 24 Οκτωβρίου όταν επιχειρήθηκε να γίνει η απάτη στα Νέα της Λέσβου και να αφαιρέσουν χρήματα από τους λογαριασμούς της εφημερίδας έχοντας επινοήσει υποτιθέμενο κωδικό, που ζητούν να πληκτρολογήσει το θύμα τους, μόνο που ΔΕΝ είναι κωδικός, αλλά το ποσό που θέλουν να αρπάξουν.  

Υπ’ αυτήν την έννοια μπορεί οι δράστες να μην άρπαξαν το ποσό από τα Νέα της Λέσβου στις 23 Οκτωβρίου όταν είχαν επικοινωνήσει με την εφημερίδα μας, κατάφεραν όμως να πείσουν έναν άλλο πολίτη και στην περίπτωσή μας ένα νέο άντρα, ο οποίος στην προσπάθειά του να εξυπηρετήσει ένα φιλικό του πρόσωπο για να του καταθέσουν υποτίθεται το Market Pass έχασε κάτι λιγότερο από 3.000 ευρώ.  Η αστυνομία δεν έχει ανακοινώσει ακόμα αυτό το συμβάν καθώς κατά πάγια τακτική εδώ και χρόνια δεν ανακοινώνονται κλοπές, απάτες κλπ. αν δεν εξιχνιαστούν πρώτα. 

Με άλλα λόγια σε περίπτωση που η συγκεκριμένη υπόθεση δεν εξιχνιαστεί και δεν συλληφθεί δράστης δεν πρόκειται να ανακοινωθεί ΠΟΤΕ για να ενημερωθεί η τοπική κοινωνία και αυτό είναι μία λάθος τακτική, καθώς ανεξαρτήτως του αν εξιχνιάστηκε ή δεν εξιχνιάστηκε, αυτά τα συμβάντα πρέπει να ανακοινώνονται για να ενημερώνονται οι πολίτες και να προφυλάσσονται.

Στην περίπτωση του πολίτη που του αφαίρεσαν περίπου το ποσό των 3.000 ευρώ επικοινώνησε ο ίδιος χθες με τα Νέα της Λέσβου, με αφορμή το θέμα που αναδείξαμε, όχι για να αναφέρει το δικό του περιστατικό, αλλά αναζητώντας μέσα από την εμπειρία του ρεπορτάζ μας αν μπορούμε να τον βοηθήσουμε για να φτάσει πιο κοντά στους δράστες. Αυτό ακριβώς είναι που δείχνει το πόσο απροστάτευτη είναι η κοινωνία απέναντι στις τηλεφωνικές απάτες, καθώς δεν συμπληρώθηκε ούτε μήνας από την απόπειρα που έγινε στα Νέα της Λέσβου και άλλο ένα θύμα καταγράφεται από την αστυνομία. Ενδεχομένως να μην είναι το μοναδικό, να υπάρχουν και άλλα θύματα!

Γεγονός είναι ότι η τοπική κοινωνία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν καταιγισμό τηλεφωνημάτων από απατεώνες, που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο «έχοντας σπουδάσει» την ψυχολογία προσπαθούν να βρουν θύματα για να τα εξαπατήσουν και να αρπάξουν λεφτά. Γι’ αυτό το λόγο οι πολίτες θα πρέπει να είναι όχι απλά δύσπιστοι, αλλά κάτι παραπάνω σε κάθε άγνωστο που τους καλεί, όποια ιδιότητα κι αν τους δηλώνει. Είναι προτιμότερο κανείς να κλείσει το τηλέφωνο όταν διαπιστώνει ότι τον καλούν άγνωστοι παρά να μπει σε διαδικασία διαλόγου μαζί τους χωρίς να ξέρει πού θα καταλήξει.

Ταυτόχρονα όμως οφείλει και η αστυνομία να κινηθεί με σύγχρονα μέσα, αποτελεσματικά για να απομονώσει πολλές από αυτές τις περιπτώσεις που συνεχίζουν για παρατεταμένο διάστημα να «χτυπούν» τηλεφωνικά ανυποψίαστους πολίτες και ειδικά, όπως φαίνεται, και στην περιοχή μας.

spot_img

More articles

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img