Σάββατο, 11 Μαΐου, 2024

Κινέζοι φοιτητές μαγεύτηκαν από τη Λέσβο

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις

27 προπτυχιακοί φοιτητές της σχολής γεωεπιστημών, ενός από τα κορυφαία Πανεπιστήμια της Κίνας, βρέθηκαν για μια εβδομάδα στη Λέσβο, πιστοποιώντας για μια ακόμη φορά το νησί μας ως εκπαιδευτικό προορισμό για Πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο.

Πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική πρωτοβουλία με σκοπό την προσέλκυση στη Λέσβο ξένων Πανεπιστημίων για την πραγματοποίηση ασκήσεων υπαίθρου φοιτητών σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου.

Το Πανεπιστήμιο ΝΑΝJING  της Κίνας πραγματοποιεί φέτος για πρώτη χρονιά εκπαιδευτική επίσκεψη στην Ελλάδα και ειδικότερα στη Λέσβο.  

Οι φοιτητές κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής τους επίσκεψης συνοδεύονταν από τον Καθηγητή Παλαιοντολογίας Baoyu Jiang, την Καθηγήτρια Τεκτονικής Wang Qin και την Αναπλ. Καθηγήτρια Φυσικής Γεωγραφίας Ma Chunmei και υπεύθυνο από την ελληνική πλευρά τον Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αιγαίου Νίκο Ζούρο, Διευθυντή του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου.

Οι φοιτητές από την Κίνα για μια εβδομάδα συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές επισκέψεις και ασκήσεις πεδίου σε όλη τη Λέσβο. Στα πλαίσια της παραμονής τους επισκέφτηκαν την περιοχή του Απολιθωμένου Δάσους, τα υπαίθρια πάρκα, τις θέσεις των ανασκαφών, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και τους ηφαιστειακούς γεωτόπους της Δυτικής Λέσβου. Ειδικές ασκήσεις υπαίθρου πραγματοποίησαν στη Βόρεια Λέσβο όπου γνώρισαν τη μεγάλη ηφαιστειακή δομή του Λεπέτυμνου, το γεωθερμικό πεδίο της Στύψης, τις ηφαιστειακές δομές του Υψηλομέτωπου, της Πέτρας και του Μολύβου όπου ασχολήθηκαν με τη μελέτη της ηφαιστειακής δραστηριότητας στη Λέσβο. Επίσης, εκπαιδευτικές ασκήσεις πραγματοποιήθηκαν στις περιοχές της Βρίσας, των Βατερών, του Πολιχνίτου, της Αγιάσου, της Μυτιλήνης και της χερσονήσου της Αμαλής.

Τόσο οι καθηγητές όσο και οι φοιτητές του Πανεπιστημίου της Nanjing δήλωσαν εντυπωσιασμένοι από το φυσικό περιβάλλον, τα γεωλογικά μνημεία και τη βιοποικιλότητα της Λέσβου την οποία χαρακτήρισαν ιδανικό πεδίο για εκπαίδευση των φοιτητών και ευχαρίστησαν το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου δάσους για την βοήθεια που τους πρόσφεραν στην υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος.

 

Τα θετικά και τα αρνητικά…

Μετά την ολοκλήρωση των ασκήσεων οι φοιτητές παρουσίασαν τα αποτελέσματα της άσκησής τους στο Αμφιθέατρο του Τμήματος Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Ειδικότερα αναφέρθηκαν θετικά για τις προσπάθειες προστασίας και ανάδειξης του Απολιθωμένου Δάσους και των γεωλογικών μνημείων της Λέσβου, καθώς και για το επίπεδο πληροφοριών που διατίθενται στους επισκέπτες για τα μνημεία γεωλογικής κληρονομιάς. Εντυπωσιάσθηκαν θετικά από το Δίκτυο Μουσείων και από τα πολιτιστικά μνημεία του νησιού.

Παρατήρησαν όμως ότι δεν διευκολύνονται οι επισκέπτες να  επισκεφθούν τις θέσεις ενδιαφέροντος και να θαυμάσουν τα εντυπωσιακά τοπία καθώς δεν υπάρχουν θέσεις παρατήρησης (κιόσκια) και χώροι για στάσεις λεωφορείων και τουριστικών αυτοκινήτων κατά μήκος του οδικού δικτύου κοντά στις θέσεις ενδιαφέροντος. Παρατήρησαν επίσης ότι δεν έχει αξιοποιηθεί  το μεγάλο γεωθερμικό δυναμικό της Λέσβου, όπως και το γεγονός ότι την περίοδο που επισκέφτηκαν τη Λέσβο (και αποτελεί περίοδο φθινοπωρινών διακοπών για τη χώρα τους) στις τουριστικές περιοχές υπήρχε έλλειψη υπηρεσιών, ενώ πολλές επιχειρήσεις ήταν ήδη κλειστές.

Τέλος, αναφέρθηκαν στην έλλειψη προβολής της Λέσβου στο διαδίκτυο και ειδικότερα των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων ως τουριστικού προορισμού έναντι άλλων ελληνικών νησιών και σύγκριναν τις υποδομές πρόσβασης των επισκεπτών στην Λέσβο με τις υποδομές του νησιού Hainan της Κίνας.

Φεύγοντας από τη Λέσβο, τόσο οι φοιτητές όσο και οι καθηγητές του Πανεπιστημίου Nanjing της Κίνας, δήλωσαν ότι η Λέσβος αποτελεί έναν εξαιρετικό εκπαιδευτικό χώρο για την υλοποίηση ασκήσεων υπαίθρου και έδωσαν ραντεβού για την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά όπου προγραμματίζουν την οργάνωση εκπαιδευτικών ασκήσεων πεδίου με περισσότερους φοιτητές.

 

spot_img

More articles

spot_img
spot_img