Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

“Κληρώνει” για το master plan του λιμανιού

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Την επιτάχυνση των διαδικασιών έγκρισης του γενικού πλάνου ανάπτυξης των λιμενικών εγκαταστάσεων επιδιώκει ο Δήμος Μυτιλήνης για να προχωρήσουν τα έργα που έχουν σχεδιαστεί

Από το στόμα του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη κρέμεται ο Δήμος Μυτιλήνης για την πολυαναμενόμενη έγκριση του master plan του λιμανιού, που έχει υποβληθεί από την περασμένη άνοιξη στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων. Μέσα στις επόμενες ημέρες ο Δήμαρχος, Στρατής Κύτελης και ο Αντιδήμαρχος Έργων, Στρατής Τζιμής, θα μεταβούν στην Αθήνα, όπου μαζί με την επικεφαλής της μελετητικής ομάδας, Μαριλένα Φράγκου, θα επιδιώξουν να επιταχύνουν τις διαδικασίες έγκρισης του φακέλου, που το τελευταίο διάστημα έχει “κολλήσει” σε ορισμένες παρατηρήσεις που έγιναν από τα μέλη της ΕΣΑΛ σε ό,τι αφορά την έκταση που θα μπαζωθεί στο εμπορικό λιμάνι, τις θέσεις των κρουαζιερόπλοιων, την κίνηση των μέσων μαζικής μεταφοράς, αλλά και την συσχέτιση (που δεν υπάρχει) με το νέο λιμάνι που σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στον Καρά – Τεπέ. Όλα τα παραπάνω ζητήματα θα τεθούν επί τάπητος προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις – τροποποιήσεις, ώστε να εγκριθεί το master plan και να ξεκινήσει η σύνταξη των μελετών για τα έργα που προβλέπει. 

Τον περασμένο Απρίλιο η Δημοτική Αρχή κατέθεσε στο Δημοτικό Συμβούλιο την δική της πρόταση για το γενικό σχέδιο ανάπτυξης των υφιστάμενων εγκαταστάσεων του λιμανιού, προτείνοντας ως βασική τροποποίηση, σε σχέση με το σχέδιο που είχε παρουσιαστεί το 2018, την διατήρηση του κτιρίου του παλιού Κολυμβητηρίου και την αξιοποίησή του για διάφορες χρήσεις που θα εξυπηρετούν το λιμάνι. Επίσης, πρότεινε τον αποχαρακτηρισμό του πάρκινγκ ως χερσαία ζώνη του λιμανιού, δεδομένου ότι ανήκει στην ΕΤΑΔ και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Όπως τονίστηκε από τον Δήμαρχο, ένα γενικό πλάνο ανάπτυξης των λιμενικών εγκαταστάσεων προβλέπει μεγάλα και σημαντικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ, τα οποία θα μελετηθούν ένα προς ένα κατά φάσεις, όταν θα φθάσουν στο στάδιο της υλοποίησης.

Η Δημοτική Αρχή αποφάσισε την τροποποίηση του master plan και στην περιοχή Φανάρι, με παράλληλη διαπλάτυνση με πλωτή εξέδρα της οδού Χριστουγέννων όπου λειτουργεί σειρά καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος. Κάθετα στον δρόμο προτείνεται να τοποθετηθούν δυο πλωτές προβλήτες για την εξυπηρέτηση των σκαφών αναψυχής, δεδομένου ότι το συγκεκριμένο σημείο δεν επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες. Σε ό,τι αφορά την χωροθέτηση της κρουαζιέρας, παραμένει στο ίδιο σημείο, ενώ το ίδιο προτείνεται και για τα πλοιάρια από την Τουρκία που βρίσκονται κοντά στο Τελωνείο. 

Η συζήτηση είχε επικεντρωθεί τότε στην εισήγηση για το παλιό Κολυμβητήριο, το οποίο είναι ένα εμβληματικό κτίριο που επιδιώκει να διατηρήσει η Δημοτική Αρχή, προτείνοντας την κατάλληλη αξιοποίησή του για διάφορες χρήσεις, που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των Αρχών του λιμανιού, των εργαζομένων, αλλά και του επιβατικού κοινού. Πιο συγκεκριμένα, προτείνεται η στέγαση των δημοτικών γραφείων Τουριστικών Πληροφοριών, της Κτηματικής Υπηρεσίας, του Χημείου, και του Λιμενικού Ταμείου, η στέγαση επιβατικού σταθμού ακτοπλοΐας και λοιπές χρήσεις διαμόρφωσης χώρων πολιτιστικών δραστηριοτήτων, συνεδρίων, κοινόχρηστων χώρων, κλπ..

Για την επίτευξη αυτού του σκοπού πρέπει να δοθούν σε αυτό χρήσεις συνάθροισης κοινού και να αυξηθεί ο συντελεστής δόμησης από 0,60 που είναι σήμερα, σε 1,20, προκειμένου η διαρρύθμιση του κτιρίου να γίνει σε δύο επίπεδα. Βάσει της εισήγησης θα διατηρηθεί ο υφιστάμενος όγκος και όλες οι νέες κατασκευές θα γίνουν εσωτερικά με ανεξάρτητο στατικό φορέα.

Εξάλλου, στην πρόταση του Δήμου περιλαμβάνεται επίσης η δημιουργία υδατοδρομίου στη Σκάλα Λουτρών που απέχει 8 χλμ. από τη Μυτιλήνη και θα αποσυμφορήσει ακόμη περισσότερο χωροταξικά το λιμάνι της Μυτιλήνης.

Σε ό,τι αφορά την προβλεπόμενη θέση ελλιμενισμού των μικρών σκαφών αλιείας, προτείνεται να μεταφερθεί στο Ναυτικό Όμιλο, όπου υπάρχει μεγαλύτερη δυνατότητα για επέκταση και διαρρύθμιση του χώρου.

Τέλος, στη μελέτη του master plan για το λιμάνι λαμβάνοντας υπόψη τις προαναφερόμενες προτάσεις που τέθηκαν από τοι Λιμενικό Ταμείο και το Δήμο χωροθετούνται τα εξής Τμήματα: 

  • Τμήμα Ακτοπλοΐας Εξωτερικού 
  • Τμήμα Κρουαζιέρας στα νέα και υφιστάμενα κρηπιδώματα του προσήνεμου μόλου
  • Τμήμα Αναψυχής στο βόρειο τμήμα του παλαιού εσωτερικού λιμένα περιμετρικά της οδού Κουντουριώτου
  • Τμήμα Αλιείας στα νότια και δυτικά κρηπιδώματα του παλιού εσωτερικού λιμένα στις οδούς Κουντουριώτου και Χριστουγέννων
  • Εξυπηρέτηση σκαφών Λιμενικού Σώματος και Πολεμικού Ναυτικού δυτικά από το Τμήμα της Ακτοπλοΐας εξωτερικού
  • Η ακτοπλοΐα του εσωτερικού έως την ολοκλήρωση των έργων του νέου λιμανιού στον όρμο της Παναγιούδας θα εξυπηρετείται από τα κρηπιδώματα εσωτερικά του προσήνεμου μόλου όπου χωροθετείται το Τμήμα Κρουαζιέρας
  • Η διακίνηση φορτίων μέσω φορτηγών πλοίων, δηλαδή η εμπορική δραστηριότητα που εξυπηρετείται στο λιμάνι θα εξακολουθεί να εξυπηρετείται όπως μέχρι σήμερα, έως την ολοκλήρωση των έργων του νέου λιμανιού στην Παναγιούδα.

Παρά τις ενστάσεις που ακούστηκαν στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου από εκπροσώπους των εμπλεκόμενων φορέων, η νέα πρόταση της Δημοτικής Αρχής εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, αλλά μέχρι και σήμερα δεν έχει εγκριθεί από την αρμόδια Επιτροπή. Για τον λόγο αυτό, θα γίνει η συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας, παρουσία και του Βουλευτή του Νομού μας, Χαράλαμπου Αθανασίου μέσα στις επόμενες ημέρες, όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ο Στρ. Τζιμής: «Πράγματι, θα κλείσουμε το ραντεβού με τον κ. Πλακιωτάκη για να δούμε ποια είναι η εξέλιξη στην έγκριση του master plan που αφορά στην εικόνα, αλλά και στην λειτουργία της πόλης σε όλα τα επίπεδα. Χωρίς αυτό το σχέδιο δεν μπορούμε να προχωρήσουμε έργα που έχουμε δρομολογήσει και έχει ανάγκη η Μυτιλήνη. Θεωρώ ότι θα βρεθούν λύσεις σε όποια εμπόδια έχουν παρουσιαστεί και θα προχωρήσουμε μπροστά για το καλό της πρωτεύουσας και ολόκληρου του νησιού».

spot_img

More articles

spot_img
spot_img